משרד עו"ד לדיני עבודה וזכויות עובדים

תוכן עניינים

חוויתם פגיעה כלשהי בתנאי העסקתכם? פוטרתם שלא כדין? מתעניינים בפיצויי פיטורים? משרד עו"ד לדיני עבודה יכול לסייע לכם. עובדים נהנים מזכויות הנקראות זכויות עובדים. באמצעות הכלים המשפטיים שעומדים לזכות עורכי דין לדיני עבודה, משרדים אלו יוכלו לספק לכם תמיכה משפטית. פרטים נוספים במאמר הבא.

 

משרד עו"ד לדיני עבודה

משרד עורכי דין לדיני עבודה הוא משרד עורכי דין, שמורכב ברובו מעורכי דין שתחום התמחותם הוא דיני עבודה. עורך דין דיני עבודה בקיא בחוקים השונים שחוקקה הכנסת שמעגנים את הזכויות והחובות של העובדים ושל המעסיקים, וכמו כן גם בפסקי הדין השונים בבתי המשפט שמשפיעים על תחום העבודה.

המשרדים האלו יכולים לייצג עובדים שקיים חשש כי הזכויות שלהם נפגעו. בנוסף, הם יכולים לייעץ לעובדים שרוצים להתפטר או לתבוע את מקום עבודתם. משרדי עורכי דין לדיני עבודה יכולים לספק שירותים גם למעסיק. הם יכולים לסייע לו בשמירה על הזכויות של העובד לפי החוק ולנסח הסכמים אל מול נציגויות העובדים השונות.

 

זכויות העובדים

זכויות העבודה מעוגנות כאמור באמצעות החוק ובאמצעות פסיקות שונות של בתי המשפט. המדינה מבינה כי עבודה היא דרכו של האדם לכלכל את עצמו ואת משפחתו, על מנת להבטיח יציבות ושרידות. כתוצאה מכך, כל מי שמסוגל לעבוד אמור לעשות זאת. המדינה מעניקה לעובדים זכויות קבועות, על מנת שהמעסיק לא ינצל את צורך העובד בעבודה לרעה.

מי שאחראי לקיים את זכויות העובד במקום העבודה הוא המעסיק. המדינה לא יכולה לאכוף באופן אקטיבי את קיום הזכויות הללו, אך היא מאפשרת לעובדים שמרגישים שהזכויות שלהם הופרו לתבוע פיצויים בהתאם. בנוסף, המדינה יכולה לפתוח בהליכים משפטיים כנגד מעסיק שהפר את זכויות עובדיו.

 

ימי מחלה וחופשה

ימי מחלה וחופשה הם שתיים מהזכויות המוכרות והחשובות ביותר שעובדים זכאים להן במדינת ישראל. ימי המחלה הם ימים בהם נעדר העובד ממקום עבודתו עקב מחלה. לפי החוק, העובד לא יקבל שכר על היום הראשון, יקבל חצי משכרו על היום השני והשלישי להיעדרותו והחל מהיום הרביעי יקבל שכר מלא.  ימי חופשה שעובד מסוים החליט לממש, יזכו אותו בהיעדרות ממקום עבודתו ובקבלת השכר המלא עבור אותו יום. כמות ימים אלו מעוגנת בחוק.

 

שימוע לפני פיטורים

לעובד יש זכויות עד הרגע האחרון בעבודתו. כאשר מקום עבודה מחליט לפטר עובד, הוא מחויב להודיע לו על כך מראש וגם לבצע הליך שימוע לעובד, בנוכחות העובד והמעסיק. חריגה מאלו יכולה להוות עילה להליך משפטי כנגד מקום העבודה.

 

גוף בעל ידע רלוונטי

העובד הפשוט לא בקיא יותר מדי בזכויות שלו. בתור אדם שמגיע לעבודה לכמה שעות שלאחריהן הוא חוזר לביתו, הוא גם לא אמור להיות בעל בקיאות גבוהה בחוק. משרד עורכי דין לדיני עבודה הוא הגוף בעל הידע המשפטי הרלוונטי בתחום, שיכול לסייע במידת הצורך.

חוקי עבודה

 

 

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
מה הוא תפקידו של עורך דין דיני עבודה?

תחום המשפט הוא תחום נרחב עם המון נושאים והתמחויות שונות. התמחויות שונות ומשונות אלו לא תמיד רלבנטיות לחלק גדול מהאוכלוסייה ואכן אזרחים רבים במדינת ישראל

ייצוג בכירים בדיני עבודה

הדין מחייב את המעסיקים לנהוג כלפי עובדיהם בהתאם לחוקי העבודה, אך ישנם מקרים בהם מעסיקים בכירים נזקקים לייעוץ או ייצוג בדיני עבודה. לשם כך יצטרכו

מה חשוב לדעת על זכויות עובדים?

רגע לפני תחילת העבודה כשכירים עלינו לדעת מה מגיע לנו על פי חוק ולהבין אחת ולתמיד מה כתוב בתלוש השכר. לא תמיד אנחנו יודעים כמה