מה חשוב להכיר לפני שפונים לעורך דין לנזקי גוף?

תוכן עניינים

תחום תביעות נזקי גוף נחשב למורכב ולעיתים גם לכאוב, בכל הקשור לייצוג המשפטי. לרוב, מדובר באדם שנפגע ועקב זאת, איבד את יכולתו להתפרנס ובמצבים מסוימים, אף התדרדר ברמת החיים שלו. פגיעות גוף עשויות להתרחש לעיתים קרובות ולרוב, האדם הנפגע שוכח די מהר את הפגיעה וחוזר לתפקד כרגיל. אולם, בהרבה מקרים של פגיעה פיזית, הנפגע יכול להגיש תביעה ולזכות בפיצויים בגין הזנק הנגרם לו, הן כשמדובר בפגיעה קטנה והן כשמדובר בפגיעה גדולה ולעיתים גם בלתי הפיכה. 

 

כשמדברים על תביעת נזקי גוף, מתייחסים לשלושה חלקים מרכזיים:

  1. הסבל שנאלץ הנפגע לעבור, כתוצאה מהנזק. בגין הסבל הזה הוא רשאי להגיש תביעה לקבלת פיצוי, גם אם מדובר בסבל חולף.
  2. ההפסד שנגרם לנפגע כתוצאה מהנזק. למשל: הפסד ימי עבודה בגין חופשת מחלה שהוא לקח כדי להתאושש ולהחלים מהפגיעה שעבר.
  3. הוצאות ששילם הנפגע כתוצאה מאירוע הנזק, למשל: הזמנת אמבולנס שיוביל אותו לבית חולים, רכישת תרופות לצורך החלמה וכיו"ב. בבחינת ההוצאות, יש לקחת בחשבון גם טיפולים רפואיים ותרופות שהנפגע יצטרך לשלם עליהם בעתיד, בגין הנזק שנגרם לו.

ככלל, כדי לדעת מה לדרוש בתביעה, על התובע לחשוב על המצב התקין בו הוא היה, בטרם הפגיעה. בדרך זו, יהיה לו קל יותר לדעת מה לתבוע ומה לדרוש במסגרת התביעה.

 

חובת ההוכחה

בכדי להגדיל את סיכויי הצלחת התביעה, על התובע חלה החובה להוכיח את הסיבות שגרמו לפגיעתו ולמעשה, את האחריות  המוטלת על האדם הפוגע.  במקרים מסוימים, למשל: בתאונת דרכים, ישנה חשיבות רבה לאיסוף מסמכים רלוונטיים למקרה הפגיעה, כבר בשלב מוקדם של התביעה. בנוסף, גם שמירת פרטי עדים שהיו נוכחים במקום התאונה, עשויים לעזור בהמשך, באם ידרשו הוכחות נוספות. באופן כללי, יש לשמור את כל הפרטים והמסמכים שרלוונטיים לאירוע הפגיעה ולמקום בו הוא התרחש, בכדי לתמוך בהגשת התביעה באמצעות הוכחות.

 

נזק גופני – מה נחשב בהגדרה זו?

כל פגיעה גופנית שנגרמה לאדם עקב תאונה כלשהי נכללת בהגדרה של "נזק גופני". תביעות גוף אינן עוסקות בנזקים שנגרמו לרכוש, אלא רק לנזקים שנגרמו לאדם עצמו, הן נזקים פיזיים והן נזקים נפשיים (כגון: טראומה כתוצאה מהאירוע).

 

את מי ניתן לתבוע?

באופן כללי, תביעת נזיקין מוגשת כלפי הגורם שהיה אחראי לנזק. במקרה של תאונת דרכים, התביעה תהיה כנגד חברת הביטוח של הרכב שפגע או שהיה מעורב בתאונה.

 

פניה לעורך דין לטיפול בתביעת נזיקין

במקרים רבים, אנשים פונים לעורך דין המתמחה בתחום נזיקין, במטרה שייצג אותם בהגשת התביעה. מטרתם היא להצליח להגיש את התביעה באופן מקצועי ככל הניתן ולהצליח לזכות בפיצוי כספי מקסימלי. באתר ronkinlaw.co.il תוכלו קבל מידע נוסף על תביעות נזיקין ועל אופן הטיפול בהן.

מה חשוב להכיר לפני שפונים לעורך דין לנזקי גוף

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
הבנת דיני נזקי רכוש: מדריך מקיף

נזקי רכוש הם פגיעה ברכוש של אדם אחר שנגרמת כתוצאה מפעולה או מחדל. פגיעות אלו יכולות להתרחש במגוון נסיבות, כגון תאונות דרכים, גניבה, שריפה או