איך להתכונן לוועדה הרפואית של ביטוח לאומי

תוכן עניינים

כאשר אתם פונים לוועדה הרפואית של ביטוח לאומי, יש כמה דברים שצריך לזכור בכדי שזה יעבור חלק ככל האפשר.

כמו איך להגיע לוועדה עם התיק הרפואי שלכם מסודר ומפורט היטב, מעקב אחרי איסוף החומרים הרלוונטי ועוד הרבה, לכן תרשו לעצמם להתכונן לפני עם

כמה הכנות חשובות.

 

מה היא וועדה רפואית

כאשר אתם מגישים בקשה בכדי לקבוע את אחוזי הנכות שלכם ובעקבות כך לקבל פיצויים בשל אותם אחוזי נכות, אתם צריכים לעמוד בפני ועדות רפואיות ביטוח לאומי. הוועדה הרפואית היא זאת שתבחן את המקרה הספציפי שלכם, והיא זו שתחליט על פי הנתונים שתביאו מולה, מה הם אחוזי הנכות שתקבלו.

 

אחריות ביטוח לאומי

ביטוח לאומי הינו מוסד שאחראי על קבלת התביעות והפיצויים אשר מוגשות מהאזרחים, אזרחים שנפגעו ברמה תפקודית ממחלה או תאונות, ומגיע להם קצבת מחיה על פי החוק. כל אדם שמרגיש שיש לו מוגבלות פיזית או נפשית אשר פוגעת ביכולת שלו לעבוד ולתפקד, הוא רשאי להגיש תביעה להכרה בנכותו בביטוח לאומי ולקבל על כך פיצויים מותאמים.

 

חשוב לדעת

כאשר אתם מגיעים לעמוד בפני הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי, ישנה אפשרות לנוכחות רופא רלוונטי, אחד או אפילו יותר, וגם פקיד תביעות שיתעד את מהלך הוועדה. כך הרופא או הרופאים הנוכחים, יוכלו להיכנס להתייעץ עם חברי הוועדה, והמומחיות של אותו רופא או רופאים תוכל לעזור לכם בהסברת המקרה הספציפי שלכם אל מול הוועדה הרפואית.

 

רק העיקר

כדאי שתדעו שהוועדה הרפואית לא מסתמכת כלל על דברים שאין להם הסתמכויות רפואיות או גורמים חיצוניים כמו הוצאות רפואיות או קושי כלכלי. לכן חשוב מאוד לא להיכנס למקומות האלו כשאתם מול הוועדה, השיח כולו צריך להיות ממוקד ורלוונטי, לדון בדברים מהותיים הקשורים למקרה הרפואי שהביא אתכם לכאן, וזכרו שלכל מה שתאמרו יש משמעות רבה.

 

בניית התיק הרפואי

מאוד חשוב שתגיעו לאחר שבניתם היטב את התיק הרפואי שלכם, המשמעות היא שאספתם ותיעדתם את מה שצריך ורלוונטי הקשור לליקויים הרפואיים. כל המסמכים שתאספו צריכים להסתמך על התקנות של הגוף המדובר, וחוות הדעת הרפואיות צריכות להיות בקשר ידיר וממוקד, עם סיכום מלא שיחזק את המצב הרפואי והמצב התפקודי.

 

ניסוח מראש

טיפ נוסף שיוכל לעזור לכם להתכונן לוועדה הרפואית זו כתיבה מראש של מה שאת מתכננים לומר. בדומה לנאום, או מסמך מקצועי, תרשמו לעצמכם בבהירות ובמיקוד את הניסוח שלכם להעברת הדברים. כך תוכלו לבוא בהרגשה הרבה יותר מגובשת ומוכנה לתהליך שיבוא כשתהיו מול הוועדה הרפואית.

 

לא קל

נכון שלעמוד מול הוועדה הרפואית זה אינו דבר פשוט, אך עם הכנה מהודקת תוכלו להגיע לשם ממקום יותר יציב ולהשיג בדיוק את מה שמגיע לכם לקבל, הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי זה מקום לוודא שתקבלו את שאתם צריכים לקבל, תזכרו שמדבור בזכות שלכם.

ספר ופטיש

 

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
תמלול משפטי מקצועי

לא כולם יודעים זאת, אך שירותי תמלול הם דבר נדרש בתחומי חיים רבים ומגוונים, החל מהשדה האקדמי וכלה בעולם העסקים. אחד המרכיבים הבולטים בעולם התמלול

מהם השלבים לאישור פינוי בינוי

בשנים האחרונות, לאור הגידול הטבעי באוכלוסייה ולצד ההכרה בסכנת התרחשותה של רעידת אדמה בעוצמה גבוהה, מקדמת המדינה הליכים של התחדשות עירונית. הליכים אלו כוללים מתן