מה ההגדרה של נזקי גוף?

תוכן עניינים

נזקי גוף כוללים כל פגיעה שנגרמה לנפגע בגוף או בנפש וגורמת לו למגבלה במהלך החיים התקין. נזקי גוף עקב תאונת דרכים משליכים על מגוון היבטים בחייו של הנפגע ונבחנים על ידי ראשי נזק שונים עליהם ניתן לתבוע פיצויים. נזקי גוף יכולים להתבטא במגוון סוגי פציעות פיזיות לרבות שברים, כוויות, פריצת דיסק ועוד. עוד על נזקי גוף ותאונות דרכים במאמר שלפניכם.

 

פיצוים רלוונטיים

לפציעה בתאונת דרכים יכולה להיות השלכות משמעותיות ביותר על הנפגע. בתביעת נזקי גוף ניתן לדרוש פיצויים בשל פגיעה או אובדן כושר עבודה, אובדן שכר או ימי עבודה, הוצאות רפואיות בשל התאונה, גרימת נכות וגרימת כאב וסבל. בתביעות תאונות דרכים, בית המשפט ממנה מומחים מטעמו לצורך שיור הנזק. מידע נוסף בנושא ראו, https://dlawyer.co.il.

 

הייחודית של תאונות דרכים

מכיוון שבתאונות דרכים לא תמיד ניתן לדעת על מי יש להטיל את האשמה בגרימת התאונה, המחוקק קבע הסדרים מיוחדים לפיצויי עבור נזקי גוף של נפגעי תאונות הדרכים במסגרת חוק הפיצויים. מטרת הפיצויים הם לסייע לנפגעים לשקם את חייהם ככל שהדבר מתאפשר. הפיצויים הם אישיים ומחושבים בהתאם למאפייני הפגיעות הספציפיות ולנתונים כמו שכר, גיל ועוד.

 

תביעה אזרחית

ישנם מקרים של תאונות דרכים בהם ניתן לתבוע גורמים נוספים חוץ מחברת הביטוח שהנפיקה את פוליסת החובה של הנהג הנפגע, הנוסע ברכב הנפגע והולך הרגל המעורב. ישנם מקרים בהם ניתן לתבוע גם את הנהג האשם בתאונה במסגרת תביעה אזרחית. חשוב לדעת שגם אם התביעה מתקבלת, בית המשפט ככל הנראה יקזז את הפיצוי מהפיצוי שחברת ביטוח החובה תשלם.

 

תיעוד ודיווח

כפי שציינו, בתביעת נזקי גוף לאחר תאונת דרכים אין צורך להוכיח מי גרם לתאונה עצמה. עם זאת, בהגשת תביעת נזקי גוף כנגד חברת הביטוח יש להוכיח כי האירוע הנתבע אכן התרחש וכי הוא מזכה בפיצויי בהתאם לחוק הפיצויים לתאונות דרכים מבחינת הגדרתו כתאונה. לכן יש חשיבות לדיווח למשטרה מיד לאחר התאונה, תוך תיעוד האירוע והטיפול הרפואי לאחריו.

 

מינוי מומחה רפואי

מכיוון שבמקרים רבים עשויים להתעורר חילוקי דעות בין התובע וחברת הביטוח על נזקי הגוף שנגרמו לתובע בעקבות התאונה, בית המשפט ממנה מומחה רפואי מטעמו. על מנת למקסם את הפיצויים שיינתנו יש להעביר לידיו את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים ולשקף את היקף הפגיעה והשפעותיה. הפיצוי שיקבל הנפגע מחברת הביטוח עולה ככל שהנזק שנגרם לו קשה יותר.

 

סיכום נזקי גוף בתאונת דרכים

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בהגדרה של נזקי גוף וההבדל בין תביעות נזקי גוף לאחר תאונות דרכים ותביעות נזיקין אחרות. כפי שציינו, נזקי גוף נחלקים לראשי נזק ממוניים וראשי נזק לא ממוניים. ראש נזק ממוני הם הוצאות או הפסדים אותם ניתן לכמת לערכים וסכומים ברורים. ראשי נזק לא ממוניים בתאונות דרכים כוללים, כאב, סבל וקיצור בתוחלת החיים.

פציעה אישית

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
החוקים החלים על חברות עבודות בטון

ישנם לא מעט חוקים ותקנות אשר חלים על חברות עבודות בטון. החוקים הללו באים להבטיח שעבודות הבטון תהיינה בטוחות לחלוטין וזאת כאשר הם כאשר מסייעים

מהם הפשעים השכיחים ביותר בארץ?

במדינת ישראל לא חסרים פושעים, שמתעסקים מדי יום בפגיעה ברכוש ציבורי, ברכוש פרטי וגם בגוף ובנפש. לצערנו, כמעט מדי ערב אנחנו שומעים במהדורת החדשות על

חוק ונדלן – הכל על הקשר בין השניים

חוק ונדלן הוא תחום רחב כל כך שבמאמר הזה נוכל לגעת בקצרה רק בכמה נושאים שלדעתנו לפחות הם החשובים ביותר ופרקטיים ביותר עבורכם. במאמר נדבר

מה היא פסיכיאטריה גריאטרית?

בכדי לעמוד על מצבו הנפשי של האדם, עלינו לפנות לגורמים מקצועיים בתחום הפסיכיאטריה. אלו יכולים לספק לנו חוות דעת מקצועית על טיב מצבו הנפשי של