הפחתת מזונות ילדים

תוכן עניינים

בני זוג שמתגרשים ויש להם ילדים משותפים חייבים להמשיך לדאוג לרווחתם הכלכלית לאחר פירוק השותפות הזוגית ביניהם. דמי המזונות הם התשלום שמשלם בן הזוג שלא נושא בהוצאות השותפות של גידול הילדים לבן הזוג שמגדל אותם ביום יום ומשלם את ההוצאות שכרוכות בכך.

בדרך כלל תשלום המזונות יעשה מהאב לאם אבל לא תמיד זהו המצב. בכתבה שלפניכם נסביר על מזונות ילדים, איך הם נקבעים ומתי ניתן לבקש הפחתה של תשלומי מזונות אלו.

 

מה הם דמי מזונות וכיצד הם מחושבים?

דמי מזונות הם תשלום בגין ההוצאות של ילדים של הורה שאינו דואג להם כלכלית יותר באופנים אחרים. דמי המזונות נקבעים כאשר מתרחש הליך גירושין או במקרה של הורים משותפים לא נשואים. דמי המזונות מורכבים מסעיפים רבים, אבל ניתן לתת מספר כללי אצבע שיעזרו לכם להבין מה יהיו דמי המזונות שאותם תצטרכו לשלם.

בית המשפט מסתכל על נושאים אלו כדי לקבוע את גובה המזונות והם מספר וגיל הילדים, הוצאות עבר עליהם, רמת הכנסה של ההורים ועוד שלל קריטריונים. ישנם אבות שמשלמים כמה מאות שקלים כל שנה וכאלה שמשלמים כמה אלפים ויותר.

 

מי קובע את גובה המזונות?

בכדי להפחית את גובה המזונות יש להגיש תביעה לבית משפט. רק לבית משפט יש את הסמכות לבטל או לשנות את גובה המזונות, ורק בית משפט יכול לפסוק מזונות בגובה מסיום להורה.

 

באילו מקרים ניתן להגיש בקשה להפחתה

בכדי לשנות את גובה דמי המזונות שנפסקו לכם יש צורך בהגשת ערעור לבית המשפט. חשוב להבין שדמי המזונות שנקבעו הם פסק דין לכל דבר ועניין ולכן בכדי לשנות אותם צריך להיות שינוי גדול או טעות חמורה בשיקול הדעת של בית המשפט שיאשר את דמי המזונות. שינוי מהותי בנסיבות הכלכליות או הבריאותית של אחד מבני הזוג יכול להיות הסיבה להפחתת או הגדלת דמי מזונות.

 

מה זה שינוי נסיבות?

שינוי נסיבות הוא כל שינוי משמעותי בפן הכלכלי או הרפואי של אחד מבני הזוג. אם לדוגמא אחד מבני הזוג קיבל ירושה לא צפויה על סך כמה מיליוני שקלים, הרי ברור לכל בר דעת שאין לחייב את ההורה השני לחיות ברמת חיים נמוכה רק בכדי לשלם לו מאות שקלים בכל חודש. שינוי בנסיבות יכול גם לכלול בעיה בריאותית, אם לדוגמא אחד מבני הזוג איבד חלק מכושר העבודה שלו בעקבות מחלה, דבר זה יכול להיחשב שינוי בנסיבות.

 

הפחתת מזונות ילדים – סיכום

מזונות ילדים נועדו בכדי לדאוג לרווחתם הכלכלית של הילדים של בני זוג בעת שהם מתגרשים. דמי המזונות מחושבים על יד חישוב של כל ההוצאות הכספיות בגין הילדים, מאוכל ועד צעצועים. במקרים מסוימים בעיקר עקב שינוי בנסיבות ניתן לבקש הפחתה של דמי המזונות מבית המשפט.

הפחתת מזונות ילדים

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
אלימות בתוך המשפחה

אלימות במשפחה נוגעת בנו במקום רגיש, הגרעין שאמור לתת את התמיכה וההגנה הוא זה שפוגע. אלימות פיזית, אלימות מילולית, אלימות כלכלית וגם תקיפות מיניות –

מינוי אפוטרופוס

לפי החוק, כל אדם מעל גיל 18 אחראי לגופו, נפשו ורכושו. במקרים מסויימים בהם אדם בוגר לא מסוגל לבצע החלטות בעצמו דואגים לו למינוי אפוטרופוס

תהליכים משפטיים באימוץ

אימוץ – הליך המקנה לאדם מעמד חוקי של הורה על ילד שנולד להורים אחרים. הליך האימוץ מלווה ומפוקח כולו על ידי בית המשפט לענייני משפחה

הסכם ממון לידועים בציבור

החלטתם לבלות את החיים שלכם יחד, אבל לא תחת מוסד הנישואים. במקרים מסוימים תוכלו לקבל מעמד של "ידועים בציבור" אשר יעניק לכם חלק מהזכויות להן