האותיות הקטנות – מה הם תנאי הזכאות לדרכון רומני?

תוכן עניינים

לישראלים רבים אזרחות זרה נראית כמו חלום שקצת קשה להגשים. דווקא בגלל זה חשוב להכיר את הקריטריונים השונים לקבלת אזרחות במדינות העולם, כיון שלפעמים תופתעו לגלות אבל ייתכן שאתם עונים על אחד הקריטריונים הללו. לדרכון רומני יש הרבה מאוד יתרונות וכאן נספר לכם איך בדיוק תוכלו לקבל אותו. 

 

דרכון רומני

זכאות לדרכון רומני מאפשרת לכם לקבל דרכון של מדינה שחברה באיחוד האירופי. המשמעות הישירה של זה היא שמעתה והלאה אתם נתיני האיחוד, תוכלו לנוע בו בחופשיות, לעבוד בו ולהנות מעוד שלל הטבות. בתור אזרחי מדינת ישראל זה גם יאפשר לכם להיכנס למדינות אחרות בלי צורך ויזה, ואף להנות מהטבות מסוימות ברומניה עצמה. השאלה הגדולה היא איך מקבלים את זה.

זכאות לדרכון רומני

הגשת בקשה לקבלת אזרחות

כדי לקבל את האזרחות עליכם להגיש בקשה לממשלת רומניה. בעת הגשת הבקשה המסמכים כולם צריכים להיות מתורגמים לרומנית וחתומים על ידי נוטריון שיצהיר על התוקף המשפטי של המסמכים הללו. כמובן שלא כל אחד יכול לקבל אזרחות רומנית, וכמו בכל מדינה גם לרומנים יש קריטריונים לפיהם הם בוחנים האם מגיעה לכם אזרחות או לא. ברומניה יש שלושה קריטריונים מרכזיים.

 

ילדים לאזרחי רומניה

הדרך הרגילה שבה רוב אזרחי רומניה מקבלים את אזרחותם היא בשל העובדה שהם נולדו להורים אזרחי רומניה. כמו ברוב מדינות העולם, מי ששני הוריו הם אזרחים של מדינה מסוימת יקבל את האזרחות הזו באופן אוטומטי רגע שהוא נולד. במידה והילד לא נולד על אדמת רומניה בשל העובדה שהוריו לא גרים שם, יש לעדכן את הרשויות ברומניה על הלידה כדי לקבל את האזרחות.

 

אימוץ

אפשרות נוספת אי כי שכיחה פחות היא מי שאומץ על ידי אזרחי רומניה. לקריטריון הזה יש סייג מסוים כיון שהאימוץ צריך להיות לפני גיל 18. המטרה של הקריטריון הזה היא לאפשר לאזרחי רומניה לאמץ ילדים שיקבלו את כל זכויות האזרח הקיימות במדינה.

זכאות לדרכון רומני

צאצא לאזרחי רומניה

הקריטריון האחרון הוא מי שנולד בתור צאצא לאזרחי רומניה. הקריטריון הזה מאפשר גם למי שהוריו לא אזרחי רומניה לקבל את האזרחות על בסיס סבא או סבתא שהיו אזרחי המדינה. חשוב לציין בהקשר הזה שישנם אזורים נוספים במדינות שסביב רומניה שבעבר היו שייכים לה, ולכן גם אם הסבא או הסבתא שלכם מהאזורים הללו ייתכן שתוכלו לקבל אזרחות רומנית.

 

לסיכום

קבלת דרכון רומני הופכת אתכם באופן אוטומטי לאזרחי האיחוד האירופי, מה שפותח בפניכם אופק אפשרויות די גדול. כדי לקבל את הדרכון עליכם לעמוד באחד משלושה קריטריונים שהם הורים אזרחי רומניה, אימוץ על ידי זוג של אזרחי המדינה או היותכם צאצאים למי שהיו אזרחי רומניה. מומלץ לקבל ליווי מקצועי בעת הגשת הבקשה כדי להגביר את הסיכוי לקבלת האזרחות.

זכאות לדרכון רומני

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
החוקים החלים על חברות עבודות בטון

ישנם לא מעט חוקים ותקנות אשר חלים על חברות עבודות בטון. החוקים הללו באים להבטיח שעבודות הבטון תהיינה בטוחות לחלוטין וזאת כאשר הם כאשר מסייעים

מהם הפשעים השכיחים ביותר בארץ?

במדינת ישראל לא חסרים פושעים, שמתעסקים מדי יום בפגיעה ברכוש ציבורי, ברכוש פרטי וגם בגוף ובנפש. לצערנו, כמעט מדי ערב אנחנו שומעים במהדורת החדשות על

חוק ונדלן – הכל על הקשר בין השניים

חוק ונדלן הוא תחום רחב כל כך שבמאמר הזה נוכל לגעת בקצרה רק בכמה נושאים שלדעתנו לפחות הם החשובים ביותר ופרקטיים ביותר עבורכם. במאמר נדבר

מה ההגדרה של נזקי גוף?

נזקי גוף כוללים כל פגיעה שנגרמה לנפגע בגוף או בנפש וגורמת לו למגבלה במהלך החיים התקין. נזקי גוף עקב תאונת דרכים משליכים על מגוון היבטים