ההשלכות של גירושין כלפי בני הזוג ומשפחתם

תוכן עניינים

גירושין הינו מצב מורכב ורגיש מאוד אשר עשוי להשליך באופן משמעותי על מרקם היחסים של בני הזוג אחד כלפי השני, ובעיקר כלפי הילדים. כיצד ניתן להימנע מהליך גירושין מכוער? עורכת הדין והמגשרת דגנית אלישיב מסבירה.

גירושין – הליך מורכב בעל השלכות כבדות משקל

הליך של פרידה הוא אף פעם לא נעים, אולם הליך של גירושין הוא קשה פי כמה, בעיקר כאשר מדובר בהליך בו מעורבים ילדים. למעשה, מחקרים אשר נעשו בתחום הראו באופן חד משמעי כי הליך גירושין מכוער עלול להסב נזק אדיר למרקם מערכת היחסים של הזוג אשר מעוניין להיפרד, עד לכדי השלכות הרות אסון אשר עלולות לגרום לניתוק מוחלט של היחסים והליכה להליך משפטי סבוך בו שני הצדדים מתבצרים בעמדתם וכתוצאה מכך תובעים האחד את השני בבתי המשפט הרבניים כמו גם בית הדין לענייני משפחה. למעשה, ישנם לא מעט מקרים בהם אחד מבני הזוג איננו מעוניין להתגרש ובמצב כזה הליך הגירושין הופך למורכב עוד יותר, מה שמשליך באופן אוטומטי על התא המשפחתי, עד ליצירת מצב של ניכור הורי.

מדובר באחת הסוגיות הכואבות ביותר בעולם דיני משפחה, וזאת לאור ריבוי של מקרים אשר בהם ילדים לוקחים צד אחד ונמנעים מיצירת קשר עם ההורה, לעיתים במשך שנים רבות כתוצאה מההליך עצמו. משום כך, ישנה חשיבות רבה לסיום תהליך הגירושין על הצד הטוב ביותר וזאת על מנת להימנע ממצב בו התא המשפחתי המתפרק איננו יכול להתאחות, ועל כן הסכמה של שני הצדדים ליציאה להליך גישור יכול להקל באופן משמעותי ואף לשפר את מערכת היחסים הקיימת, עד לכדי השלמה עם המצב ושמירה על התא המשפחתי הקיים בתצורתו החדשה.

זוג לפני גירושים
זוג לפני גירושים

מדוע הליך גישור הוא הליך מיטבי לצורך שמירה על התא המשפחתי?

הליך גישור גירושין אשר מתבצע בטרם הליך הגירושין יכול לעזור באופן ממשי ביישוב סוגיות משמעותיות בכל הקשור לגידול הילדים, חלוקת מזונות וכן הסדרי ראייה – כל זאת מבלי לערב את בית המשפט. הליך הגישור מתבצע באמצעות עורך דין מגשר מקצועי אשר תפקידו הוא להוביל את התהליך באופן מקצועי וללא משוא פנים, עד לכדי חתימה והסכמה. זוגות רבים אשר עברו את ההליך דיווחו על שיפור משמעותי ביכולת התקשורת שלהם, חיזוק התא המשפחתי וכן הבנות אשר התקבלו ואשר עזרו לשני הצדדים לשמר את האינטרסים שלהם כמו גם את הקשרים בין בני המשפחה. עורכת הדין דגנית אלישיב נחשבת למומחית בתחום ומעניקה שירות של גישור גירושין מקצועי אשר מתבסס על כלים וטכניקות מתקדמות אשר נועדו להוביל את התהליך לסיומו באופן הקצר והממוקד ביותר, תוך קבלת כלים נוספים אשר יעזרו לבני הזוג להמשיך את חיי המשפחה בצורה הטובה ביותר. לפרטים נוספים היכנסו https://www.gishur1.co.il.

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
החוק לגבי ילדים וגירושין

גם אם היחסים הסתיימו בצורה יפה, גירושין הם אף פעם לא מצב נעים. בני הזוג אמנם נפרדים, אך אינם מתנתקים כאשר יש להם ילדים בתמונה

תהליך פתיחת תיק גירושין במהלך היריון

תהליך גירושין איננו תהליך קל, במיוחד במידה והאישה נמצאת בתקופת היריון. בתקופה זו האישה חשופה ללחץ גבוה יותר, לשינוי הורמונלי ולרגישות נפשית. משבר זוגי בזמן

הליך גירושין – כל השלבים

גירושין הוא הליך שלוקח זמן וצריך להיעשות בקפידה, במיוחד כאשר בני הזוג מסיימים את הקשר בסכסוך. המאמר יפרט את כל השלבים של הליך גירושין.  

גירושין בהסכמה – מה העלות וכמה זמן?

תהליך הגירושין הוא קשה ומורכב, ישנם אתגרים כלכליים משפטים הוריים וכמובן רגשיים שיכולים לקחת הרבה זמן להחלים ולפתור. גירושין בהסכמה כן מקלים על הרבה מהתהליך