האם לכל גריל יש תו תקן חוקי?

תוכן עניינים

מעוניינים לקנות גריל אבל לא בטוחים האם יש תו תקן? לא יודעים מה המשמעות של תו התקן? ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על תו תקן לגריל, האם נדרש והאם לכל גריל יש תו תקן חוקי.

 

האם לכל גריל יש תו תקן?

בעיקרון כל גריל הנמכר בישראל מחויב שיהיה בו תו תקן. אם אתם קונים בחנות מוכרת, מאוד סביר כי לגרילים שהם מציעים יהיה תו תקן. יחד עם זאת, יתכן וחנויות או חברות מסוימות לא יקפידו או ידאגו לעמוד בתנאי התו ולכן לא יקבלו אותו.

הדבר יהיה סביר יותר כאשר אתם קונים מחנות או חברה שאינה מורשית ולכן מוצריה אינם בטוחים ומורשים למכירה. כמובן שתו התקן מחייב בעת רכישת הגריל אך חשובה גם איכותו ומה שתפיקו ממנו.

במידה ואתם מעוניינים לקנות לעצמכם גריל ורוצים לוודא שאכן יעמוד בכל התקנים הנדרשים, תוכלו ללחוץ בקישור ולהגיע בקלות למבחר הגרילים המובילים בישראל.

 

מה זה תו תקן לגריל?

תו תקן לגריל הוא למעשה שיטות בדיקה לדרישות בטיחות של הגריל ושל חומרים ששימושם להצתת פחמים או להצתת עץ, המיועדים לשימוש במכשירים לצלייה ולקלייה.

התו נקרא ת"י 5201. תו התקן מטרתו שמירת ווידוא בטיחות הגריל בו אתם משתמשים, על מנת לוודא שאינו מהווה סכנה עבורכם ועבור הסביבה שלכם.

כך נבדק כי במכשיר אין דליפת גז שיכולה להיות מסוכנת, אין חשש להתפשטות האש בצורה גבוהה ובלתי מבוקרת ועוד. התו כאמור הינו מחייב עבור מכירת כל סוג של גריל, והוא מוצמד לכל מוצר בנפרד ולא לקו של מוצרים.

 

למה צריך תו תקן?

כאמור, מטרת תו התקן היא לוודא שאתם והסביבה שלכם בטוחים בעת השימוש בגריל שלכם. מעבר לכך שקיום התו מחייב, הוא גם חשוב והכרחי עבורכם.

גריל עם תו תקן הוא גריל שאתם יכולים להשתמש בו ולצלות בשר בצורה שקטה. בסופו של דבר כשמדובר בגריל, מדובר במכשיר המבעיר אש בטמפרטורות גבוהות באמצעות פחמים או גז.

שילוב החומרים הללו וכן ההתעסקות עם אש יכולים להיות מסוכנים. במיוחד כשמדובר בצליית בשר למשל באירועים חברתיים בהם יש ריבוי משתתפים ואף ילדים, כך שהגריל לא תמיד מושגח.

לכן, חשוב שתדעו שהגריל שלכם בטוח לשימוש וכי איש לא עלול להיפגע ממנו. בשביל הבטיחות שלכם ושל בני ביתכם, חפשו את תו התקן ת"י 5201.

 

איך קונים גריל מושלם?

כאמור תו תקן הוא חובה וחשוב מאוד אך חשוב גם שהגריל שלכם יהיה איכותי על מנת שתוכלו להנות ממנו. על מנת למצוא גריל איכותי, כדאי למצוא גריל בעל המלצות רבות ככל הניתן.

חפשו גריל בגודל שאתם צריכים, ושיענה על כלל הצרכים שלכם. כדאי גם לוודא שהגריל הוא מתוצרת איכותית ומוכרת.

מִטְבָּח

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף