איך לנהל נכון סכסוכי ירושה?

תוכן עניינים

בדרך כלל כאשר אדם עם נכסים מגיע לגיל מבוגר, או שהוא מרגיש שהוא חולה והסוף הבלתי נמנע מתקרב, הוא כותב צוואה. בצוואה אותו אדם המוריש, קובע כיצד יחולקו נכסיו לאחר מותו. אותו אדם רוצה לקבוע בדיוק אילו נכסים ובאיזה שווי יעברו לקרובים שלו, כאשר רוב הירושות עוברות מהורים לילדיהם.

כאשר מישהו מתנגד לירושה, הוא טוען שמשהו בכתיבת הירושה לא היה תקין, ואין לה את התוקף המשפטי שיש לצוואה שנכתבה בצורה חוקית. במצב כזה עלול להתגלע סכסוך – איך מנהלים אותו נכון?

 

שלב ראשון – פנייה לעורך דין

אם אתם מזהים מתח שאתם לא יודעים כיצד לפתור סביב נושא הירושה במשפחה שלכם, כדאי מאוד לפנות לעורך דין מנוסה בתחום כשלב הראשון של הפעולה שלכם. עורך הדין הוא בראש ובראשונה אדם שמכיר את כלל החוקים הקשורים בירושה ובסכסוכי ירושה.

מעבר להיכרות המקצועית שלו עם החוק, עורך הדין הוא גם אדם מנוסה בתחום, שיודע כיצד להתנהל מול בני אדם שמסוכסכים בינם לבין עצמם בנושא הירושה. משרד עו"ד גיא קמרי הוא משרד עורכי דין המתמחה במגוון תחומים, וגם בנושא של ניהול סכסוכי ירושה.

 

כיצד מונעים מראש סכסוכי ירושה?

יש משפחות שבהן חשבו על הנושא כבר מראש. באותן משפחות, ההורים והילדים לא חיכו עד שתגיע הבשורה על פטירת אחד ההורים, שהרי ברור לכולנו שהיום הזה יגיע לצערנו. לעיתים במשפחות שיש בהן הרבה ריבים עוד בתקופה שבה ההורים בחיים, ניתן לצפות שגם סביב נושא הירושה יהיו חילוקי דעות קשים ולא נעימים.

על כן, יש הורים שלוקחים מראש אחריות על המצב, ומכנסים את בני המשפחה יחד לדון בנושא כשכולם עדיין חיים. כאשר הורה מסביר בפני ילדיו את האופן שבו החליט לחלק את נכסיו ביניהם, יש לכך משמעות גדולה, כי במקרים רבים למילה של ההורה יש משמעות וכבוד בקרב הילדים.

 

גזל ירושה

כאמור, המחשבה על הירושה עולה אצל רוב בני האדם כאשר הם כבר מבוגרים ורוצים לתכנן באחריות לאן כספם ונכסיהם יועברו כשיגיע הרגע. על כן, מרבית סכסוכי הירושה מתחילים כאשר ההורה המוריש נמצא עדיין בחיים.

לעיתים מדובר על בן אחד שדאג להתקרב לאביו לפני מותו ודאג שיקבל נתח גדול מהירושה. לעיתים אותו בן הוא אפילו האפוטרופוס של אביו או אימו, מה ששם אותם במצב מאוד לא הוגן ולא שוויוני כאשר טוב ליבם מנוצל לצרכים כספיים של הילד.

 

ירושה למטפלת

מקרה נפוץ של גזל ירושה הוא כאשר חלק גדול מכספו של האדם המוריש מועבר לפי הצוואה שלו למטפלת האישית שהייתה לו לפני מותו. לרוב זה די ברור שהמטופלת ניצלה את התלות של האדם המוריש בה בעודו בחיים, וארגנה לעצמה את קבלת נכסיו. עורך דין מיומן ומנוסה ידע כיצד לנהוג נכון במצב כזה.

סכסוכי ירושה

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
תמלול משפטי מקצועי

לא כולם יודעים זאת, אך שירותי תמלול הם דבר נדרש בתחומי חיים רבים ומגוונים, החל מהשדה האקדמי וכלה בעולם העסקים. אחד המרכיבים הבולטים בעולם התמלול

מהם השלבים לאישור פינוי בינוי

בשנים האחרונות, לאור הגידול הטבעי באוכלוסייה ולצד ההכרה בסכנת התרחשותה של רעידת אדמה בעוצמה גבוהה, מקדמת המדינה הליכים של התחדשות עירונית. הליכים אלו כוללים מתן