למה וכמה? הכל על תשלומי המזונות

תוכן עניינים

דיני המשפחה בישראל מחייבים, מזה שנים, את האב בתשלום מזונות לילדיו במקרה בו ההורים התגרשו. תשלומי המזונות עברו תהפוכות בשנים האחרונות אך עודם שרירים וקיימים והם מהווים חלק בלתי נפרד מהליך הגירושין שלכם. במה תלוי תשלום המזונות? כמה מזונות משלמים עבור כל ילד? האם ישנם מקרים בהם פטורים מתשלום המזונות? המשיכו לקרוא וגלו את כל התשובות.

 

עו"ד שיעמוד לשירותכם

נתחיל מהסוף. אם אתם מנהלים, או מעוניינים לנהל הליך גירושין וחוששים מתשלומי המזונות, פנו עוד היום אל משרד עו"ד טאוב ושות' לקבלת ייצוג מהשורה הראשונה בתחום. בקרו באתר המשרד בכתובת https://www.at-familylaw.co.il וצרו קשר עוד היום עם עורכי הדין המצטיינים מהמשרד וזכו בייצוג שידאג לאינטרס שלכם ולטובתכם ולא ייתן לכם להיפגע מתשלום המזונות.

 

למה בכלל מזונות

החוק הישראלי קובע כי דיני משפחה ייקבעו לפי הדין הדתי, דהיינו לפי ההלכה היהודית עבור זוגות יהודים. ההלכה היהודית קובעת מספר חובות מצד האב כלפי ילדיו, אשר אחת העיקריות שבהן היא לזון את ילדיו, כלומר לדאוג לצרכיהם הפיזיים ולפרנסתם. הביטוי הפרקטי של חובה זו היא תשלום המזונות עבור הילדים.

כאשר בני הזוג נשואים, אין צורך בכל תשלום מיוחד של האב אלא פשוט לדאגתו השוטפת לילדיו. אולם ברגע שבני הזוג התגרשו והילדים מצויים אצל אימם, חלה על האב חובה אקטיבית לדאוג לפרנסתם ולשלם לאם, מידי חודש, תשלום עבור פרנוסם של הילדים.

 

מתי משלמים מזונות

עד לא מכבר, הפסיקה קבעה כי האב משלם מזונות ילדים בכל מצב, ללא תלות בגובה ההכנסות של כל אחד מההורים או להסדרי המשמורת של הילדים. מצב זה הוביל למציאות אבסורדית אשר הפלתה את הגברים לרעה. גבר יכול היה לשמור על ילדיו לאורך מרבית הזמן, להרוויח משכורת נמוכה מזו של גרושתו ובכל זאת לשלם לה תשלומי מזונות.

לפני מספר שנים, בפסק דין דרמטי הידוע בשם בע"מ 919, שונתה ההלכה המשפטית. בית המשפט העליון דן בערעור על פסיקת המזונות ובפסק דין זה קבע בית המשפט כי לפי ההלכה היהודית, אין הכרח כי הגבר ישלם מזונות בכל מצב.

פסק הדין קבע הלכה חדשה, לפיה כאשר המשמורת על הילדים משותפת, הכנסת ההורים דומה והילדים מעל גיל 6, האב פטור מחובת מזונות. תכלית המזונות היא לאזן הוצאות על הילדים ביחס למשכורות וכיום בית המשפט אף יכול לפסוק מזונות שהאם תשלם לאב. עם זאת, פסק הדין מיושם באופן מלא בבית המשפט בלבד ולא בבית הדין הרבני. שם, הגברים נוטים לשלם בכל מצב.

 

כמה משלמים

חישוב תשלומי המזונות מורכב ותלוי בשלל גורמים, דוגמת הכנסת ההורים, עלויות המדור ומדד המחירים לצרכן. עם זאת, לרוב, סכום המזונות הבסיסי אשר על גביו מתווספים תשלומי מדור נע בין 1,000 ל-1,500 שקלים בחודש עבור כל ילד.

 

לסיכום

לסיכום, מזונות ילדים משתלמים לרוב מהאב לאם, עבור כל ילד, מידי חודש, בסכום המתחיל בסביבות 1,000 – 1,500 שקלים ויכול גם להכפיל את עצמו. בחרו בעו"ד מקצועי וטוב שישמור על האינטרס שלכם בתשלום המזונות.

משקל

 

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
החוק לגבי ילדים וגירושין

גם אם היחסים הסתיימו בצורה יפה, גירושין הם אף פעם לא מצב נעים. בני הזוג אמנם נפרדים, אך אינם מתנתקים כאשר יש להם ילדים בתמונה

תהליך פתיחת תיק גירושין במהלך היריון

תהליך גירושין איננו תהליך קל, במיוחד במידה והאישה נמצאת בתקופת היריון. בתקופה זו האישה חשופה ללחץ גבוה יותר, לשינוי הורמונלי ולרגישות נפשית. משבר זוגי בזמן

הליך גירושין – כל השלבים

גירושין הוא הליך שלוקח זמן וצריך להיעשות בקפידה, במיוחד כאשר בני הזוג מסיימים את הקשר בסכסוך. המאמר יפרט את כל השלבים של הליך גירושין.