מהן עבירות סייבר? מדריך מקוצר

תוכן עניינים

כל אחד יודע ששימוש ברשת האינטרנט הוא תופעה חובקת עולם אשר מתעצמת מיום ליום. בתקופתנו אנשים רבים משתמשים באינטרנט במשך שעות רבות כל יום, ואפילו אתם שקוראים את הכתבה הזאת משתמשים במרשתת ברגע זה ממש. שימוש הולך וגובר זה הגיע בד בבד עם עלייה מאסיבית בפשיעה ובביצוע עבירות פליליות במרשתת. ריכזנו בעבורכם מעט מידע על עבירות סייבר שונות ועל ההשלכות שלהן.

 

מה הן עבירות סייבר?

עבירות סייבר או עבירות רשת, זהו בעצם שם כללי שניתן לקבוצה גדולה מאד של עבירות שהמשותף להם הוא שהן נעשו לא במרחב הפיזי, אלא ברשת האינטרנט הווירטואלית ותוך כדי שימוש במתקן ממוחשב כזה או אחר.

עבירות אלו יכולות לנוע בין מגוון רחב של תחומים כמו סחיטה באיומים, הפרת זכויות יוצרים, גניבה ואפילו עבירות מיניות מסוגים שונים. במידה וזומנתם לחקירה באזהרה בנוגע לעבירות סייבר, כדאי מאוד להתייעץ עם  עורך דין עבירות סייבר שיעזור לכם להתמודד עם הנושא בצורה מושכלת וחכמה.

 

מה אומר החוק בישראל?

בישראל חוקק חוק המחשבים בשנת 1995. חוק זה נחקק עוד לפני שהשימוש ברשת האינטרנט הפך לנפוץ בכל בית כמעט ואצל כל אדם מהשורה, ובשל כך הוא לא עוסק בעבירות אינטרנט אלא רק בעבירות הקשורות במחשב עצמו.

לצערנו הרב, המחוקק הישראלי לא ראה לנכון לחדש חוק זה במהלך השנים שעברו מאז חיקוקו, ולכן קיים חלל חקיקתי בנושא ואין בספר החוקים הישראלי התייחסות ספציפית לעבירות סייבר. כיום מבחינת החוק, עבירות שמתבצעות ברשת ייחשבו כעבירות רגילות לכל דבר ועניין, ולא יימצא בחוק סעיף המבדיל בין סחיטה באיומים או הטרדה מינית שנעשית במרחב הפיזי, ובין עבירות אלו המתרחשות במרחב הווירטואלי.

 

מה הן עבירות הסייבר הנפוצות?

עבירות הסייבר הנפוצות במדינת ישראל מתחלקות לארבע קטגוריות. עבירות מין, עבירות פיננסיות, עבירות התחזות ומרמה, ועבירות שקשורות בהפרת זכויות יוצרים. חשוב לציין שוב כי אין שום הבדל בין עבירות כאלה שנעשו במרחב הפיזי לבין אותן העבירות שנעשו במרחב האינטרנטי.

רבים מהמוזמנים לחקירה באזהרה בנוגע לעבירות סייבר, מקבלים את ההזמנה בהפתעה גמורה וזאת משום שאין להם את ההבנה הבסיסית בחוק ובפרטי העבירות שניתן לעבור בתחום זה. לדוגמא אם מצאתם תמונה יפה באינטרנט והעתקתם אותה לאתר האינטרנט הפרטי שלכם בו אתם מוכרים מוצרים מסוימים, אתם עלול להיות מואשמים בהפרת זכויות יוצרים.

 

מה הם העונשים המוטלים בגינן?

העונשים המוטלים בגין עבירות סייבר תלויים באופי העבירה ובטיב העבירה שבוצעה. לכן אין כל דרך לקבוע מה יהיה העונש המוטל על נאשם זה או אחר מבלי לדעת מה הוא כתב האישום העומד נגדו. אם בכל זאת אתם חפצים לדעת מה יהיה העונש האפשרי בגין האשמה בעבירת סייבר בה אתם מואשמים, או שזומנתם לחקירה באזהרה – פנו לעורך הדין העוסק בתחום.

מהן עבירות סייבר? מדריך מקוצר

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
מה צריך לעשות כשמקבלים מכתב יידוע

לפי הדין הישראלי, בטרם הגשת כתב אישום ישנה חובה להודיע לחשוד על כוונת התביעה להגיש נגדו כתב אישום. מדובר בהליך חשוב במיוחד שכן להגשת כתב

תפקידו של עורך דין פלילי

עורך דין פלילי הוא בעל מקצוע אשר הוכשר במשך שנים ארוכות למטרה אחת – לייצג אתכם במאבקים משפטיים מול אישום מטעם המדינה. עורך הדין הפלילי

מעצר ימים – מעצר לצורכי חקירה

מעצר אמור לאפשר למשטרה לבצע את עבודתה ולאסוף נתונים וראיות, אך היא לא יכולה להפעיל אותו בכל מחיר אלא רק בכפוף לחוק. אבל מה קובע

באילו תיקים מתעסק עו״ד פלילי

עורכי דין פליליים ממלאים תפקיד מכריע בניווט המורכבות של מערכת המשפט הפלילי. הם מייצגים לקוחות העומדים בפני מגוון רחב של אישומים פליליים ופועלים מסביב לשעון