נהיגה – מתי תקבלו קנס ומתי אתם פועלים לפי החוק?

תוכן עניינים

כל אדם העובר עבירות תנועה צריך לדעת שהוא עלול להיענש – מקנסות ונקודות ועד לשלילת רישיון ומאסר על תנאי או מאסר בפועל. המאמר יפרט מתי תקבלו קנס ומתי אתם נוהגים על פי החוק.

 

על אילו עבירות תנועה מקבלים קנס?

על מנת לאכוף את הפורענות בכבישים המשטרה לא חוסכת במתן דו"חות וקנסות לעברייני התנועה. זה מתחיל כאשר הנהגים עושים שימוש בטלפון הנייד בזמן הנהיגה, עוברים על המהירות המותרת, לא מצייתים לתמרורים, מבצעים עקיפה מסוכנת, עוקפים על קו לבן, נסיעה ברמזור אדום וכד'. אם ניקח לדוגמה את השימוש בטלפון נייד, אין להחזיק אותו גם אם אתם מדברים בדיבורית. מדובר על עבירה של אי החזקת ההגה בשתי הידיים שהקנס עליה הוא 100 ₪.

על שימוש בטלפון הנייד בשיחה כאשר נוהגים הקנס הוא 250 ₪ ו-4 נקודות ואם מדובר על חוסר זהירות תאלצו להיפרד מ-500 ₪ ולקבל 6 נקודות. בסיטואציות בהן לא מצייתים לתמרורים כמו עצור ותן זכות קדימה עלולים לקבל קנס של 250 ₪ ו-4 נקודות ובמקרים חמורים יותר, כאשר הרכב שהייתה לו זכות קדימה עצר או סטה מהמסלול הקנס והנקודות יגדלו ותסתכנו גם בשלילת רישיון הנהיגה.

 

האם מקבלים קנס על רישיון נהיגה שאינו בתוקף?

במידה ולא חידשתם את רישיון הנהיגה ואתם ממשיכים לנהוג אפילו יום אחד ללא תוקף זוהי עבירה על החוק שהקנס עליה הוא 250 ₪ ו-8 נקודות. כאשר מדובר על פרק זמן של חצי שנה ויותר מקבלים גם זימון לבית הדין לתעבורה. הבעיה הגדולה יותר היא כאשר פג התוקף לפני שנה ואתם נוהגים. זאת לאור העבודה שכנראה גם אין לכם ביטוח חובה. זאת אומרת שלא תהיו זכאים לפיצוי אם תפגעו בתאונת דרכים והנפגעים האחרים יוכלו לתבוע אתכם תביעת נזיקין. גם אם נתתם את הרכב לנהג אחר וביטוח החובה לא מכסה אותו כיוון שהוא נקוב בשם שלכם בלבד, הוא לא יוכל לקבל פיצוי אם יפגע בתאונת דרכים.

 

מתי תפעלו לפי החוק?

ככל שתצייתו לחוקי התנועה, לתמרורים, לא תשמשו במכשיר הנייד בזמן הנהיגה, תנהגו לפי המהירות המותרת ותחדשו את רישיון הנהיגה וביטוח החובה בזמן לא תעברו על חוקי התנועה. במידה ושוטר עצר אתכם תהיו חייבים לעצור ולהזדהות בפניו אחרת תואשמו באי ציות לשוטר. דרך אגב, ההזדהות צריכה להיות גם בפני אדם אחר שאינו שוטר במידה והוא טוען שעברתם עבירת תנועה.

חשוב לדעת שהקנסות לא תמיד מוצדקים וניתן לבטל אותם באמצעות עורך דין תעבורה. לפיכך חשוב לצלם את האירוע על מנת שתוכלו לטעון לביטול הקנס. ישנם נהגים המתקינים בחלק הקדמי של הרכב מצלמה על מנת שיוכלו להוכיח שעצרו בעצור או נתנו זכות קדימה או להוכיח שהתמרורים הוסתרו מאחורי עצים ולא היה ניתן לראות אותם.

תעצור בצד

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
עו"ד תעבורה כמה זה עולה ב 2019?

נאשמים בדיני תעבורה ומתלבטים לגבי ייצוג של עורך דין? להלן המחיר שזה יעלה לכם בשנת 2019. עברות תעבורה – יצירת קשר באופן מיידי עם עורך

עבירות נהיגה

כשאתה מאחורי ההגה של מכונית – לבד או עם נוסעים – נהיגה בבטחה תמיד צריכה להיות הדאגה העיקרית שלך. אנו מוסחים יותר מתמיד, ולכן חשוב

מהן עבירות התנועה החמורות ביותר?

ישנן עבירות תנועה שמותנות בקנס של 100 ₪, וישנן עבירות שבגינן הנהג ייכנס למאסר בפועל. מה הן העבירות החמורות וכיצד אפשר לבטלן?   נהיגה בשכרות