למה אתם חייבים ייצוג עורך דין מול הוצאה לפועל

תוכן עניינים

לשכת ההוצאה לפועל, היא גוף בעל סמכויות רבות ומגוונות, אשר ניצול  נכון שלהן עשוי לאפשר לאדם אשר פונה למימוש חובו מצד אחד, לקבל את הכסף המגיע לו במהרה,

ומן הצד השני, לאפשר לאדם אשר מצוי בחובות, להסדיר את חובותיו בצורה המאפשרת התנהלות כלכלית ברת קיימא שלא תגרום לו להתרסקות כלכלית.

הבסיס לתוצאה מיטבית הוא בקבלת ייצוג על ידי עורך דין.

 

מי הצדדים בהוצאה לפועל

במידה שנתבע שחויב בפיצוי או בעל חוב שלא במסגרת הליך משפטי, אינו משלם את חובו במועד, באפשרות בעל החוב להגיש תביעת הוצאה לפועל ולהעביר ללשכת ההוצאה לפועל את המושכות בגביית החוב מכיסו של הנתבע. ניתן לקבל מידע על מגוון ההליכים הנדונים בלשכת ההוצאה לפועל על ידי התייעצות עם עורך דין הוצאה לפועל בירושלים.

הצדדים בהליך הוצאה לפועל, הם הזוכה מצד אחד, דהיינו מי שמבקש כי ייגבה הסכום לו הוא זכאי, והחייב מצד שני אשר נדרש לשלם את חובו וטרם עשה כן. זהות הזוכה עשויה להיות בנק שהלוואתו לא נפרעה, חברה לאספקת שירותים ציבוריים כגון עירייה או תאגיד מים שחשבונות החייב לא שולמו להן במועד, והוא יכול להיות אדם פרטי אשר תובע את חובו מאדם פרטי אחר.

 

מה תפקידה של לשכת ההוצאה לפועל

לשכת ההוצאה לפועל, כשמה היא, היא גוף שתפקידו להוציא אל הפועל גבייה של חובות. כך למשל, כאשר אדם תובע אדם אחר וניתן לטובתו פסק דין המורה לנתבע לשלם לו פיצוי, בית המשפט אינו מפקח על שאלת תשלום הפיצוי בפועל, והליך הגבייה עובר לידי לשכת ההוצאה לפועל. יחד עם זאת, הליך הוצאה לפועל אינו אוטומטי והוא דורש פתיחת תיק על ידי הזוכה.

 

סמכויות רשם לשכת ההוצאה לפועל

ללשכת ההוצאה לפועל כלים רבים לשם חיוב הצד שאינו עומד בחובו, להסדיר את התשלום עבור הצד השני. כך למשל, באפשרות רשם לשכת ההוצאה לפועל להטיל עיקולים על נכסי החייב לרבות מיטלטלין ומקרקעין, ולהגביל את אפשרות יציאתו מהארץ עד אשר יסדיר את חובו.

 

חשיבות ייצוג על ידי עורך דין

הייצוג המשפטי הוא בעל חשיבות במסגרת פתיחת התיק, לשם ביצוע פעולות המזרזות את הטיפול בתיק לטובת הליך גבייה מהיר. הייצוג המשפטי הוא בעל חשיבות קריטית, כאשר מדובר במיצוי האפשרויות הנתונות בידי חייב לפרוע את חובו בצורה שלא תפגע במרקם חייו יתר על המידה. ייצוג משפטי איכותי אף עשוי להוביל למחיקת חלק מהחובות או לפריסתם למספר רב של תשלומים. 

התמודדות עם תיק הוצאה לפועל  – רק בליווי עורך דין

בשל הסמכויות הרבות הנתונות לרשם ההוצאה לפועל, שנועדו להעניק לו כלים לגבייה אפקטיבית של החוב, רצוי לפעול מול רשות זאת באמצעות ייצוג משפטי של עורך דין מנוסה ומקצועי, אשר יש בידיו הניסיון להביא את הזוכה או החייב המיוצגים על ידו לתוצאה הטובה ביותר.

איש משפט

 

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
תמלול משפטי מקצועי

לא כולם יודעים זאת, אך שירותי תמלול הם דבר נדרש בתחומי חיים רבים ומגוונים, החל מהשדה האקדמי וכלה בעולם העסקים. אחד המרכיבים הבולטים בעולם התמלול

מהם השלבים לאישור פינוי בינוי

בשנים האחרונות, לאור הגידול הטבעי באוכלוסייה ולצד ההכרה בסכנת התרחשותה של רעידת אדמה בעוצמה גבוהה, מקדמת המדינה הליכים של התחדשות עירונית. הליכים אלו כוללים מתן