מהו גישור? והאם שווה לשקול לפני שמחליטים להתגרש

תוכן עניינים

גישור הינו כל תהליך שמטרתו ליישב סכסוך בין שני צדדים. על כן, גורמים רבים פונים לביצוע הליך גישור במקרה של סכסוך ביניהם. לעיתים קרובות מדובר על שני יזמים או חברות עסקיות שנתקלו בסכסוך על רקע כלכלי, והיו רוצים למצוא את הפתרון שמתאים לשני הצדדים, במקום שכולם יפסידו.

גם מדינות פונות לעיתים למדינה שלישי או גורם בין לאומי אחר כדי שיגשר ביניהן בסכסוכים כלכליים או סכסוכים על שטחים (דבר שאנחנו הישראלים מכירים מקרוב). גם בני זוג שמתכננים להתגרש יכולים להסתייע בגישור, כדי להקטין ככל האפשר את הפערים, וכדי לייצר שיח כנה והגון בין שני הצדדים.

 

פתרון בעיות מחוץ לכותלי בית המשפט

בית המשפט פועל במקרים של סכסוך בין בני זוג מתגרשים לפי החוק היבש. הבעיה היא שהחוקים לרוב לא מתאימים לצרכים של המתגרשים. כל סיפור של גירושין הוא שונה מהאחר, וקשה מאוד לנסח כללים הוגנים לכל הליכי הגירושין האפשריים.

ככל הנראה, גם לכם כדאי לשקול גישור לפני שמחליטים להתגרש. הגישור יאפשר לכל צד בזוגיות להביע את הצרכים שלו בפני גורם מקצועי שמכיר הן את החוק, והן את הפתרונות האפשריים. על כן, מה שגישור מאפשר ושבית המשפט לא מאפשר, הוא לשלב ידיים כדי למנוע פגיעה בצרכים של בני הזוג.

ברור שזה קשה לשתף פעולה במקרה של פרידה של בני זוג נשואים, אבל זה האינטרס של כל הצדדים להגיע לפשרות מיטיבות. היכנסו לאתר https://www.eranezra.co.il ותגלו כיצד ניתן לעזור לכם בהליך הגישור.

 

יתרון החיסכון

לגישור יש יתרונות גדולים במיוחד בהשוואה להליך גירושין בין בני זוג שלא עברו גישור. ראשית כל, הגישור מאפשר לבני הזוג לחסוך בזמן באופן מאוד משמעותי. החיסכון בזמן הוא כל כך חשוב בעבור בני הזוג שרוצים לסיים את מצב הביניים של הפרידה ולהתחיל לחיות מחדש בצורה עצמאית.

פנייה לבית המשפט בלי לבצע קודם כל הליך גישור יאריך את משך הזמן עד שבאמת תתגרשו, מה שיגרום לאי נעימות גדולה ויעכב את משך חייכם. הגישור גם מאפשר לכם לחסוך הרבה בהוצאות על בית המשפט.

חשבו על כל הנסיעות שיכולות להיחסך על ידי קיום מספר פגישות. אתם גם חוסכים בעורך דין, משום שהמגשר מייצג את האינטרס של שני הצדדים בעסקה. כמובן שיש גם חסכון באגרות בית המשפט ועוד פרוצדורות נוספות, שככל הנראה לא יתרמו לכם לתוצאות טובות יותר בבית המשפט.

 

יתרון התקשורת הפתוחה

אם החלטתם להתגרש, אתם ככל הנראה במצב מאוד לא נעים מול בן זוגכם לשעבר. עם זאת, אתם עדיין רוצים לעמוד על האינטרס שלכם ולהביע את הצרכים שלכם בפניו ובפני אדם ניטרלי שהוא המגשר. כך תוכלו למנוע ככל האפשר את אי הנעימות הרגשית, אבל עדיין לא לוותר על הדברים החשובים לכם.

הליכי גירושין

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
החוק לגבי ילדים וגירושין

גם אם היחסים הסתיימו בצורה יפה, גירושין הם אף פעם לא מצב נעים. בני הזוג אמנם נפרדים, אך אינם מתנתקים כאשר יש להם ילדים בתמונה

תהליך פתיחת תיק גירושין במהלך היריון

תהליך גירושין איננו תהליך קל, במיוחד במידה והאישה נמצאת בתקופת היריון. בתקופה זו האישה חשופה ללחץ גבוה יותר, לשינוי הורמונלי ולרגישות נפשית. משבר זוגי בזמן

הליך גירושין – כל השלבים

גירושין הוא הליך שלוקח זמן וצריך להיעשות בקפידה, במיוחד כאשר בני הזוג מסיימים את הקשר בסכסוך. המאמר יפרט את כל השלבים של הליך גירושין.