אילו מקרים נפוצים יש של רשלנות רפואית?

תוכן עניינים

מי שפתח חדשות לאחרונה יודע עד כמה הרופאים עייפים. עייפים בעקבות תורנויות מתמשכות ואינסופיות שמוגדרות כיום כתורנויות של 26 שעות, בעקבות ההפגנות המתמשכות לתנאים בסיסיים, ועייפים נפשית ומנטלית. המשמעות לכך היא סיכון לשימת לב פחותה לפרטים וכך גם לריבוי טעויות. המאמר הבא יציג את חמשת התחומים הנפוצים ביותר בנושא הרשלנות הרפואית.

 

רשלנות רפואית בהריון ולידה

מקרי רשלנות רפואית רבים קורים בתקופת הריון וגם בלידה ובטיפול ביילוד ובאישה לאחר מכן. קיים כאן קושי רב כיוון שכל טעות עלולה להשפיע על שתי נפשות. במהלך ההיריון, רופאים יכולים לאבחן מומים או פגמים בצורה לא נכונה, ולהשפיע על הטיפול באם ההרה. לחילופין, דווחו מקרים רבים בהם הרופא לא אבחן מחלה ברורה או מום בקרב העובר, שיכלו לקבל מענה וטיפול ולהיפתר בשלב מוקדם. כשמדובר בלידה, פעמים רבות רופאים אשר לא עובדים נכון – תחת לחץ או מתוך עייפות, מקבלים החלטות שגויות בנוגע לניהול הלידה.

 

רשלנות רפואית בניתוחים כירורגיים

ודאי יצא לכם לשמוע, לקרוא או לחוות מקרוב או מרחוק, מקרים של רשלנות רפואית אחרי ניתוח. קיימות תביעות רבות על רשלנות רפואית בניתוחים, שניתן היה למנוע. אפשר למצוא מידע על רשלנות רפואית ברחבי האינטרנט. נכון שמירב הניתוחים מסתיימים בהצלחה, אך קיימים מקרים שהנזק בהם הוא בלתי הפיך ,ואף מקרי מוות בקרב מטופלים, כאשר בבחינה המקצועית התגלה, שניתן היה לפתור ולמנוע אותם.

 

רשלנות באבחון של מחלות קשות

המקרה השלישי של רשלנות רפואית נפוצה, הוא באבחון מחלות קשות. מדובר בתחום שכיח למדי, בייחוד עם התפתחותה של הרפואה בכל הנוגע למחלות קשות וליכולת האבחון. על כן, תביעות רבות בנושא נעשות על אבחון מאוחר, או על אי אבחון מקדים כאשר הייתה קיימת האפשרות לכך. הרבה פעמים, אבחון מקדים יכול להגדיל משמעותית את הסיכויים להירפא, ולהבטיח איכות חיים טובה יותר. פספוס האבחון יכול לקרות עקב אי התייחסות לתלונות של המטופל, קריאה לא נכונה של בדיקות וצילומים או שאננות יתר.

 

רשלנות בטיפולי אסתטיקה ולייזר

סוג הרשלנות הרביעי שנציג הוא בתחום האסתטיקה והלייזר. מדובר אולי בתחום חדשני יותר, אך הוא גם מתקדם בצורה חסרת תקדים. טיפולי לייזר רבים גרמו לכוויות קשות בעור וסימני חריכה. זה קורה, כאשר המטפל אינו מקצועי ולא מתייחס לעור המטופל בצורה נכונה. בקרב טיפולי אסתטיקה, ישנם ניתוחים שמשאירים צלקות קשות או תוצאות רחוקות מאוד מהתוצאות הרצויות. אפשר לראות זאת בניתוחי חזה ואף בכמות התלונות השכיחה ביותר.

 

רשלנות רפואית בקרב טיפולי שיניים

בעוד שנדמה, כי טיפולי שיניים הם דבר פשוט יחסית, ישנן תביעות רבות בתחום זה. רבים התלוננו כי נגרם להם נזק במהלך טיפולי החניכיים והשיניים, שמקורו היה ברשלנות של רופא השיניים. ישנם גם טיפולי שיניים מסובכים וחריגים, שלעתים מותירים נזקים קשים ביותר ומצריכים טיפול במתקן שיקומי שהעלויות בו גבוהות ביותר.

רשלנות רפואית

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
חוות דעת רשלנות רפואית

על מנת שתוכלו להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד המוסד בו טופלתם כמו גם הרופא המטפל נדרשת מכם קבלה של חוות דעת לרשלנות רפואית. כיצד מקבלים?

הכוח של אבחון מוקדם

כידוע, אבחון מוקדם של מחלת הסרטן, משמעו טיפול במחלה כאשר היא בשלביה המוקדמים, בשלבים אלו הסיכויים להחלמת המטופל גבוהים משמעותית. ככל שהאבחון מתאחר, כך הסיכויים

מה היא רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית הינה אחד מהביטויים הנפוצים ביותר של רשלנות בישראל כיום. ישראלים רבים זכאים לפיצויים נאים, אם רק ישכילו להכיר א הרשלנות הרפואית ולתבוע את

מהי רשלנות רפואית בלידה?

מעבר לכך שמדובר בתהליך מרגש אליו חיכינו והתכוננו במשך מספר חודשים, הלידה היא גם פרוצדורה רפואית מורכבת ביותר, המחייבת את הצוות הרפואי לפעול ולהגיב במהירות