מהם התנאים לתושבות בקנדה והאם יש קיצורי דרך

תוכן עניינים

קנדה היא בין המדינות המאפשרות ביותר בעולם קבלת מהגרים לשטחה והענקת תושבות קבע. תושבות קבע מאפשרת לזכאים בה לזכויות הקיימות בזהה לאזרחי מדינת קנדה אך גם עמידה בחובות וחוקי המדינה. מהם התנאים שיש לעמוד בהם בכדי לקבל תושבות בקנדה, מהי בכלל התושבות והאם יש קיצורי דרך בדרך אליה? מידע זה יפורט בהמשך.

 

תושבות קבע בקנדה

תושבות קבע זהו מעמד רשמי הניתן על ידי רשויות הפנים במדינת קנדה המעניק לאדם שאינו אזרח המדינה לשהות בקנדה ללא הגבלת זמן. בנוסף לחוסר מוגבלות בזמן, מעמד זה מאפשר לאותו אדם לעסוק בעיסוקים החוקיים המתאימים לו כמו כל תושב קנדי. תושבות קבע בקנדה מאפשרת לקבל בסופו של דבר גם אזרחות קנדית אשר אופציה זו אפשרית לאחר 3-4 שנים של שהייה בשטחי המדינה.

בכדי לקבל תושבות קבע, האדם צריך להיות תחילה עם ויזה לקנדה, להגיש בקשה מול רשויות ההגירה של המדינה, להצהיר את הפרטים המדויקים ואת הסיבה שבעקבותיה הוא מעוניין להישאר במדינה. על רשויות ההגירה הקנדיות לשקול זאת על פי שיקוליהם המדיניים.

 

זכויות תושב קבע קנדי

האדם אשר מאושרת לו תושבות קבע בשטחי קנדה זכאי לזכויות האזרחיות כמו של תושב קנדי אחר הנמצא יחד איתו במדינה. בנוסף לזכויות, הוא גם נדרש לעמוד בחובות ולהיות כפוף לחוק המתנהל במדינה. כחלק מהזכויות נכללים כמובן גם תחומי הלימוד, העיסוק, הבריאות, החינוך, השכלה, הדיור ועוד.

 

התנאי העיקרי שיש על מנת להיות בעל תושבות בקנדה

בכדי לקבל מעמד של תושבות קבע יש לפעול לשם כך ולהגיש בקשה, כיוון שמעמד זה לא ייקרה לבד. אזרח זר חייב להגיש בקשה להגירה באחד ממסלולי ההגירה של משרד ההגירה והאזרחות של קנדה הנקראת – IRCC.

עבור כל מועמד לזכאות זו, מחושב ציון על פי קריטריונים של השכלה, תעסוקה, משפחה ועוד. רשויות ההגירה בקנדה בוחרות את המועמדים בעלי הציון הגבוה ומציעות להם בהתאם תוכניות הגירה שונות אשר תואמות לפרופיל שהסתכם בהתאם לניקוד.

 

קיצור הדרך העיקרי

כיוון שנושא מעמד תושבות הקבע ניתן על ידי רשויות קנדה בהתאם לניקוד מצטבר בעקבות עמידה בקריטריונים, זהו המקום לקיצור הדרך. לאדם אשר חסר ניקוד, קנדה מציעה תוכניות של ניקוד משלים דרך ניסיון קנדי של לימודים, עבודה או שילוב שניהם.

הליך זה לרוב לוקח זמן עד הצטברות הניקוד, ולכן במידה והאדם מראש מגיע עם השכלה ומקום עבודה יציב בעת הגשת הבקשה לתושבות קבע, התהליך יעבור בצורה מהירה וחלקה יותר.

 

לסיכום

קנדה מאפשרת לאנשים רבים לזכאות במעמד תושבות קבע במדינתה ובכך להנות מהזכויות והחובות המוענקות לאזרחי מדינתה. אך כדי להגיש בקשה זו, יש לצבור ניקוד בהתאם לקריטריונים המושפעים בעיקר מרמת השכלה, תעסוקה, חיי חברה וחיים משפחתיים אשר יזכו את האדם בניקוד המאפשר לרשות ההגירה להעניק לו את מעמד התושבות.

ויזה לקנדה

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
איך להוציא דרכון פורטוגלי לבד

בעקבות הודעת ממשלת פורטוגל בשנת 2015 על האפשרות של יהודים ממוצא ספרדי להוצאת דרכון פורטוגלי, רבים מתעניינים בתהליך ההנפקה ומבקשים לממש את זכאותם לדרכון. מגוון