האם שכר הנוטריון הוא קבוע או שהוא יכול להשתנות

תוכן עניינים

בתקופה האחרונה אנו עדים להתעניינות רבה בכל הנוגע לעיסוקו של הנוטריון. הדבר כנראה נובע בעקבות עלייתה של סדרה חדשה שעוסקת בעורכי דין ונוטריונים. ההתעניינות הזו הובילה גולשים רבים לפנות אלינו ולבקש מאתנו לכתוב מדריכים בנושאים שונים. מדריך זה נכתב בעקבות בקשות אלו והוא ה -1 בסדרה. במדריך זה נתמקד בשכר הנוטריון ונבדוק אם הוא קבוע או שמא, אם הוא יכול להשתנות.

 

הרקע לכתיבת המדריך

 

כפי שידוע לכם, מדריך זה נכתב לאחר שקיבלנו מספר רב של פניות מגולשים שהתעניינו בכל הנוגע לנוטריון. בחרנו לצאת בסדרת מדריכים בנושא המדובר בגלל שראינו שההתעניינות רק עולה. הנושא של המדריך הנוכחי עלה בגלל שזו הייתה השאלה הנפוצה ביותר שקיבלנו בימים האחרונים מצד גולשים. מעל ל – 40 גולשים שאלו אותנו שאלות שנוגעות לשכרו של הנוטריון והבנו שהסדרה צריכה להתחיל בפרט שנוגע לנושא זה. הישארו אתנו ותגלו את התשובה המתבקשת.

 

גורמים חיצוניים סייעו לנו בכתיבת המדריך

 

במרבית המקרים, כשאנו כותבים מדריכים, אנו כותבים אותם בעצמנו לאחר שאנו מעיינים בספרות מקצועית או קוראים מידע אודות הנושא הנבחר במקורות אקדמיים ברחבי הרשת. במדריך הנוכחי גילינו שעלינו להיעזר בגורמים חיצוניים. שכן, איננו יודעים מהו שכרו של נוטריון ברמת גן או בכל מקום אחר בארץ והבנו שהדרך היחידה שלנו לקבל את המידע המדובר היא תוך בירור עם נוטריונים.

 

איך הגענו אל נוטריונים ששיתפו אותנו בנושא?

 

כדי שנוכל לקבל תשובה כנה ועדכנית, היינו צריכים לפנות אל כמה נוטריונים שונים. שכן, סברנו בתחילה ששכרו של נוטריון אחד אינו משפיע אל האחר. לכן, כתבנו פוסט בעמוד העסקי שלנו בפייסבוק וביקשנו מנוטריונים לפנות אלינו וליידע אותנו באופן אנונימי מה המשכורת שלהם והאם היא יציבה או משתנה מידי חודש.

 

המסקנות שלנו מהנושא

 

אנו מוכרחים להודות שלא קיבלנו הרבה תגובות מצד נוטריונים ואנחנו מבינים את המצב. שכן, מדובר בעניין די מורכב לבקש מאדם שאיננו מכירים לשתף אותנו בגובה המשכורת שלו. מה שכן נאמר לנו זה שנוטריונים הם חייבים להיות עצמאיים ולא שכירים. הדבר משפיע באופן משמעותי על המשכורת כך שאפשר להבין מכך שברוב המקרים מדובר במשכורת משתנה. שכן, ברגע שאדם עובד כשכיר, התשלום שלו מתבצע באמצעות אחת הדרכים הבאים:

 

  • באמצעות תשלום גלובלי
  • באמצעות תשלום שעתי

 

כך שבסופו של דבר, הוא מקבל את אותו השכר פחות או יותר בכל חודש. עצמאי לא תמיד יודע מה תהיה גובה המשכורת שלו בסוף החודש. שכן, הדבר תלוי במשתנים רבים. כך שניתן לראות ששכר הנוטריון הא משתנה ולא קבוע.

 

לסיום

 

עד כאן המדריך שיצא לבדוק האם שכר הנוטריון הוא קבוע או משתנה. כעת, אתם יודעים ששכר הנוטריון משתנה מחודש אחד לאחר בגלל שהוא עצמאי וההכנסות שלו, משתנות מפעם אחת לאחרת.

עורכי דין

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
באילו מצבים צריך שירותי נוטריון בישראל

שירותי נוטריון ממלאים תפקיד חיוני בעסקאות משפטיות, ומבטיחים את האותנטיות והחוקיות של מסמכים חשובים. בישראל, לעיתים קרובות יש צורך במעורבות של נוטריון במצבים שונים. מאמר