מה היא הדרך הטובה ביותר להתנהלות מול הוצאה לפועל?

תוכן עניינים

התערבות ההוצאה לפועל בהליך הגבייה היא שלב משמעותי, המעיד על כך שהחוב נמצא בשלב מתקדם. ההתנהלות מול ההוצאה לפועל היא מורכבת, וקיימות מספר גישות או טקטיקות לניהול ההליך. משרדו של עו"ד הוצאה לפועל כפיר לולו מנוסה מאד במקרים מעין אלה, ונשמח לעמוד לשירותכם בכל נושא ובכל שאלה.

 

מה זה הוצאה לפועל

ההוצאה לפעול הוא גוף אשר נועד לאכוף את פסקי הדין במדינה. במילים אחרות, ההוצאה לפועל מתערבים בכל מקרה שבו נפסק חוב, והוא לא שולם. החוב עשוי לנבוע מפסק דין (תשלום מזונות למשל), משכנתאות, חוב בשטרות, וכדו'. התערבות ההוצאה לפועל נעשית בשלב מתקדם, לאחר שהכלים האחרים מוצו.

 

דבר ראשון – ערבו מומחה

בראשית דברינו אנו מבקשים להדגיש את חשיבות ההתערבות של דמות מקצועית ומנוסה, המכירה את ההתנהלות ויודעת לבחור את הדרך המתאימה ביותר. הדרכים העומדות בפני החייב הינן רבות, וחשוב לערב עורך דין או סמכות מקצועית המכירה את התהליך, ויודעת להצביע על ההשלכות והיתרונות שבכל גישה. בנוסף לבחירת הטקטיקה, עורך הדין ילווה אתכם בכל התהליך, ויבטיח שהמסמכים הנכונים נשלחים ושהתהליך מתנהל בצורה חוקית וחלקה.

 

החזר החוב

במידה והחוב נמוך ועומד על אלפי שקלים בודדים, ההמלצה המקובלת היא לשלם את החוב ולסיים את התהליך מהר ככל האפשר. מריחת החוב וסירוב לתשלום עשויים להגדיל את החוב בצורה משמעותית, ולהוסיף ריביות, הוצאות גבייה ועוד.

 

הצהרה על חדלות פירעון

המונח המשפטי המעודכן לפשיטת רגל הינו הצהרה על חדלות פירעון, כך שהחייב מצהיר שאינו יכול לעמוד בחובותיו. הצהרה זו טומנת בחובה מספר השלכות, אולם חשוב לדעת שהגישה הרווחת כיום נמנעת עד כמה שניתן מפגיעה בעתידו הכלכלי של החייב, ומנסה ליצור תהליך שיקומי אשר יאפשר לו לפתוח דף חלק. מומלץ לצעוד בדרך זו בליווי עורך דין, אשר יסייע לכם בהבנת ההשלכות ובייצוג מול הנושים השונים.

 

הגעה לפשרה

ישנם מקרים בהם ניתן להגיע לפשרה עם הנושים. פשרה זו עשויה להפחית את גובה החוב, אולם היא חוסכת לשני הצדדים דיונים מתישים, ומבטיחה שהכסף יעבור בצורה מהירה יותר. חשוב לוודא שחוזה הפשרה מכיל התחייבות של הנושה להימנע מסנקציות או השתת הגבלות על החייב, כל זמן שהלה עומד בהתחייבויותיו. הגעה לפשרה יכולה להיעשות בהסכמת רוב הנושים בלבד, בתנאי שהם מחזיקים ביותר מ-75% מסכום החוב.

 

בקשה לחקירת יכולת

השלב הראשון של ההוצאה לפועל הוא שליחת מכתב אזהרה המתריע על הטלת מגבלות עתידיות. עם הגעת המכתב ניתן להגיש בקשה לחקירת יכולת ההחזרה הכספית שלכם, ותצטרכו לשכנע את נציגי ההוצאה לפעול שאינכם יכולים לעמוד בפירעון החוב באופן המבוקש, ויש לחפש הסדר אחר המותאם ליכולות הכלכליות שלכם. את הבקשה יש להגיש בתוך כ-30 יום ממועד קבלת המכתב. שימו לב שבמהלך החקירה אסור להפעיל עליכם סנקציות או מגבלות כלשהן, עד תום החקירה.

עורך דין

 

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
תמלול משפטי מקצועי

לא כולם יודעים זאת, אך שירותי תמלול הם דבר נדרש בתחומי חיים רבים ומגוונים, החל מהשדה האקדמי וכלה בעולם העסקים. אחד המרכיבים הבולטים בעולם התמלול

מהם השלבים לאישור פינוי בינוי

בשנים האחרונות, לאור הגידול הטבעי באוכלוסייה ולצד ההכרה בסכנת התרחשותה של רעידת אדמה בעוצמה גבוהה, מקדמת המדינה הליכים של התחדשות עירונית. הליכים אלו כוללים מתן