מהן תביעות הבנקים הנפוצות ביותר?

תוכן עניינים

הבנק הוא מוסד מאוד מרכזי בחיים של רובנו, גם אם אנחנו לא נתקלים בפקיד הבנק באופן יומיומי, הוצאת כסף, כרטיסי אשראי, הלוואות ומה לא. בעקבות הממשקים המרובים שיש לכל אחד ואחד מאיתנו עם הבנק, יכולים להיות מקרים של התנהלות מאוד בעייתית של הבנק – זו יכולה להוביל לתביעות משפטיות.

להתמודד משפטית מול גוף מאוד גדול ומשמעותי כמו בנק יכול להישמע בתור דבר מאיים אבל ישנם מצבים רבים שבהם נקיטה של הליכים משפטיים היא הכרחית על מנת שתוכלו למצות את הזכויות שלכם, שכנראה נפגעו בעקבות ההתנהלות הבעייתית של הבנק.

 

איך יודעים אם ניתן לתבוע את הבנק?

במצבים שאתם חושדים שהבנק התנהל באופן לא תקין כלפיכם ואתם חושבים על נקיטת צעדים משפטיים, חשוב לשים לב לכמה דברים. הראשון שבהם הוא קיומה של עילת תביעה משפטית. יכולים להיות מצבים לא נעימים ואינטראקציה שלילית עם פקידי הבנק אך לא כל פעולה שאתם לא אוהבים שהבנק עושה יכולה להוליד עילת תביעה.

עילת תביעה משפטית מול הבנק נוצרת במצב שבו ישנה הפרה של הסכם מסוים, פעמים רבות למשל פעילות שרירותית. במאמר זה יסקרו שתי עילות תביעות מרכזיות מול הבנקים, במצבים שכיחים שבהם לקוחות מרגישים שהופרו זכויותיהם והם יכולים לפנות לבית המשפט.

 

צווי פינוי

לבנק ישנה סמכות להגיש צווי פינוי במצב ובו החובות של הלקוח לא הוחזרו לבנק. משמעות צווי הפינוי היא שלאחר שהלקוח יפונה מביתו (או מכל רכוש אחר שניתן לממש דרכו את החובות של הלקוח לבנק על ידי מכירה).

 

מה הבעיה עם צווי פינוי?

גם במצבים בהם ישנו חוב ללקוח – ואין ספק על קיומו של חוב מן הסוג הזה – לא תמיד פעולה קיצונית כמו צו פינוי דרושה. ישנם מצבים רבים שבהם ניתן להגיע להסדרי חוב אחרים מול הבנק שלא חייבים להיות קיצוניים ודרסטיים כמו אלו.

עצם היותו של הבנק גוף משפטי וכלכלי משמעותי לא מעניק לו את האפשרות לפעול בשרירותיות כלפי הלקוחות. במצב שבו הוצא צו פינוי שלא אמור היה לצאת, או שהיה אפשר להגיע להסדר אחר, ניתן לפתוח בהליכים משפטיים מול הבנק.

 

רשלנות בנקאית

מצבים מאוד נפוצים אחרים הם רחבים יותר. במצב שבו הבנק (או פקידיו) התרשל בטיפולו בלקוח. ההתרשלות יכולה לייצר כל מיני בעיות ללקוחות, פתיחה שלא לצורך של תיקי הוצאה לפועל, יצירת חובות שלא אמורים היו להתקיים או אף ניהול הליכים משפטיים מסוימים שמבוססים כולם על רשלנות של הבנק.

במצב של רשלנות, איכות החיים של הלקוח, בעקבות הכוח הגדול שיש לבנק (שליטה על כל הכסף של האדם, למשל) יכולה להיווצר פגיעה אדירה. במידה והפגיעה הייתה שלא לצורך – פתיחה של הליכים משפטיים יכולה להוביל לפיצוי הולם בעקבות הפגיעה.

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
עורך דין תביעות נגד בנקים

בעיני רבים מאיתנו הבנק נראה כמו גוף גדול, רציני וכזה שאנחנו כל הזמנים מרגישים אסירי תודה מולו. התחושה הזאת מתחזקת במיוחד אם אנחנו לקוחים שנזקקים

הסדר חוב מול בנקים

לרוב היחסים של לקוחות הבנק עם הבנק הם בסדר גמור – מושכים כסף, מכניסים כסף ומבצעים פעולות כרגיל. הבנק, משום שהוא גוף עסקי, מונע משיקולי