הכוח של אבחון מוקדם

תוכן עניינים

כידוע, אבחון מוקדם של מחלת הסרטן, משמעו טיפול במחלה כאשר היא בשלביה המוקדמים, בשלבים אלו הסיכויים להחלמת המטופל גבוהים משמעותית. ככל שהאבחון מתאחר, כך הסיכויים להצילו יורדים. טיפול רפואי נכון, בכוחו להוביל לאבחון מהיר כמה שניתן של מחלת הסרטן.

כידוע, לכל סוג של סרטן תסמינים האופייניים לו, ניתן לתאר את המחלה או את התסמינים בבדיקות שגרתיות, ייעודיות או לעורר את חשדו של הרופא בשל קיומם של אותם התסמינים.

תסמינים אופייניים למחלת הסרטן לרוב קשורים בירידות משמעותיות במשקל, עייפות ותשישות חסרות הסברים, פיחות ברמת היעילות והתפוקה היום-יומית והימצאותה של זיעת לילה.

לאחר מכן, מחויב הרופא, בשל הימצאותם של סממנים אלו, לשלוח את המטופל לבדיקות קליניות שונות, החל מבדיקות דם פשוטות, צילומי אולטרה סאונד או רטנגן שונים, מגוון מיפויים, ביופסיות על מנת לאבחן גידולים שונים ועוד.

מידה וישנם היבטים נוספים, שמגבירים את החשש לסרטן, למשל היסטוריה משפחתית, היותו של מטופל כחלק מקבוצה אתנית מסוימת או גיל מעלה את החובה של רופא המשפחה לשלוח את המתלונן לבדיקות הללו בהקדם. ככל שהרופא מתעלם מסימנים אלו, הדבר מעלה את החשד לרשלנות רפואית, לקריאה נוספת לחץ כאן.

 

רשלנות רפואית באבחון מחלת הסרטן

ישנם מספר מצבים שבהם התנהלותו של הרופא, מובילה לטיפול לקוי במחלת הסרטן, דבר שמשמעו, במצב הטוב ביותר בזבוז של שנות חיים משמעותיות ובמקרה הרע, לצערנו, מותו של המטופל.

המצבים הטיפוסיים של רשלנות רפואית נוגעים לאבחון שגוי של המטופל לפי סימפטומים, קריאה לא נכונה של בדיקות המטופל או לחילופין מתן טיפול שאינו הולם את מצבו הבריאותי של החולה.

 

במידה וחושדים כי מדובר ברשלנות רפואית, איך ממשיכים?

במידה והרופא המטפל התנהל באופן דומה לזו שתוארה, כלומר, קבלת החלטה שגויה לאור המידע, התעלמות מהתלוננות על סימנים, קריאה שגויה של נתונים רפואיים, מתן טיפול שגוי ועוד, שווה לבדוק האם הדבר עולה לכדי רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית מהווה עילה נזיקית, כלומר עילה לפיה מותר לדרוש פיצויים במסגרת המשפטית. הרשלנות הרפואית נובעת מסטייה של המטפל מעקרונות הזהירות הנדרשים ממנו במקרים דומים, למשל שליחה לבדיקות, לחוות דעת נוספת וכולי.

אותה ההתנהגות צריכה להוביל לפגיעה, במקרה זה, הפגיעה היא האבחון המאוחר, שהוא, כידוע, מוביל לקיצור שנות חיים – מחיר כבד מאוד לשלם בגין טיפול רפואי לקוי.

לכן, כאשר שוכרים עורך דין מנוסה, שבקיא בעובדות, עורך הדין יידע לייעץ האם המקרה עולה לכדי רשלנות רפואית (במידה ומדובר במקרים חריגים, יכול להיות שהרופא התנהל באופן תקין), במידה וכך הדבר, פתיחה של הליכים משפטיים יכולים להניב פיצויים גבוהים.

אולם, ההליך המשפטי הוא ארוך ומורכב, על מנת להגביר את הסיכויים לפיצויים גבוהים מומלץ לשכור עורך דין מנוסה. זכרו, טיפול רפואי אמור להאריך חיים ולא לקצרם.

 

מנתחים

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
חוות דעת רשלנות רפואית

על מנת שתוכלו להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד המוסד בו טופלתם כמו גם הרופא המטפל נדרשת מכם קבלה של חוות דעת לרשלנות רפואית. כיצד מקבלים?

אילו מקרים נפוצים יש של רשלנות רפואית?

מי שפתח חדשות לאחרונה יודע עד כמה הרופאים עייפים. עייפים בעקבות תורנויות מתמשכות ואינסופיות שמוגדרות כיום כתורנויות של 26 שעות, בעקבות ההפגנות המתמשכות לתנאים בסיסיים,

מה היא רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית הינה אחד מהביטויים הנפוצים ביותר של רשלנות בישראל כיום. ישראלים רבים זכאים לפיצויים נאים, אם רק ישכילו להכיר א הרשלנות הרפואית ולתבוע את

מהי רשלנות רפואית בלידה?

מעבר לכך שמדובר בתהליך מרגש אליו חיכינו והתכוננו במשך מספר חודשים, הלידה היא גם פרוצדורה רפואית מורכבת ביותר, המחייבת את הצוות הרפואי לפעול ולהגיב במהירות