אילו מסמכים צריך לתביעה קטנה?

תוכן עניינים

בתביעה קטנה הייצוג הוא עצמאי, התהליך קצר ופסק הדין יתקבל בדרך כלל כבר בדיון הראשון. ישנו משקל גדול על הצגת המסמכים, שכן – אלו הם העדויות וההוכחות לנאמר בכתב הטיעון או ההגנה והם משפיעים בהחלטת פסק הדין ע"י השופט.

 

מסמכים מרכזיים

כתב טיעון – השלב הראשון בתהליך התביעה הוא הגשת כתב הטיעון ע"י התובע. לכתב הטיעון יש להוסיף כל מסמך רלוונטי למקרה. על כתב הטיעון עצמו להיות מסודר מבחינת השתלשלות האירועים, יש להדגיש פרטים חשובים וסכומי כסף ולהימנע מעירוב רגשות.

כתב הגנה – לאחר הגשת כתב הטיעון ישלח לנתבע העתק ע"י בית המשפט, וזה יתבקש לענות לכתב התביעה בכתב הגנה בצירוף מסמכים המוכיחים את עמדתו. במידה והנתבע לא קיבל את כתב הטיעון, על התובע עצמו להגיש לנתבע את הכתב אישית ולהחתים אותו על קבלתם.

 

מסמכים כראיות

בהגשת כתב תביעה יש לצרף מסמכים שישמשו בתור ראיות למקרה עליו תובעים. למשל: אסמכתאות, חוזה, תמונות וסרטוני וידיאו, שרטוט של תאונה (אם בזה עוסק המקרה), העתקים של כרטיסים (טיסה, הופעה וכד'), קבלות וחוות דעת מאנשי מקצוע מהימנים.

 

בנושא תאונה או נזק לרכב

יש לצרף צילומים של הנזק הנגרם לרכב ושל מקום התאונה, צילומי וידיאו של התאונה (אם יש), שרטוט של התאונה, אישור משטרה (אם יש), קבלות על  תיקונים (אם נעשו), כל מסמך אחר רלוונטי וחוות דעת שמאי. במקרים של נזק לרכב ישתתף בדיון שמאי רכב מטעם בית המשפט.

 

בנושאים צרכניים או מתן שירות

hש לצרף חוזה רכישה (אם יש), קבלות, הקלטות או התכתבויות עם נציגים, חשבוניות, הסכמי רכישה, תמונות של המוצר אם נמצא כי המוצר פגום וכל מסמך רלוונטי אחר. הקלטות של שיחות עם נציגים אפשר לבקש מהגוף הנתבע ולהשתמש בהם בתור ראייה.

 

בנושא תיירות

יש לצרף הסכם רכישה, מסמך בדבר חופשה, העתקים של כרטיסי טיסה (אם רלוונטי), התכתבויות והקלטות עם נציגים, קבלות וצילומים של המקום (במקרה הצורך ושצולמו ע"י התובע) וכל מסמך אחר רלוונטי.

בנושאי שכירות – חוזה, חוות דעת של איש מקצוע ששכרו את שירותיו, תמונות וסרטוני וידיאו, העתקים של צווים למיניהם (למשל, צו פינוי), התכתבויות והקלטות של שיחות בין הצדדים, קבלות וחשבוניות על תיקונים, אישורים על תשלומים או העברות בנקאיות, הסכמים חתומים (אם יש) וכל מסמך רלוונטי אחר.

 

לסיכום

ישנה חשיבות גבוהה למסמכים המצורפים בתביעה קטנה – מסמכים אלו משמשים כראיות לטענה בכתב הטיעון ובכתב ההגנה. טרם הדיון השופט עובר על כל הראיות והכתבים המוגשים לו ואי הגשת מסמכים, עדויות או ראיות כל שהן עלולות להכריע את הכף לרעה.

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
מי יכול לסייע בתביעה קטנה?

אחד מכללי הברזל במשפטים של תביעות קטנות זה איסור על ייצוג ע"י עורך – דין. אך אין זה אומר שאין על התובע או הנתבע את

באילו מקרים נתבע תביעה קטנה?

בית המשפט לתביעות קטנות עוסק בעיקר בנושאים צרכניים ומתן שירות, אך גם במקרים של תאונות רכב, אפליה, לשון הרע ותביעות נזיקין פשוטות. תהליך הגשת 'תביעה