ייצוג בכירים בדיני עבודה

תוכן עניינים

הדין מחייב את המעסיקים לנהוג כלפי עובדיהם בהתאם לחוקי העבודה, אך ישנם מקרים בהם מעסיקים בכירים נזקקים לייעוץ או ייצוג בדיני עבודה.

לשם כך יצטרכו להסתייע בעורך דין לדיני עבודה.

המאמר יעסוק בייצוג בכירים בדיני עבודה.

 

אילו תקנות חלות על מעסיקים בכירים?

על פי החוק המעסיק הבכיר צריך לערוך חוזה או הסכם עבודה בכתב עם תנאי העבודה באופן בהיר וברור, לפני שהוא מעסיק את העובדים שלו. על מנת שהחוזה לא יהיה נתון לפרשנויות שונות, חשוב לכתוב אותו באמצעות עורך דין לדיני עבודה.

בנוסף, המעסיק חייב להנפיק לעובדים שלו תלושי משכורת ולדאוג להם לתנאים פנסיוניים על פי החוק. תקנות העבודה עוסקות גם בסכסוכי עבודה, הרעת תנאים שמירת חוק שוויון זכויות לכל דת, גזע ומין, הלנת שכר, פיצויי פיטורין, פיטורי נשים הרות, העסקת עובדים זרים, הטרדה מינית בעבודה וכד'.

כאשר בכירים עוברים על התקנות או שותפים להם, הם יכולים למצוא עצמם נתבעים על ידי משרד העבודה והרווחה בתביעה מנהלית ובנוסף בתביעה אזרחית על ידי העובד. בכל מקרה כזה הבכיר יהיה חייב לקבל ייצוג הולם בבית משפט, או להגיע לעסקת טיעון ובאמצעות הוכחות אף לבטל את התביעה.

 

ייצוג בכירים מול התארגנויות עובדים

לעובדים ישנן זכויות והם יכולים להתארגן באמצעות וועד העובדים ולמחות על תנאי העסקתם. חשוב לדעת שגם לבכירים יש זכויות ועורך הדין לענייני עבודה יוכל לייעץ ולהדריך אותם שהזכויות יתקיימו, לנהל עם העובדים משא ומתן ולייצג את הבכירים בצורה הולמת. עורך הדין יעשה זאת באופן שיוריד לחץ, מתח וחיכוכים עם העובדים מתוך ניסיון קודם ואחריות מקצועית.

 

ייעוץ בענייני חוזים

עורכי דין לדיני עבודה מסייעים גם במקרה של עריכת חוזים מול בכירים למעסיקים שלהם. עורכי הדין מכירים את דיני העבודה מלפני ולפנים. הם יכולים לנהל את המשא והמתן, לבחון את כל הסוגיות הנדרשות ולהבין את הרשום באותיות הקטנות במקרה של חוזים מוכנים. בנוסף, בכירים המועסקים בארגונים או תאגידים שונים מתמודדים עם לא מעט אתגרים. הם מייצגים את הארגון ולעיתים נוקטים בדרכי פעולה עם השפעות כלכליות או חברתיות על הארגון. קבלת ההחלטות עלולה להביא לעימותים עם המעסיקים שלהם וגם זכויותיהם צריכות להישמר. לפיכך, ייצוג בכירים צריך להיות בידי מומחים שיבטיחו את הגנת הבכירים וייצגו אותם בצורה נאותה.

 

במה מסייע עו"ד לדיני עבודה לבכירים?

עו"ד לדיני עבודה ידאג שהבכירים יציתו לדיני העבודה על פי חוק בין אם הם קשורים לתנאי ההעסקה ותנאים סוציאליים ובין אם מדובר על יחסי עובד מעביד ושמירת זכויותיו. בנוסף הוא ייצג את הבכירים במידה ויחולו עליהם עיצומים כספיים, אחריות פלילית למקרים פליליים המתרחשים בסביבת העבודה, אחריות אישית והתראות מנהליות. כמו כן, בכל הקשור לייעוץ משפטי, חוות דעת משפטית, ליווי עסקאות וניסוח חוזים.

 

שופט

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
מה הוא תפקידו של עורך דין דיני עבודה?

תחום המשפט הוא תחום נרחב עם המון נושאים והתמחויות שונות. התמחויות שונות ומשונות אלו לא תמיד רלבנטיות לחלק גדול מהאוכלוסייה ואכן אזרחים רבים במדינת ישראל

משרד עו"ד לדיני עבודה וזכויות עובדים

חוויתם פגיעה כלשהי בתנאי העסקתכם? פוטרתם שלא כדין? מתעניינים בפיצויי פיטורים? משרד עו"ד לדיני עבודה יכול לסייע לכם. עובדים נהנים מזכויות הנקראות זכויות עובדים. באמצעות

מה חשוב לדעת על זכויות עובדים?

רגע לפני תחילת העבודה כשכירים עלינו לדעת מה מגיע לנו על פי חוק ולהבין אחת ולתמיד מה כתוב בתלוש השכר. לא תמיד אנחנו יודעים כמה