מה התפקיד של מגשרת גירושין והאם חובה לבצע גישור?

תוכן עניינים

הליך הגירושין הינו הליך מורכב. בדרך כלל אנו שומעים רק על החלק בו הולכים בני הזוג לבית משפט והבעיות המתעוררות שם.

אך ישנם סכסוכים שכלל לא מגיעים לריב ונפתרים בגישור.

מי שנכנס להליך הגירושין צריך להכיר את אופציית הגישור בצורה טובה מאד, כדי לדעת לעשות את התהליך בצורה הנכונה והבריאה ביותר

 

מהו גישור?

הליך הגישור אינו הליך מיוחד שהומצא לצורך גירושין. זהו תהליך שתפקידו לפתור סכסוכים בצורה יעילה. ההליכים המשפטיים כיום יכולים להיגרר במשך שנים ולכן הליך הגישור מוכיח את עצמו כיעיל יותר

 

מה תפקיד המגשרת?

תפקיד מגשרת גירושין הינו לפתור את הסכסוך בין בני הזוג. המגשרת מנסה לעזור לבני הזוג לפתור את הסכסוך בצורה מכבדת ולעשות זאת מבלי קשיים בדרך. המגשרת הינה ניטרלית, היא עוזרת לצדדים למצוא את התוצאה שהכי טובה לשנים. לדוגמה – המגשרת תשים דגש על צרכי הילדים ותחשוב מה יהיה ההסדר שיהיה הכי טוב בשבילם.

שני הצדדים צריכים לחושב מה האינטרס שלהם, לשתף את המגשרת, ויחד איתם היא יוצאת לתהליך כדי למצוא פתרון שיענה על המטרות שלהם.

 

האם הליך הגישור הינו חובה?

בחודש יולי 3016 נחש לתוקפו חוק הקובע כי חובה לעבור הליך גישור לפני שמגיעים לבית משפט. כלומר, הזוג חייב לעבור אצל מגשרת טרם הכניסה לשערי בית המשפט. ניתן לקבל את הגישור ביחידת הסיוע אך כמובן שאין חובה לכך. ניתן לחפש מגשר במגזר הפרטי.

שימו לב שכפי שנכתב לעיל, ישנם מגשרים לתחומים רבים – חפשו מגשר שמתאים להליך הגירושין. מגשרת שמבינה בתחום יכולה להכווין אתכם בצורה טובה יותר, יודעת להבין את הסכסוך לאורכו ולרוכבו ותיתן לכם עצות שיביאו אתכם למקומות טובים יותר.

 

מתי ניתן להפסיק את הליך החובה?

יש צורך בפגישה ראשונה חובה ביחידת הסיוע. לאחר הפגישה הצדדים יכולים להחליט שהם מוותרים על הליך הגישור וכמובן שהם גם יכולים לבחור להמשיך אותו.

חשוב לבחור מגשרת שאתם מרגישים היא אכפתית וקשובה, ושמה את ההגשמת המטרות שלכם בראש מעייניה. אל תפתחו אנטי לתהליך רק מפני שהוא חובה, היו פתוחים להליך שגרם לכל כך הרבה זוגות לשמוח שלא ויתרו עליו מראש. למגשרת טובה ומוסמכת יש את הכלים להתמודדות עם הסכסוך שלכם בצורה מקצועית.

 

מה היתרון בגישור?

הליך הגירושין הינו הליך קשה, כואב ומורכב. לעיתים פתרון שלו באמצעות בית משפט יכול להביא את היחסים שבין כה וכה רעועים למצב קשה מאד מבלי שום תכלית. באמצעות הגישור ההליך הופך להיות נעים יותר. כמובן שעדיין יהיה קשה וכואב, אך פרקטי ומותאם לזוג.

נצלו את הכלי של גישור כדי להגיע להבנות בינכם, תצרו הסכם מועיל תוך זמן קצר וסיימו את היחסים בצורה טובה ובריאה.

 

בית משפט

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
החוק לגבי ילדים וגירושין

גם אם היחסים הסתיימו בצורה יפה, גירושין הם אף פעם לא מצב נעים. בני הזוג אמנם נפרדים, אך אינם מתנתקים כאשר יש להם ילדים בתמונה

תהליך פתיחת תיק גירושין במהלך היריון

תהליך גירושין איננו תהליך קל, במיוחד במידה והאישה נמצאת בתקופת היריון. בתקופה זו האישה חשופה ללחץ גבוה יותר, לשינוי הורמונלי ולרגישות נפשית. משבר זוגי בזמן

הליך גירושין – כל השלבים

גירושין הוא הליך שלוקח זמן וצריך להיעשות בקפידה, במיוחד כאשר בני הזוג מסיימים את הקשר בסכסוך. המאמר יפרט את כל השלבים של הליך גירושין.  

גירושין בהסכמה – מה העלות וכמה זמן?

תהליך הגירושין הוא קשה ומורכב, ישנם אתגרים כלכליים משפטים הוריים וכמובן רגשיים שיכולים לקחת הרבה זמן להחלים ולפתור. גירושין בהסכמה כן מקלים על הרבה מהתהליך