איך בוחרים עורך דין לייצוג בעת פשיטת רגל?

תוכן עניינים

אם מצאתם את עצמכם בחובות שאתם לא מצליחים לשלם לנושים הפוטנציאליים שלכם, ייתכן שהפתרון המצער והנכון עבורכם הוא להכריז על פשיטת רגל. לחלופין, ייתכן שאתם מצויים במצב זה מכיוון שהנושים שלכם הגישו בקשת פשיטת רגל וניתן כינוס לנכסים שלכם. בכל מקרה, אנחנו מאמינים שכדי להתמודד עם כך, אתם נדרשים למצוא עורך דין מקצועי שיסייע לכם בתהליך. במיוחד לשם כך, אספנו עבורכם מספר טיפים כדי להבין כיצד לעשות זאת.

 

מהו הליך פשיטת רגל?

פשיטת רגל היא הליך חדלות פירעון החל על חייבים שהם אנשים פרטיים, בשונה מהליך נפרד ופרטני אשר מיועד לחברות בע"מ ותאגידים במסגרתו מתרחש הליך פירוק.

בהכרזה על החייב כפושט רגל, קיימים מספר יתרונות וחסרונות עבורו ועבור הנושים הפוטנציאליים שלו. עם זאת, ברוב המקרים, החייב הוא הגורם המבקש כניסה להליך זה כצעד הגנתי מפני גבייה של נושיו. בסיום הליך פשיטת הרגל, בכפוף להחלטת בית המשפט, החייב מקבל צו הפטר ובעקבותיו מקבל פטור מתשלום חובותיו או מתשלום של חלק מהם לנושים הקיימים.

 

בחירת עורך דין מתאים להליכי פשיטת רגל

במקרה שנקלעתם למצב של פשיטת רגל, אנחנו כאן כדי להסביר לכם על מספר קריטריונים שלדעתנו חשוב שתבררו לפני שאתם בוחרים את עורך הדין שצפוי לייצג אתכם בתהליך:

 

בדקו מה הניסיון של עורך הדין בתחום

אנחנו ממליצים לחפש בגוגל או באמצעים אחרים שעומדים לרשותכם האם עורכי הדין שאתם מעוניינים לפנות אליהם נחשבים טובים בתחום. למעשה, אם אתם תבחרו בעורך דין שנראה לא מוכר, או לחלופין שיש לא מוניטין רע, לא משנה כמה התשלום עשוי להיות אטרקטיבי, יכול להיות שתמצאו את עצמכם מתמודדים עם אדם לא מקצועי אשר אין לו בקיאות מספיקה בתחום.

 

האם יש לו תחום התמחות ספציפי?

המלצה נוספת אשר קשורה אף היא למקצועיות היא לבחון האם עורך הדין בתחום פשיטת הרגל עסק כבר בתיקים בעלי מאפיינים זהים או דומים לתיק שלכם. במידה שהתשובה חיובית, ייתכן שהוא ידע בדיוק איך לגרום לכך שתצאו עם ידכם על העליונה, בהתאם לנסיבות הספציפיות שלכם.

 

עורך דין בעל יכולות תקשורת טובות

אז ברור שאנחנו רוצים שעורך הדין שלנו יהיה אדם מקצועי אשר בקיא בתחום. עם זאת, יש חשיבות עליונה שנתחבר עימו ונרגיש בנוח לספר לנו את המקרה שלנו, תוך קבלת אמפתיה לסיטואציה אליה נקלעתם. אנחנו ממליצים לכם לוודא כי עורך הדין יודע להכיל את הסיטואציה ולא להתנהג אליכם כאל כל לקוח שרק משלם לו בעבור שירות. יתרה מכך, ליחסי אנוש יש משמעות נוספת מכיוון שבעזרת עורך דין נעים הליכות ייתכן שתוכלו להשיג פשרות והסכמות מסוימות.

 

לסיכום

אם אתם מעוניינים בעורך דין מקצועי שעוסק בפשיטת רגל, אנחנו ממליצים על עו"ד גלעד נרקיס אשר מוביל בתחום והמוניטין שלו הולך לפניו. בהצלחה!

מאזניים

 

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
תמלול משפטי מקצועי

לא כולם יודעים זאת, אך שירותי תמלול הם דבר נדרש בתחומי חיים רבים ומגוונים, החל מהשדה האקדמי וכלה בעולם העסקים. אחד המרכיבים הבולטים בעולם התמלול

מהם השלבים לאישור פינוי בינוי

בשנים האחרונות, לאור הגידול הטבעי באוכלוסייה ולצד ההכרה בסכנת התרחשותה של רעידת אדמה בעוצמה גבוהה, מקדמת המדינה הליכים של התחדשות עירונית. הליכים אלו כוללים מתן