איך לצאת להרפתקת הגירושין ולהישאר בחיים

תוכן עניינים

אתם בטח זוכרים את היום המרגש שבו מצאתם את בחיר או בחירת ליבכם והחלטתם להינשא. עמדתם שניכם נרגשים תחת החופה הלבנה, מביטים בעיניים אחד של השנייה.
מסביבכם עמדו קרובי משפחה, חברים, עמיתים לעבודה והמשותף לרובם היה שהם מאושרים עבורכם.
לא טעיתם, התכוונו לכתוב "רובם" ולא "כולם". תוהים למה?
לרוב יש בקהל מישהו שעבר גירושין במהלך חייו ומצא את עצמו סקפטי לעולם הנישואין. הוא כבר חווה את העולם הזה ומצא את עצמו נכווה.
יש זוגות מיוחדים שמתגרשים ומצליחים לשמור על קשר טוב לאחר מכן, אבל אלו בודדים.
הרוב מתקשים לשמור על קשר, הם מוצאים את עצמם רבים לעיתים קרובות, מול הילדים או רק הם, אחד מול השני.

 

גירושין כהרפתקה

הרפתקה יכולה להיות טיול קצר או ארוך שבמהלכו, המטייל בו עשוי להיתקל בעליות תלולות ובירידות עוד יותר תלולות. יש מטיילים שמצליחים להימנע מהעליות התלולות ביותר והם מצליחים למצוא דרכים עקיפות בהן יש מסלולים מישוריים שקלים יותר להליכה.
הרפתקה מסוג זה היא דימוי לדרך שאותה עובר זוג שבחר להתגרש. מדובר במצב שזוג נכנס אליו, מתחיל את הדרך המשותפת לפרידה שלו ביחד ולא יודע מה תכלול הדרך, בכמה קוצים או פרחים ייתקל והכי חשוב, הוא לא יודע איך יצא מהדרך הזו, בדיוק כמו הרפתקה.

 

מורה דרך

הרפתקה יכולה להיות מסוכנת, במקרים שלא יודעים את הדרך אפשר חלילה לחרוג מהמסלול ולא לדעת איך לחזור אליו.
לכן, הרפתקה שמלווה במורה דרך, עשויה להיות קלה יותר ונעימה. מורה הדרך מכיר היטב את תנאי הדרך שצפויים להיתקל בהם בהמשך והוא יכול לכוון את הצועד בה ללכת בדקת המתאימה ביותר ולסייע במקרים של קושי.
כשמדובר בגירושין, כדאי גם כן לקחת מורה דרך. הכוונה שכל צד יהיה מגובה בעורך דין מנוסה, כזה שיוכל להכווין כל אחד מהצדדים לדרך הטובה ביותר, כדי להפוך את ההרפתקה לנעימה יותר עבורם.

 

אנחנו כבר בעיצומה של ההרפתקה והדרך לא ממש מאירה לנו פנים

מדובר במצב מוכר, לעיתים זוגות צועדים אל עבר הפרידה שלהם כשהם בטוב, כשיש שיח נעים ומכבד משני הצדדים. במצבים אלה ישנה תחושה כי אפשר לסיים את הדרך המשותפת בנועם ובכבוד. אך זה לא תמיד המצב.
אם הגעתם למצב זה, דעו שכל צד עדיין יכול לבחור להיעזר בשירותיו של עורך דין. כן, למרות שאתם כבר בעיצומו של התהליך. למקרה שאתם מחפשים המלצה לעורכת דין שמכירה היטב את התחום, אנו ממליצים לפנות אל עו"ד אסתר שלום. מדובר בעורכת דין בעלת ניסיון רב בליווי של זוגות שעוברים תהליך גירושין. היא מכירה לעומק את הדרכים הקבועות בה כל זוג שמתגרש עובר בעת כניסתו להרפתקה זו, היא המתאימה ביותר לסייע במצבים מסוג זה.

 

זוג בתהליך גישור

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
החוק לגבי ילדים וגירושין

גם אם היחסים הסתיימו בצורה יפה, גירושין הם אף פעם לא מצב נעים. בני הזוג אמנם נפרדים, אך אינם מתנתקים כאשר יש להם ילדים בתמונה

תהליך פתיחת תיק גירושין במהלך היריון

תהליך גירושין איננו תהליך קל, במיוחד במידה והאישה נמצאת בתקופת היריון. בתקופה זו האישה חשופה ללחץ גבוה יותר, לשינוי הורמונלי ולרגישות נפשית. משבר זוגי בזמן

הליך גירושין – כל השלבים

גירושין הוא הליך שלוקח זמן וצריך להיעשות בקפידה, במיוחד כאשר בני הזוג מסיימים את הקשר בסכסוך. המאמר יפרט את כל השלבים של הליך גירושין.  

גירושין בהסכמה – מה העלות וכמה זמן?

תהליך הגירושין הוא קשה ומורכב, ישנם אתגרים כלכליים משפטים הוריים וכמובן רגשיים שיכולים לקחת הרבה זמן להחלים ולפתור. גירושין בהסכמה כן מקלים על הרבה מהתהליך