כיצד הופך עורך דין לליטיגטור?

תוכן עניינים

כאשר אנו פוגשים עורכי דין בסרטים, הם תמיד נואמים נאומים מרגשים בפני בית המשפט, מציגים סיכומים וטיעונים מחודדים. עם זאת, רבים מעורכי הדין אינם מופיעים בפועל בפני בית המשפט, אלא עובדים בעיקר מאחורי הקלעים. בסרטים, אנו פוגשים את הליטיגטורים המצויים בחוד החנית של עולם המשפט. מה עורך דין צריך לעשות כדי להפוך לליטיגטור? המשיכו לקרוא וגלו.

 

מהי ליטיגציה

לפני שנדע מה הן הבחירות שעל עורך הדין לבחור כדי להפוך לליטיגטור, יש להגדיר תחילה את המונח. ליטיגציה הינה ייצוג בפני בית המשפט. בעוד שעורך דין שאינו ליטיגטור יעסוק בעריכת חוזים, ניהול משאים ומתנים וסגירת עסקאות ענק, עו"ד ליטיגציה ייצג את לקוחותיו בבית המשפט ויטען בשמם. כעת, לאחר שהבנו מהי ליטיגציה, נוכל לעסוק בבחירות שעל עורך הדין לבחור כדי להפוך לליטיגטור.

פטיש

ענפי התמחות

לכל עורך דין יש ענף משפטי בו הוא מתמחה בעיקרו. תחום ההתמחות יכול להיות משפט פלילי, עסקאות נדל"ן בין לאומיות, דיני משפחה, דיני חוזים וכן הלאה. ניתן לסווג את תחומי המשפט לתחומים אשר עיקר ההתנהלות בהם מבוססת על חוזים, התקשרויות וניהול משא ומתן ולתחומים בהם עיקר הפעילות היא דיונית, אל מול בית המשפט.

לבחירה באיזה תחום משפטי להתמחות, השלכות קריטיות על עבודתו של עורך הדין. העבודה תתבסס על תחום ההתמחות וסביר כי היא תלווה את עורך הדין לאורך רוב שנות הקריירה שלו. עורך דין המעוניין לשמש כליטיגטור, יצטרך לדעת זאת כבר בשלבים הראשונים, בהם ייבחר את תחומי ההתמחות שלו.

 

התמחות בענף משפטי עם ליטיגציה

עורך דין המעוניין לעסוק בליטיגציה, יבחר להתמחות בענף משפטי הכולל ליטיגציה מרובה. למעשה, בכל תחומי המשפט מתרחש ייצוג ומגיעים לבית המשפט, אך קיימים פערים עצומים בתדירות ההופעה בבית המשפט.

עורך דין המתעסק בדיני החוזים או המקרקעין, למשל, יעסוק בשגרת יום יומו בניהול משא ומתן בין צדדים, עריכת חוזה והשגת רווחי עתק ללקוחותיו. רק במקרים בהם מתרחשת הפרה של חוזה ואין הסכמה בין הצדדים על מנגנון הפיצוי, הוא עשוי להגיע לבית המשפט.

לעומתו, עורך דין המתעסק בנזיקין או בפלילים, למשל, יגיע לבית המשפט ללא הרף. עורך הדין ייצג את לקוחותיו בדיונים, שהם עיקר המשפט בענפים אלו. לכן, אם עורך דין ברמת גן מעוניין למשל להיות עורך דין ליטיגציה רמת גן עליו להתמחות במשרד משפטי המתעסק בעיקרו בליטיגציה ולהיות מעורב בכמה שיותר תיקים הכוללים ליטיגציה.

 

ליטיגציה – לא רק ייצוג

חשוב לדעת כי עורך דין המשמש כלטיגטור, לא יתעסק בייצוג לבדו. יהא עליו להכין את כתב התביעה או ההגנה, לפי העניין, להגיב לפעולות הצד שכנגד ועוד. עם זאת, ליטיגציה תהא ליבת עבודתו המשפטית.

 

לסיכום

לסיכום, עורך דין המעוניין לעסוק בליטיגציה ילך להתמחות בענף משפטי בעל ליטיגציה מרובה. כמו כן, הוא ידאג לייצג לקוחות בפני בית משפט פעמים רבות כבר בשנותיו הראשונות.

פגישה

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
תמלול משפטי מקצועי

לא כולם יודעים זאת, אך שירותי תמלול הם דבר נדרש בתחומי חיים רבים ומגוונים, החל מהשדה האקדמי וכלה בעולם העסקים. אחד המרכיבים הבולטים בעולם התמלול

מהם השלבים לאישור פינוי בינוי

בשנים האחרונות, לאור הגידול הטבעי באוכלוסייה ולצד ההכרה בסכנת התרחשותה של רעידת אדמה בעוצמה גבוהה, מקדמת המדינה הליכים של התחדשות עירונית. הליכים אלו כוללים מתן