מה תפקידו של עורך דין רשויות מקומיות?

תוכן עניינים

עורך דין רשויות מקומיות הוא עורך דין שמתמחה בניהול משא ומתן מול עיריות ורשויות מקומיות, הן עבור אנשים פרטיים, חנויות ועסקים וכדומה. במקרה בו אתם מתמודדים עם עימות ובעיות משפטיות מול הרשות המקומית, עורך דין מוסמך ברשויות מקומיות יוכל לעמוד לצדכם ולהתמודד עם הבעיות באופן החוקי והמקובל. חוקי העירית והרשויות המקומיות, הם חוקים שפחות מוכרים ולאזרחי ישראל מאשר חוקי התעבורה או המיסים למשל. לכן, עזרה של עורך דין נחוצה במקרים כאלה ותעזור לכם במצב. לפניכם קצת על מה תפקידו של עורך דין רשויות מקומיות?

 

מה הוא בדיוק עורך דין רשויות מקומיות?

עורך דין רשויות מקומיות מתמחה במקרים בהם הדייר או העסק ששכרו את שירותיו, נקלעו לוויכוחים ובעיות משפטיות עם העיריות והרשויות המקומיות במגוון תחומים. התחומים יכולים לכלול את כל מחלקות העירייה והרשות המקומית כמו מחלקת ארנונה, רישיונות לעסקים, תכנון ובנייה וכדומה.

רבות, אזרחי ישראל ימצאו עצמם בבעיות מול הרשות המקומית, וירצו לפנות לעזרה ותמיכה של עורך דין. עו"ד רשויות מקומיות שהינו מעורה ומומחה בתחום, וכן בעל ניסיון והבנת הדינים של התחום יוכל לעזור לכם להיחלץ מן הוויכוחים ולפתור את הבעיות באופן המיטבי עבורכם.

 

אילו בעיות יכולות להיווצר מול הרשויות המקומיות?

מאחר והרשות המקומית אחראית למגוון של מחלקות ודורשת בירוקרטיות ומיסים שונים בכל תחומי החיים שלנו – לא פעם ניקלע לבעיות מולה ולהאשמות ועבירות. הבעיות שיכולות להיווצר מול הרשויות המקומיות הן רבות וחשוב להיות מודעים אליהן:

  • ארנונה – מחלקת הארנונה של הרשות המקומית והעירייה גוררת רבות בעיות משפטיות לא פשוטות, וחיובים שאינם חושבים שאתם צריכים לבצע. מאחר ומדובר במחלקה עם הרבה בירוקרטיה, הנחות ונקודות קטנות שחשוב להכיר בחוק, היא לא פעם תגרור וויכוחים ואי הסכמות, וחיובים נוספים. לכן, במקרים כאלה רבים פונים לייעוץ עם עורך דין רשויות מקומיות, שיעמוד מול המחלקה בשמם וינצל את הידע והניסיון שלו עבורכם.
  • רישיון לעסקים – מדובר בתחום לא פשוט שרבות אזרחים נקלעים בו לבעיות, בעיות מטרידות ובעייתיות מאחר ויכולות לגזול מכם את הרישיון לעסקים ולפגוע בכם כלכלית. זהו תחום מסועף שחשוב להכיר לעומק, ובמקרה של בעיות וסיבוכים, לפנות לעורך דין מוסמך שישיג עבורכם את הרישיון הנדרש ויטפל בבירוקרטיה ובבעיות הנתונות לכם.
  • תחום הבניה – תחום הבניה והתכנון, דורש אישורים רבים ועמידה בחוקים של העירייה והרשות המקומית. רבות, עסקים ואזרחים נתקלים בבעיות עם קבלת התרי הבניה שמפריעות מהותית לשגרה שלהם, ליכולת שלהם להתפרנס ולשלווה שלהם. לכן רבים בוחרים לפנות לעורך דין רשויות מקומיות, שיישא את עול הבירוקרטיה והוויכוח שיביא להם את התוצאות הרצויות בזריזות.
  • חוקי עזר שונים – לעירייה ישנם סמכויות שונות וחוקי עזר נוספים, כמו למשל אשפה, ניקיון, שילוט וכדומה. במידה ונתקלתם בבעיות או בדוחות בתחומים הללו, עורך דין רשויות מקומיות יוכל לעזור גם כאן.

 

ספר ופטיש של שופט

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
מתי תביעה נקראת תביעה אזרחית?

תביעה נקראת תביעה אזרחית במקרים בהם הדין המשפטי עוסק בין אדם לחברו. כל מה שרציתם לדעת על הגשת תביעה אזרחית – במאמר הבא. תביעה אזרחית