מה צריך לדעת לפני שרוכשים דירה חדשה מקבלן?

תוכן עניינים

רכישת דירה, במידה ומצליחים להגיע למעמד המבוקש הזה, זו אחת מהעסקאות הגדולות והחשובות ביותר שניתן להעלות על הדעת. החשיבות חסרת התקדים נובעת מההשלכות העתידיות בהקשר של רכישת הנכס, כמו גם מהעלות של הרכישה שבמקרים רבים מגלמת בתוכה חסכונות של חיים שלמים.

מהסיבות הללו, קשה להגזים בחשיבות של בדיקה יסודית ויישום של מספר עקרונות מנחים לפניי שרוכשים דירה חדשה מקבלן, בדיוק בשביל זה אנחנו פה.

 

רכישת דירה חדשה מקבלן שונה מרכישת דירה יד שניה

לפני שנצלול לעקרונות רכישת דירה חדשה מקבלן, חשוב להבין שרכישה מהסוג הזה שונה בתכלית מרכישת דירה יד שניה. המשותף לשני סוגי הרכישות, הוא שבשניהם בסוף התהליך הנכס יהיה ברשותם, וכן בשני המקרים כדאי להיעזר באנשי מקצוע מהתחום, לרבות עו"ד קניית דירה.

במקרה של רכישת דירה יד שניה, הרוכשים הפוטנציאלים כבר רואים את הנכס עצמו, יכולים לסקור היטב את האזור, להבין מי השכנים ולשוחח עם דיירים קודמים. כל אלו פריבילגיות שאין לאלו שרוכשים דירה חדשה מקבלן, במיוחד במקרים מהם הדירה טרם נבנתה. מנגד, במקרה של רכישת דירה במקבלן ברוב המקרים ניתן לבחור איך יראה הבית, התשתיות יהיו חדשות לגמרי ויש יותר חופש בחירה.

 

עקרונות מנחים לרכישת דירה חדשה מקבלן

כאמור, רכישת דיה מקבלן יוצרת מטבעה מורכבויות אחרות מאלו של רכישת דירה יד שניה, לכן צריך להפקיד על יישומם של מספר עקרונות חשובים כדי להבטיח רכישה מוצלחת וכדי למזר נזקים עתידיים:

 

בדיקה מקיפה של אזור המגורים

במקרים רבים, הרכישה מתבצעת עוד לפני שהדירה בנויה, לכן לא ניתן לדעת במדויק מי יהיו השכנים. חשוב בכל זאת להגיע פיזית לאזור המגורים ולנסות לזהות נקודות בעיתיות כמו למשל: אזורי תעשייה סמוכים, מבנים ציבוריים אשר עלולים להרעיש, צפי לפרויקטים של בנייה, קרבת כבישים לאזור ועוד. ככל שיהיה ברשותם יותר ידע תוכלו לבצע בחירה מושכלת ושקולה.

 

דרישת פרטים מקיפים מהקבלן

כאמור, לעיתים הדירה נרכשת לפני שהיא נבנית ולכן חשוב מאוד לדרוש מהקבלן את כל הפרטים הנוגעים לדירה. כמה דירות יבנו במסגרת הפרויקט? כמה זמן ייקח עד שהדירה תוכשר למגורים? כל אלו ועוד רבות הן שאלות שמוכרחים לשאול את הקבלן לפני בכלל ניגשים לפרטי הרכישה.

 

התייעצות עם גורמי מקצוע

ובכן, במקרים רבים רוכשים פוטנציאלים אשר מתחילים להבין את העלויות הכרוכות ברכישת דירה, מנסים לחסוך עלויות ולעיתים בוחרים לעשות זאת באמצעות ויתור על אנשי מקצוע. כשזה מגיע לרכישת דירה, לא כדאי לחסוך בגורם מקצועי ומיומן שילווה אתכם בתהליך.

יעוץ צמוד יכול לחסוך סכומים אדירים וחשוב מכך, למנוע מצב בו תתחרטו על הרכישה מפני שהסתירו ממכם פרט כזה או אחר. איש מקצוע ידאג לפרטים הקטנים וילווה אתכם לאורך התהליך החשוב.

עו"ד קניית דירה

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
הפחתת היטל השבחה – פתרונות לבעיות

בשנים האחרונות, התופעה של דרישת תשלום היטל השבחה מהבעלים של ועדות מקומיות, הולכת והופכת שכיחה בקרב הוועדות. התכניות בגינן ניתן לדרוש היטל השבחה הן תוכנית

קניית דירה לבן משפחה

הורים רבים בוחרים לרכוש דירה ולרשום אותה על שם הילדים. מעשה זה נועד להעניק לילדים ביטחון כלכלי, או מקום מגורים משלהם, לחסוך במס רכישה ומס

חוק ונדלן – הכל על הקשר בין השניים

חוק ונדלן הוא תחום רחב כל כך שבמאמר הזה נוכל לגעת בקצרה רק בכמה נושאים שלדעתנו לפחות הם החשובים ביותר ופרקטיים ביותר עבורכם. במאמר נדבר

עו״ד מקרקעין – לא לעשירים בלבד

כאשר שכרתם עו״ד מומחה, תוכלו לישון בשקט בזמן שאתם מבצעים את העסקה הגדולה בחייכם. מומלץ להתייעץ עבור השירות שניתן לכם והעלויות לפני לקיחת החלטה. במאמר

איך בוחרים עורך דין מקרקעין

בחירה נכונה של עורך דין מקרקעין היא קריטית בעת קנייה או מכירה של נכס. עורך דין טוב יכול לעזור לך לנווט את ההליך המשפטי המורכב