יתרונות הליך פשיטת הרגל מנקודת מבטו של החייב

תוכן עניינים

הליך פשיטת רגל הוא הליך משפטי שמאפשר לעסקים או אנשים שנכנסו לחובות ובעיות כלכליות כבדות, לשים להן סוף, להיפטר מן החובות ולצאת לדרך כלכלית חדשה. מנקודת מבטו של החייב, ישנם יתרונות רבים שחשוב להכיר. כל מי שעומד בפני חובות רבים וכפולים, ולא רואה את האור בקצה המנהרה, יכול להגיש בקשה להליך פשיטת רגל ולהבטיח את הסוף לבעיות הכלכליות בליווי המשפטי הנוח והמסודר האפשרי. כדי להבין יותר מה הוא בדיוק ההליך ומדוע הוא כדאי לעיתים, לפניכם הכל על יתרונות הליך פשיטת הרגל מנקודת מבטו של החייב.

 

מה הוא בדיוק הליך פשיטת רגל ומה המטרה שלו?

הליך פשיטת רגל הוא הליך משפטי מקובל ופופולרי, שמומלץ עבור עסקים ואנשים הנמצאים בחובות רבים ולא מצליחים לנווט בתוכם ולהתמודד איתם בעצמם. ההליך המשפטי הזה, שם לעצמו למטרה לתמוך בבעלי החובות, תוך ליוויים בהחזר הכספים עד כמה שהם יכולים, ופירעון החובות הנותרים בהתאם לנתונים הפיננסיים שלהם ולנתונים שהציגו בהגשת הבקשה.

כך יכולים החייבים לצאת לדרך כלכלית חדשה ונקייה מחובות ובעיות משפטיות, בהקדם ובליווי הנוח ביותר. לאחר זמן רב של ניסיון לצאת מהחובות וללא הצלחה מספקת, תוכלו לשים להם סוף. מומלץ לבצע את התהליך יחד עם עורך דין פשיטות רגל שילווה אתכם ויסייע לכם בכל שלב ושלב בדרך.

 

מה היתרונות בהליך פשיטת רגל מנקודת מבט החייב?

איחוד החובות והתיקים נגדכם

מדובר ביתרון ענק עבור אנשים או עסקים שעומדים בפני חובות רבים, בפני כמה נושים. במקום הכאב ראש של ההתנהלות מול כל נושה ונושה, בית המשפט מאפשר במהלך הליך פשיטת הרגל איחוד בחובות, כלומר הפיכת החובות לתיק אחד ומסודר שמחזיר את כל החובות לנושים באופן מאוחד ומסודר – במקום לנהל כמה הליכים משפטיים שונים.

 

סיכוי לקבלת הפטר

היתרון השני והענק של הליך פשיטת רגל מנקודת המבט של החייב, היא האפשרות של החייב לקבל בסוף הליך פשיטת הרגל, צו הפטר מן החובות שנותרו. בסוף הליך פשיטת הרגל, בית המשפט עשוי לתת לחייב, צו הפטר הפוטר אותו מן החובות שנותרו, אותם הוא לא מסוגל להחזיר כבר. לא כולם יקבלו הפטר והחייב צריך להוכיח אכן שלא נותר לו איך להחזיר, ושהכניסה לחוב לא נעשתה באופן פלילי ואפור.

 

הקלה נפשית וסיוע

יתרון שלישי וענק שמסב לכם הליך פשיטת הרגל הוא האפשרות לסיים את הכאב הנפשי והלחץ שגרמו לכם החובות והמצב הפיננסי שלכם. כל החובות, הנושים והלחצים שאלה מפעילים עליכם, הם לא בריאים והם כמובן קשים מאד, ומדירים שינה מהעיניים בלילות. בעזרת הליך של פשיטת רגל, מובטח לכם שאתם קרבים לסיום ההליך ושיסייעו לכם מעכשיו. כך תקרבו את עצמכם לסיום התהליך ותקבלו את אנחת הרווחה שמגיעה לכם אחרי כל כך הרבה זמן של לוחמה כלכלית ונפשית, מול עצמכם ומול הנושים שלכם.

יתרונות הליך פשיטת הרגל

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
חדלת פירעון – מה המשמעות?

חדלות פירעון הוא מצב בו חייב (יחיד או תאגיד החייב כסף), לא יכול לשלם את החובות שלו בזמן, וסכום החובות גבוהה משווי נכסיו – כספים

איך לקבל הפטר על חובות?

ישנן 2 דרכים עיקריות לקבל הפטר חובות, האחת – 'מהירה' וקשוחה, השנייה – ארוכה אך נוחה. בשתי הדרכים יש התעקשות מצד מערכת המשפט על עמידה