גירושין בהסכמה – מה העלות וכמה זמן?

תוכן עניינים

תהליך הגירושין הוא קשה ומורכב, ישנם אתגרים כלכליים משפטים הוריים וכמובן רגשיים שיכולים לקחת הרבה זמן להחלים ולפתור. גירושין בהסכמה כן מקלים על הרבה מהתהליך אך גם כאן דרושה סבלנות פשרה ויכולת תקשורת בין הזוג המתגרש. מה גירושין בהסכמה כולל, כמה זמן זה לוקח כמה כסף זה יעלה? ערכנו לכם את המידע הנחוץ כדי להקל טיפה על תהליך שגם ככה קשה.

 

מה זה גירושין בהסכמה

גירושין ללא עוררין, בהסכמה הם כאשר שני הצדדים מסכימים להתגרש ואין עוררין הן על בקשת הגירושין והן על סעיפי חלוקת הממון והמשמורת. גירושין בהסכמה יש בדרך כלל תהליך ניירת יעיל יותר, מוגש מידע על רכוש ומשמורת ילדים, יחד עם הצהרה על עילת הגירושין כך עורך דין לענייני משפחה יכול לחתום ולסדר את העניינים המשפטיים הנדרשים בלי עיכובים מיותרים. חשוב להבין שאומנם יש הסכמה על דברים גדולים אבל אין מקום להיות שאננים, הניסיון מלמד שדברים צצים תוך כדי התהליך ולכן עורך דין זה משהו חיוני לתהליך, לא שם המקום לקצץ בהוצאות.

 

מה משפיע על העלות

עלות של תהליך הגירושין תלויה בהרבה נסיבות וכל מקרה הוא לגופו, קשה לשים תג מחיר חד משמעי ותמיד צריך לדעת ולקחת בחשבון שיהיו עוד הוצאות בלתי מתוכננות בסיפור.  ובכל זאת, ניתן לספק תמונה ברורה של עלויות טיפוסיות בכמה תרחישים נפוצים, כמו גם את הגורמים שיכולים להעלות או להוזיל עלויות אלו. עורך הדין, ההוצאה העיקרית בתהליך הגירושין הוא עבור עורך הדין, מספר שעות העבודה על התיק האם הנושאים הנידונים יצטרכו לבוא לפני שופט שיקבע. התהליך גם גוזל הרבה שמן ולעיתים דורש להעדר מהעבודה וכדומה, דברים שיכולים להשפיע על המצב הכלכלי הכללי.

 

אומנם בהסכמה אבל לא הכל פשוט

נכון מאוד מקל שיש הסכמה בין בני הזוג אך יש גורמים הנכללים המשפיעים על עלויות ואורך הגירושין. אם מלכתחילה המצב הכלכלי היה מעט סבוך, או אין באפשרות אחד הצדדים למלא את חובותיו למרות שכן מעוניין בכך זה משפיע על התהליך. הרבה פעמים גירושין מצפים סודות וקשיים שלא ידעו עליהם טרם. אם ישנם חובות, משכנתאות או נכסים בעייתיים, כל אלו ילקחו בחשבון. עורך דין מוסמך יעזור בשמירה על מוטיב ההסכמה ופתרון יעיל ומהיר כדי להגיע לתוצאה מיטבית עבור השניים.

 

כמה זמן זה עלול לקחת

אומנם גירושין בהסכמה אבל יש פרוצדורה מעמיקה שצריכה להיעשות ולכן קשה לדעת מסגרת זמן. נכון זה יהיה יותר קצר מאשר תהליך גירושין בו כל הזמן חוזרים לדיונים מול השופט אך יש גם דברים שלא בשליטת הזוג או העורך דין. בממוצע מדובר על כמה חודשים, חלקם עמוסים יותר חלקם פחות אך כל עוד יש הסכמה בסוף גם יהיה גט וסידור הוגן בין השניים.

לְהִתְגַרֵשׁ

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
החוק לגבי ילדים וגירושין

גם אם היחסים הסתיימו בצורה יפה, גירושין הם אף פעם לא מצב נעים. בני הזוג אמנם נפרדים, אך אינם מתנתקים כאשר יש להם ילדים בתמונה

תהליך פתיחת תיק גירושין במהלך היריון

תהליך גירושין איננו תהליך קל, במיוחד במידה והאישה נמצאת בתקופת היריון. בתקופה זו האישה חשופה ללחץ גבוה יותר, לשינוי הורמונלי ולרגישות נפשית. משבר זוגי בזמן

הליך גירושין – כל השלבים

גירושין הוא הליך שלוקח זמן וצריך להיעשות בקפידה, במיוחד כאשר בני הזוג מסיימים את הקשר בסכסוך. המאמר יפרט את כל השלבים של הליך גירושין.