מספר עבירות נהיגה המובילות לפסילת רישיון

תוכן עניינים

עבירות תנועה הן שימוש בכלי רכב הנוסע בדרכים בניגוד לחוקי התנועה ובכך מסכן את הנוכחים ברכבו ואת הנמצאים בדרכים במקביל אליו. עבירות אלו מתחלקות למספר דרגות חומרה, ובהתאם לדרגת החומרה העונש בהתאם.

 

עבירות נהיגה

כחלק מהעונשים האפשריים הוא קבלת נקודות מצטברות, תשלום קנסות, אך גם ענישה של פסילת רישיון קיימת בעבירות החמורות. במאמר זה נפרט על ארבע עבירות משמעותיות שבהן נענשים בפסילת רישיון, ואת כל המידע והפרטים ניתן למצוא באתר בדרכים.

 

נהיגה בשכרות

נהיגה תוך כדי אלכוהול בגוף יכולה להוות סיכון מהותי לנהג ולנמצאים סביבו כיוון שהנהיגה אינה חדה ומהירות התגובה איטית יותר. בעקבות כך, ישנה ענישה חריפה על עבירה זו. ההרשעה בגין ביצוע עבירה זו תתבצע בבית המשפט והאדם הנהג בשכרות צפוי לקבל סנקציות רבות ולא פשוטות. העונשים המוטלים על הנהג כוללים בתוכם גם את אמצעי התיקון, בכדי ללמד את הנהג כיצד לנהוג ולהשכיל אותו לגבי הנהיגה בדרכים.

קודם כל, נפסל רישיון הנהיגה של הנהג למינימום שנתיים שאמצעי התיקון שהנהג צריך לבצע הוא מבחן תיאוריה נוסף. עונש נוסף הוא פסילת רישיון על תנאי, שבו אמצעי התיקון יהיה ביצוע מבחן מעשי נוסף (טסט). קנסות כספיים ישולמו למדינה בסכומים שיקבעו בבית המשפט ואמצעי התיקון יהיה לבצע קורס נהיגה חוזר.

 

נהיגה תחת השפעת סמים

החוק אומר כי כל נהג שיימצא עם שרידים של סם בדם, ללא קשר לכמות הריכוז של החומר, בשונה מהשפעת אלכוהול, דינו כדין הנהג שנמצא בנהג תחת חומם משכרים. הסנקציה המיידית שניתנת על עבירה זו היא זימון הנהג לשימוע ומיד לאחר מכן פסילת רישיון באופן מידי ל – 30 ימים לפחות. במידה ואכן יורשע בעבירה זו בבית המשפט, פסילת רישיון הנהיגה שלו יוארך לשנתיים.

בנוסף לפסילת רישיון בצורה מיידית, קצין המשטרה רשאי להשבית גם את הרכב לפרק זמן של 30 ימים והנהג יצטרך לבצע את התשלום של עלויות השבתה. אם הנהג אכן יורשע בעבירה בבית המשפט, תחת סנקציה זו הנהג יידרש לבצע מבחן תיאוריה מחודש, מבחן מעשי ובדיקות במכון הרפואי.

 

מעבר ברמזור אדום

הענישה במעבר ברמזור אדום משתנה בהתאם לסיטואציה המתרחשת בשטח. נהג שעבר ברמזור אדום ללא הפרעה לסביבה ייענש בסכום כספי ובנקודות חובה. נהג אשר עבר ברמזור אדום תוך גרימת הפרעה לעובר דרך, תוך הימצאות כלי רכב אחר בצומת או כאשר קיימת לחובתו הרשעה זהה בשלוש שנים האחרונות – יוזמן לדין, ותתבצע פסילת רישיון הנהיגה מיידית לפחות ל – 30 ימים, עד ביצוע השימוע בבית המשפט.

 

עקיפה מסוכנת

עקיפה מסוכנת מוגדרת כאשר בביצועה יכול היה להיגרם אסון הרסני וקשה במיוחד. בעת ביצוע פעולה זו, ובהתאם לנסיבות, הנהג יקבל הזמנה לדין שעשוי להביא לפסילת רישיון הנהיגה שלו. ענישה בגין עקיפה מסוכנת בדרך שלא הייתה פנויה מרכבים מלכתחילה, תוביל לקבלת 8 נקודות חובה לנהג הנאשם וסנקציה של פסילת רישיון הנהיגה למינימום של שלושה חודשים.

 

סמל משפטי

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
עו"ד תעבורה כמה זה עולה ב 2019?

נאשמים בדיני תעבורה ומתלבטים לגבי ייצוג של עורך דין? להלן המחיר שזה יעלה לכם בשנת 2019. עברות תעבורה – יצירת קשר באופן מיידי עם עורך

עבירות נהיגה

כשאתה מאחורי ההגה של מכונית – לבד או עם נוסעים – נהיגה בבטחה תמיד צריכה להיות הדאגה העיקרית שלך. אנו מוסחים יותר מתמיד, ולכן חשוב

מהן עבירות התנועה החמורות ביותר?

ישנן עבירות תנועה שמותנות בקנס של 100 ₪, וישנן עבירות שבגינן הנהג ייכנס למאסר בפועל. מה הן העבירות החמורות וכיצד אפשר לבטלן?   נהיגה בשכרות