חשבון בנק בתהליך פשיטת רגל

תוכן עניינים

על אדם שבבעלותו חשבון בנק בתהליך פשיטת רגל מופעלות הגבלות מבחינה כלכלית, ולפעמים גם חשבון הבנק מעוקל, אך אין זה אומר שהוא מנוע מחשבון בנק פעיל – ההגבלות נועדו בשביל למנוע היווצרות חדשה של חובות.

 

אילו הגבלות יש על חשבון בנק בתהליך פשיטת רגל?

  • לחשבון בנק לא תהיה מסגרת אשראי.
  • לא יאושר קבלת הלוואות.
  • לא יתאפשרו חריגות בחשבון.
  • לא יינתנו כרטיסי אשראי (למעט דיירקט או דביט), פנקס שיקים ומשיכת שיקים.

 

ישנם גם הגבלות על מעורבות בתאגיד;  חל איסור על החייב לייסד תאגיד ולהיות חלק ממנו בדרך ישיר או עקיפה – עליו לבקש רשות מבית המשפט או הנאמן (נאמן: אדם הממונה על המיטלטלין המעוקלים של החייב) בשביל אחד מהנ"ל.

 

אילו זכויות יש על חשבון בנק בתהליך פשיטת רגל?

  • גישה לחשבון וקבלת מידע באמצעות שירות בסניף ובערוצי בנקאות אינטרנטיים.
  • שימוש בכרטיס חיוב מיידי וכרטיס למשיכת מזומנים.
  • העברה בנקאית, הפקדת שיק, הקמת הרשאת חיוב חשבון – כל אלה המתקיימים דרך ערוצי בנקאות אינטרנטיים, הבנק יכול לסרב אך חייב לתת סיבה סבירה להחלטתו.
  • פנקס שיקים יכול להינתן במקרים מיוחדים (כמו תשלום שכר דירה).

 

יתרונות עו"ד בהליך פשיטת רגל

עורכי דין המתמחים בנושאי פשיטת רגל מכירים את חובותיו וזכויותיו של הלקוח שלו (החייב), וידעו להתעקש במקרה ומופעלות הגבלות כאלה ואחרות על החייב שלא בצדק. ישנם מקרים שהבנק מסרב לפתיחת חשבון בנק חדש בעקבות פשיטת רגל, במקרים כאלה על הבנק לנמק את החלטתם תוך 5 ימים ממועד בקשת הלקוח לפתיחת החשבון, שכן לבסס סירוב על טענה שהלקוח עבר פשיטת רגל – לא חוקית.

עורכי דין עוזרים בהתנהלות מול הגורמים השונים, מונעים החלטות שגויות של החייב העלולות לגרום לנזק לטווח הארוך ומייעצים משפטית, שכן לא כולם מכירים את תהליכי פשיטת הרגל והחדלת פרעון.

 

לסיכום

בחלק ממקרי פשיטת הרגל מעקלים את חשבון הבנק, אך זה לא מונע מהחייב לפתוח חשבון בנק פעיל או לבטל את עיקול חשבון הבנק ולהשתמש בו. יינתנו הגבלות לאותו חשבון ובעל חשבון שמוכרז כי עבר פשיטת רגל – ייחשב כלקוח מוגבל מיוחד. חשבון בנק פעיל מייעל את החיים עם פשיטת הרגל, לשם ייכנסו המשכורות החודשיות וזה נותן חופש כלכלי כל שהוא ללא קשר לחדלת הפרעון שאותו אדם עובר.

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
איך לקצר הליך פשיטת רגל

כאשר חייב נמצא בהליך פשיטת רגל וכפוף להגבלות המוטלות עליו, אין הדבר אומר שהוא אינו יכול לקחת חלק פעיל בקידום הליך פשיטת הרגל על מנת