מי זכאי לקרן השתלמות לאקדמאים ולמה זה משתלם?

תוכן עניינים

בשנים האחרונות, כשמדברים על קרנות השתלמות, סוכני ביטוח רבים מזכירים את הקרנות השתלמות לאקדמיים, זאת משום שהן דרך חיסכון טובה ויעילה.

עם זאת, אנשים רבים עדיין תוהים – למי זה מיועד? מדוע זה משתלם? אנחנו פה כדי לעשות לכם סדר בכל הפרטים הנוגעים בקרנות השתלמות לאקדמיים.

 

מה זה קרן השתלמות?

קרן השתלמות הינה קופת חיסכון. את קופת החיסכון מייעדים לתקופה של בי 3 ל6 נים. המעסיק מפריש 7.5 אחוז ואילו העובד מפריש 2.5 אחוז. הן עובדים והן עצמאיים החלו להשתמש בקרנות ההשתלמות כאמצעי יעיל לחיסכון כסף (נסביר בהמשך על יעילותו הרבה). גם האקדמיים החלו להשתמש ב.

 

מהי קרן השתלמות לאקדמיים?

קרן השתלמות לאקדמיים היא לא מושג אמיתי. מאחר שקרנות ההשתלמות הפכו להיות דבר כה נפוץ, שכל האקדמיים עושים, דבר המושג קרנות השתלמות לאקדמיים, כך שאת המושג המציאו דווקא המבוטחים ולא המבטחים. קרנות השתלמות אלו כלל לא שונות מקרנות השתלמות של מקצוע אחר כגון רופא.

 

מדוע קרנות ההשתלמות לאקדמיים הן כה מבוקשות?

לקרנות השתלמות באופן כללי יש ארבעה יתרונות, שמאד מתאימות למקצוע חופשי כמו אקדמאי.

 

  1. אין מס על קרן השתלמות

רוב תוכניות החיסכון שקיימות היום בשוק, כרוכות בתשלום מס. אך, קרן ההשתלמות אינה דורשת אף תשלום או הפרשה של מס ומשום כך היא כל כך אטרקטיבי. כך שבעת משיכת קרן ההשתלמות, אין אתם מחוייבים בתשלום מס על הקצב שצברתם.

 

  1. נזילות

היופי בקרן ההשקעות היא שניתן לפתוח אותה פעמיים – דבר שהופך את הכסף לנזיל, וניתן לשימוש בעת הצורך. הן תוכניות לעצמאים, והן תוכניות לשכירים, נותנות אופציה זו, דבר שמקל מאד על המחיה וחיי היומיום.

 

  1. מסלולי השקעה שאינם מיועדי גיל

מסלולים שונים בהשקעות חסומים בפני קהל הגיל המבוגר. עם זאת, קרן ההשקעות לאקדמיים, שנפתחת אחרי גיל 50, יכולה לכלול בטוחה מסלול בעל סיכון גבוה ותשואות גדולות. כך שהגיל במקרה זה אינו משנה. כמובן שינה שם האפשרות למסלול עם סיכון נמוך, ואתם יכולים לבחור כאוות נפשכם.

 

  1. דמי ניהול נמוכים

כמו בכל השקעה המניבה פירות, אותה מנהל אדם אחר, יש צורך בתשלום דמי ניהול. היופי בקרנות ההשתלמות לאקדמיים הוא שדמי הניהול בה הם הנמוכים ביותר בשוק ההון, ולכן, הכסף שהולך מהרווחים שלכם קטן מאד. כמובן שיש הרבה מנהלים של קרנות השקעות ולכן אתם צריכים לחפש את סוכן הביטוח המהימן ביותר שייקח לכם את העמלה הנמוכה ביותר מקרן ההשקעות שלכם.

 

איפה כדאי לפתוח קרן השקעות?

התשובה כמובן תלויה בכם. אתם מחליטים כמה אתם רוצים לשים בקרן, איזה מסלול אתם רוצים לבחור, ולפי זה עליכם לבחור בסוכנות הביטוח הכי נכונה והכי מהימנה לצורך הגשמת הרצונות שלכם.

קופה

 

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
תמלול משפטי מקצועי

לא כולם יודעים זאת, אך שירותי תמלול הם דבר נדרש בתחומי חיים רבים ומגוונים, החל מהשדה האקדמי וכלה בעולם העסקים. אחד המרכיבים הבולטים בעולם התמלול

מהם השלבים לאישור פינוי בינוי

בשנים האחרונות, לאור הגידול הטבעי באוכלוסייה ולצד ההכרה בסכנת התרחשותה של רעידת אדמה בעוצמה גבוהה, מקדמת המדינה הליכים של התחדשות עירונית. הליכים אלו כוללים מתן