מהן עבירות התנועה החמורות ביותר?

תוכן עניינים

ישנן עבירות תנועה שמותנות בקנס של 100 ₪, וישנן עבירות שבגינן הנהג ייכנס למאסר בפועל. מה הן העבירות החמורות וכיצד אפשר לבטלן?

 

נהיגה בשכרות

העבירה החמורה הראשונה שנציג לכם היא נהיגה בשכרות. נהיגה בגילופין, מסכנת לא רק את הנוהג אלא גם את הסביבה שלו. האלכוהול משפיע על יכולת הנהג להתרכז, לצד שינויים במטווח הראייה וקבלת החלטות. אפשר לשים לב כיצד בעת שכרות אתם מעוניינים לבצע פעולה, שלוקחת פתאום המון זמן ואתם לעתים אפילו לא מצליחים לסיים אותה בהצלחה.

אם כן, זמן התגובה יתאחר בכמה שניות טובות שהן עניין של חיים ומוות כשמדובר בנהיגה בכביש. במקרים רבים, לצערנו בנהיגה בגילופין הנפגע הוא אינו הנהג ומכאן חומרת העבירה. החוק בישראל מאשר רמת אלכוהול בדם של עד 0.05%, מדובר בפחות מצ'ייסר אחד.

 

נהיגה תחת השפעה של סמים

נהיגה בהשפעה של סמים אסורים, היא עבירה חמורה ביותר. אפשר לקבל בגינה מאסר בפועל ושלילת הרישיון לזמן ממושך. ניתן להוכיח נהיגה תחת השפעת סמים רק לאחר בדיקה, שמציגה כי בדמו של הנהג היו סמים. זאת, אפילו כאשר ניתן לזהות סמים בדם שלושה שבועות לאחר השימוש בהם. בעוד שניתן לבצע בדיקת שכרות בכל עת, בדיקת סמים, לצורך הוכחה של נהיגה תחת השפעה, יכולה להיעשות במקרים ספציפיים בלבד.

כאשר למשטרה ישנו מידע מקדים על הנהג וכאשר בעת עצירת הנהג, הוא מעלה בקרב השוטרים חשד סביר כי הוא תחת השפעה של סמים אסורים. עו"ד מקצועי, כמו עורך דין תעבורה אילון אורון, יוכל לנסות ולהוכיח כי הבדיקה נעשתה ללא חשד סביר ולכן, היא תיפסל.

 

תאונה והפקרה- פגע וברח

בניסיון להבטיח את שלומם של כל האנשים הנוהגים ובעלי הרכבים, נעשה ניסיון למנוע התנהגות מסוג פגע וברח. החוק, מחייב נהג שעבר תאונה, לעצור ולהגיש עזרה למי שצריך אותה, בקרב נפגעי התאונה. על כן, הענישה היא מחמירה כאשר מדובר בעבירת תאונה והפקרה, על מי שהפקיר בזירת התאונה נפגעים.

הענישה, יכולה להגיע בין 3 ל-14 שנים של מאסר ובנוסף לכך, שלילה של רישיון הנהיגה לתקופה שבין שנתיים ועד שלילה לצמיתות. במקרים כאלו, ניתן לנסות ולהוכיח כי לא היה מדובר בהפקרה וגם, להטיל ספק בידיעה כי הנאשם הבין שהוא מפקיר מישהו אחר.

 

נהיגה בפסילה

נהיגה בפסילה מתייחסת למי שנוהג ברכב מבלי להחזיק רישיון בתוקף. העבירה נחשבת לחמורה ביותר מכיוון, שלא רק שהנהג נוהג לאחר שכבר נפסל רישיונו, אלא גם מדובר באדם שלא מוכן לקבל את העונש שניתן לו. לכן, הענישה על עבירה זו היא לרוב מאסר בפועל, לצד פסילת הרישיון למשך תקופה מוארכת.

כדי להוכיח את העבירה יש להוכיח כי הנהג היה בפסילת רישיון בעת הנהיגה, כי הנהג ידע על פסילת רישיונו וכי, הנהג נהג לאחר שנמסרה לו ההודעה בנושא. כדי לבטל כתב אישום על עבירה זו, מספיק להוכיח כי אחד הפרמטרים לא התקיים.

עבירות התנועה החמורות

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
עו"ד תעבורה כמה זה עולה ב 2019?

נאשמים בדיני תעבורה ומתלבטים לגבי ייצוג של עורך דין? להלן המחיר שזה יעלה לכם בשנת 2019. עברות תעבורה – יצירת קשר באופן מיידי עם עורך

עבירות נהיגה

כשאתה מאחורי ההגה של מכונית – לבד או עם נוסעים – נהיגה בבטחה תמיד צריכה להיות הדאגה העיקרית שלך. אנו מוסחים יותר מתמיד, ולכן חשוב