מה היא פסיכיאטריה גריאטרית?

תוכן עניינים

בכדי לעמוד על מצבו הנפשי של האדם, עלינו לפנות לגורמים מקצועיים בתחום הפסיכיאטריה. אלו יכולים לספק לנו חוות דעת מקצועית על טיב מצבו הנפשי של האדם, בה נוכל להיעזר בהליכים משפטיים שונים. אך כיצד תחום הפסיכיאטריה מתקשר לתחום הגריאטריה? זה הזמן להכיר את הפסיכוגריאטריה

 

חוות דעת פסיכיאטרית

במסגרת ההליכים הפליליים, אזרחיים וכן רפואיים, אנחנו נדרשים פעמים רבות להציג חוות דעת של גורמים מקצועיים בתחומם, אותם תוכלו למצוא באתר פורום רופאים. זאת על מנת לבסס את עילת התביעה שלנו כראוי. במקרה של בריאות הנפש והצורך להעריך את מצבו הנפשי של הנבדק, הרי שנפנה לפסיכיאטר מומחה בכדי לקבל את חוות הדעת המבוקשת.

חוות דעת פסיכיאטרית טובה, תיחשב ככזו במידה והיא נכתבת על ידי גורם מקצועי, מוכר ובעל שם בתחום וכן, כשהיא מתייחסת למספר אלמנטים בסיסיים וחשובים, כמו מידת הנזק שנגרמה, קביעת מקור הנזק, השפעת הפגיעה על איכות ושגרת החיים של התובע, קביעת יסוד ההתרשלות במקרים של רשלנות רפואית.

 

מהי פסיכוגריאטריה?

תחום הפסיכיאטריה כולל בתוכו ענפים ותתי ענפים שונים ומגוונים וביניהם, נמצא תחום הפסיכוגריאטריה. כפי שניתן להבין מהשם, מדובר בשילוב של פסיכיאטריה לבין גריאטריה, כאשר שילוב זה נועד להעניק טיפול מתאים לבעיות נפשיות וקוגניטיביות המתעוררות בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי.

העיסוק בתחום הפסיכוגריאטריה מקבל משנה חשיבות לאור העלייה בתוחלת החיים של כולנו וגדילתה של אוכלוסיית הגיל השלישי, אשר מטבע הדברים, סובלת יותר משינויים פיזיולוגיים (מחלות וקשיי תפקוד לדוגמא) ומהתמודדויות תכופות עם מצבי אובדנים חברתיים, נפשיים ותפקודיים.

 

באילו מקרים יש לפנות לפסיכוגריאטר מומחה?

מצבים כמו דיכאון, מתח או חרדה, לרבות סימנים חיצוניים, המשפיעים על ההתנהגות ו/או על רמת התפקוד של האדם המבוגר, יכולים להשפיע על זכאות האדם המבוגר לקבל פיצויים מחברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי וגורמים נוספים.

על מנת לממש את הזכויות המגיעות לתובע, חשוב ומומלץ לפנות לשירותיו של פסיכוגריאטר מומחה, אשר יערוך אבחון פסיכיאטרי תוך שימת דגש על המאפיינים הייחודיים לבני הגיל השלישי. חוות דעת זו תוכל לסייע לנו להעריך את סך הפיצוי ההולם שנוכל לקבל.

 

חוות דעת פסיכוגריאטרית – על מה חשוב להקפיד?

כאשר פונים לפסיכוגריאטר מומחה בכדי לקבל חוות דעת מקצועית, חשוב לוודא כי אכן מדובר בפסיכוגריאטר מומחה ובעל שם בתחום. בנוסף, ניסיון בכתיבת חוות דעת מקצועית בכלל ובכתיבת חוות דעת מקצועית לבית המשפט בפרט, תסייע לנו לוודא כי מדובר במומחה המכיר את הפורמט המתאים ואת צורת הניסוח המשפטית המקובלת.

 

לסיכום

בתחום הפסיכיאטריה והערכת טיב מצבו הנפשי של האדם, קיימים מספר תחומים שונים וביניהם, פסיכוגריאטריה, המתמקדת בהערכת הבעיות הנפשיות ותפקודם הקוגניטיבי של בני הגיל השלישי. באמצעות חוות דעת רפואית מקצועית מטעם פסיכוגריאטר מומחה, נוכל לבסס את עילת התביעה ולהעריך היטב את סך הפיצויים המגיעים ללקוח.

פסיכיאטריה גריאטרית

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
החוקים החלים על חברות עבודות בטון

ישנם לא מעט חוקים ותקנות אשר חלים על חברות עבודות בטון. החוקים הללו באים להבטיח שעבודות הבטון תהיינה בטוחות לחלוטין וזאת כאשר הם כאשר מסייעים

מהם הפשעים השכיחים ביותר בארץ?

במדינת ישראל לא חסרים פושעים, שמתעסקים מדי יום בפגיעה ברכוש ציבורי, ברכוש פרטי וגם בגוף ובנפש. לצערנו, כמעט מדי ערב אנחנו שומעים במהדורת החדשות על

חוק ונדלן – הכל על הקשר בין השניים

חוק ונדלן הוא תחום רחב כל כך שבמאמר הזה נוכל לגעת בקצרה רק בכמה נושאים שלדעתנו לפחות הם החשובים ביותר ופרקטיים ביותר עבורכם. במאמר נדבר

מה ההגדרה של נזקי גוף?

נזקי גוף כוללים כל פגיעה שנגרמה לנפגע בגוף או בנפש וגורמת לו למגבלה במהלך החיים התקין. נזקי גוף עקב תאונת דרכים משליכים על מגוון היבטים