הצעדים המשפטיים שיסייעו לך להתגונן מבן זוג אלים

תוכן עניינים

אלימות היא דרך פעולה שאינה מתקבלת בשום סיטואציה, לא במקומות ציבוריים ולא בין קירות הבית. מה קורה כאשר אחד מבין שני בני הזוג מתנהג באלימות כלפי השני? אילו דרכי התגוננות יכולות לסייע על מנת לצאת מהמצב הנוכחי? אלימות קיימת בעולם מאז ומעולם וגורמת לנזקים רבים, עם התקדמות השנים, הגיעה ההבנה שיש לנקוט בצעדים חריפים ומיידיים על מנת למגר את התופעה ולהגן על הגורם המותקף. ההגנה על הגורם המותקף יכולה להגיע בדרכים שונות, ולא תמיד יש מודעות לכל אחת מן הדרכים הללו

 

המילה אלימות – מה היא אומרת?

אלימות בתוך המשפחה היא מקרה כאוב מאד, על זה אין עוררין. אך מה הגבול בין יחס לא הולם לבין אלימות? יחסים בין אישיים פעמים רבות עלולים להיות מתוחים ובלתי נעימים, אך כאשר חוסר הנעימות עובר שלב, ואחר מבין בני הזוג מרגיש מאוים ולא בטוח, עוד בטרם ספג אלימות, זאת בדיוק הנקודה בה עבר הגבול. אלימות יכולה להיות פיזית, מילולית, מינית, כלכלית וגם התנהגות משפילה ושוללת זכויות עונה להגדרה לשאלה מה היא אלימות.

 

מה אפשר לעשות?

הנטייה הבסיסית, מאחר וישנה איזה שהיא מערכת יחסים בין בני הזוג, היא תמיד תהיה לתת עוד הזדמנות. בן הזוג הסובל נוטה פעמים רבות לסלחנות יתר ונותן לבן הזוג האלים הזדמנויות על גבי הזדמנויות, שבסופו של דבר, עולות בתוהו והמצב רק מחמיר. כאשר האיום לא מוסר מעצמו, יש להיעזר בגורמים מקצועיים וישנה אפשרות להשיג צו הרחקה לבן זוג אלים, שתאפשר סביבה בטוחה יותר עבור בן הזוג הסובל מאלימות.

 

איך משיגים צו הרחקה?

צו הרחקה משיגים על ידי פניה לבית המשפט. על מי שפונה לבית המשפט או לבית הדין הרבני להיות בן משפחה של האדם שסובל מאלימות או האדם עצמו. בעת הפניה לבית המשפט יש להוכיח כי יש ברקע סיפור של אלימות הדורש הרחקה של האדם האלים.

 

מה המשמעות של צו ההרחקה?

צו ההרחקה אומר שהאדם המפעיל אלימות לא יכול להתקרב אל האדם אשר התלונן עליו בגין אלימות. במקרים רבים במצב של אלימות בתוך המשפחה מעורבים גם ילדים הסובלים מאלימות, במקרים אלו הצו תקף גם על ילדיו של המותקף. המטרה היא לתת לאדם הסובל מאלימות סביבה בטוחה, על כן לאדם האלים לא תהיה אפשרות להתקרב אליו כלל, גם למקום עבודתו, לגן הילדים או אפילו לתקשר איתו באמצעות הטלפון.

 

האם כדאי לקבל סיוע?

במקרים רבים, אנשים אשר מפעילים אלימות הם גם חסרי פחד ונותנים לסביבתם תחושה של חוסר אונים. בנוסף, צו הרחקה יש לו תוקף מסוים, ולאחר מכן כדאי לטפל בעניין באופן קבוע. במקרים כאלה, כדאי להיעזר בעורך דין להמשך ההליכים והרגשה בטוחה ממושכת.

בן זוג אלים

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
החוק לגבי ילדים וגירושין

גם אם היחסים הסתיימו בצורה יפה, גירושין הם אף פעם לא מצב נעים. בני הזוג אמנם נפרדים, אך אינם מתנתקים כאשר יש להם ילדים בתמונה

תהליך פתיחת תיק גירושין במהלך היריון

תהליך גירושין איננו תהליך קל, במיוחד במידה והאישה נמצאת בתקופת היריון. בתקופה זו האישה חשופה ללחץ גבוה יותר, לשינוי הורמונלי ולרגישות נפשית. משבר זוגי בזמן

הליך גירושין – כל השלבים

גירושין הוא הליך שלוקח זמן וצריך להיעשות בקפידה, במיוחד כאשר בני הזוג מסיימים את הקשר בסכסוך. המאמר יפרט את כל השלבים של הליך גירושין.