מה הם התנאים להתחלת הליך תמ"א 38 בירושלים?

תוכן עניינים

כמו בכל עיר, גם כאשר מעוניינים לקדם הליך תמ"א 38 בירושלים, יש לעמוד בקריטריונים. מה צריך כדי לקדם תוכנית תמ"א 38 ואילו סוגי תוכניות יש. כאן ריכזנו לכם מידע בנושא. מוזמנים להמשיך איתנו ולקחת את המידע למקום מועיל. כי גם אתם יכולים להתחיל בתהליכים הנדרשים להתחלת התהליך. 

 

מה זה תמ"א 38?

תמ"א = תוכנית מתאר ארצית במסגרתה המדינה מעודדת חיזוק מבנים שנבנו לפני 1980. החיזוק נועד להגן על המבנה מפני רעידות אדמה צפויות (הרי ישראל יושבת על הקו הסורי אפריקני). הרשות המקומית היא זו שמחליטה אם לאשר את התוכנית למבנה מסוים או לא והיא גם זו שמגדירה את הזכויות שינתנו ליזם המעורב בתוכנית.

תמא 38 בירושלים

תוכנית תמ"א 38 כוללת 2 אפשרויות מוכרות:

 

תמ"א 38/1

חיזוק מבנה קיים. במסגרת תוכנית זו היזם מוסיף ומחזק את יסודות הבניין, מוסיף ממ"ד לכל דירה וממשיך את הבנייה על הגג. כך הבניין לא נהרס, הדיירים ממשיכים לגור בו גם בזמן הבנייה ובאופן כללי, מימון פרויקט כזה היא מורכבת פחות מהאופציה השנייה. בקרוב תוכנית זו תעבור לגנזך וישתמשו רק בתוכנית תמ"א 38/2 – פינוי בינוי.

 

תמ"א 38/2

תוכנית זו מכונה גם פינוי בינוי במסגרתה מפנים את דיירי הבניין הישן, משלמים להם דמי שכירות לתקופת הבנייה. וכך, הורסים עד היסוד את הבניין הישן ובונים תחתיו בניין חדש רב קומות. הדיירים נהנים מדירה חדשה לגמרי ללא עלות מצידם.

 

מי זכאי לתוכנית תמ"א 38 בירושלים

כפי שציינו, הרשות המקומית היא המחליטה על זכאות ההשתתפות בתוכנית. אם אתם גרים בעיר ואתם מעוניינים לקדם תוכנית תמא 38 בירושלים, עליכם לוודא שהבניין שלכם הוא בניין שנבנה לפני 25 שנה והוא ללא ממ"דים בכל דירה. במקרה כזה מתקיימים שני תנאים מרכזיים מאוד וכך ניתן להגיש בקשה לעיריית ירושלים שתבחן אם לאשר את העניין או לא.

תמא 38 בירושלים

איך מייעלים את התוכנית?

בתור דיירים כדאי שתבינו איך עובד התהליך: לדיירים יש חלק מאוד חשוב בו וכך, הדבר הראשון שיש לעשות הוא להחתים את כל הדיירים את הסכמה לביצוע התוכנית. וכך, לאחר שיש חתימות של מרבית הדיירים, ניתן להתחיל בתהליך. ההמלצה היא למנות בשלב זה נציגות מטעם הדיירים שהם יחפשו אחר חברה יזמית לפחות כמו https://terra.ltd העוסקת בתכנון, יזום וביצוע תוכניות תמ"א 38.

 

לסיכום

תוכנית תמ"א 38 היא תוכנית מורכבת לביצוע אך היא טומנת בחובה הזדמנות אדירה ליזמים ולדיירים. דיירים המעוניינים לקדם תהליך כזה בבניין שלהם, יכולים להתחיל להעלות את הנושדא לשיחה עם שכניהם, לפנות לחברה יזמית יציבה ומנוסה וכך התהליך יתחיל בצורה נכונה ויעילה. ככל שהזמן עובר, עוברים לבצע יותר תוכניות תמ"א 38/2. יכול להיות שעדיף לכם לבחור מלכתחילה בתוכנית זו.

תמא 38 בירושלים

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
החוקים החלים על חברות עבודות בטון

ישנם לא מעט חוקים ותקנות אשר חלים על חברות עבודות בטון. החוקים הללו באים להבטיח שעבודות הבטון תהיינה בטוחות לחלוטין וזאת כאשר הם כאשר מסייעים

מהם הפשעים השכיחים ביותר בארץ?

במדינת ישראל לא חסרים פושעים, שמתעסקים מדי יום בפגיעה ברכוש ציבורי, ברכוש פרטי וגם בגוף ובנפש. לצערנו, כמעט מדי ערב אנחנו שומעים במהדורת החדשות על

חוק ונדלן – הכל על הקשר בין השניים

חוק ונדלן הוא תחום רחב כל כך שבמאמר הזה נוכל לגעת בקצרה רק בכמה נושאים שלדעתנו לפחות הם החשובים ביותר ופרקטיים ביותר עבורכם. במאמר נדבר

מה ההגדרה של נזקי גוף?

נזקי גוף כוללים כל פגיעה שנגרמה לנפגע בגוף או בנפש וגורמת לו למגבלה במהלך החיים התקין. נזקי גוף עקב תאונת דרכים משליכים על מגוון היבטים