עברתי תאונה אישית – האם מגיע לי פיצוי?

תוכן עניינים

על פי החוק, תאונה אישית מוגדרת כאירוע בו נפגעים פיזית ולעיתים גם מבחינה תפקודית עד כדי כך שמאבדים את כושר העבודה.

האם מגיע פיצוי עקב תאונה אישית? על כך במאמר הבא.

 

פיצוי בגין תאונות אישיות

כל אדם המבוטח בביטוח תאונות אישיות פרטי עשוי לקבל פיצוי במידה ונפגע וכתוצאה מכך איבד את כושר עבודתו באופן זמני או קבוע. מדובר על תאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונה כתוצאה מנפילה, החלקה וכל נזק אחר שהביא לחוסר תפקוד פיזי ולעיתים אף נפשי. על פי תנאי הפוליסה הביטוח מכסה פגיעות בארץ ובחו"ל 24/7. בנוסף, בין אם מדובר על עובדים או על אנשים שאינם עובדים ניתן להגיש תביעה לביטוח הלאומי ולקבל פיצוי בהתאם לבדיקות רפואיות. הדרך הטובה ביותר לדעת מהן הזכויות של הנפגע היא לפנות לעורך דין נזיקין באתר https://www.sultanlaw.co.il/עורך-דין-נזיקין/עורך-דין-נזקי-גוף ולקבל ייעוץ לגבי תביעות של גורמים שונים כמו ביטוח לאומי וביטוחים פרטיים.

 

ההבדל בין הביטוחים השונים

ישנן כמה דרכים לתביעת פיצוי על תאונות אישיות. ראשית, חשוב לדעת שכל תלמיד ותלמידה בישראל מבוטחים באופן אוטומטי עד גיל 18 בביטוח תאונות אישיות בכל מקום בו הם נמצאים ללא תלות במוסד הלימודי. ביטוח זה אינו מכסה פגיעה כתוצאה מתאונת דרכים או תאונת עבודה ומדובר רק על פגיעות פיזיות. לעומת זאת, ביטוח פרטי אותו יכול לעשות כל אזרח מאפשר פיצוי גם עקב תאונת עבודה או תאונת דרכים והוא יכול להיות חלק מפוליסה של ביטוח חיים, ביטוח דירה או כפוליסה נפרדת. כאשר מדובר בתאונת דרכים ניתן אף לקבל פיצוי על פי החוק לנפגעי תאונות הדרכים כאשר תובעים את ביטוח החובה של הפוגע ובמקביל לתבוע את הביטוח הלאומי. את הפיצוי מקזזים מהפיצוי של חוק הפלת"ד. כך גם כשמדובר על תאונת עבודה. התביעה לפיצוי מוגשת לביטוח הלאומי, אך במקרים מסוימים ניתן גם לתבוע את המעסיק וכמובן את ביטוח התאונות האישיות הפרטי.

 

כיצד ניתן לתבוע פיצוי על תאונות אישיות?

בין אם מדובר על ביטוח פרטי או על ביטוח לאומי, על מנת לקבל פיצוי יש צורך לשמור את כל המסמכים הרפואיים הכוללים את הסיוע הראשוני של המוסד הרפואי בגין התאונה, הפסד ימי העבודה, אשפוזים, קבלות על הוצאות רפואיות, נסיעות לצורך טיפולים רפואיים וטיפולים משלימים ולהגיש תביעה באמצעות מילוי טפסים. לרוב חברות הביטוח הפרטיות מוצאות סיבות לפיצוי נמוך שאינו ממצה את הזכות לקבל פיצוי הולם ולכן חשוב לקבל סיוע מעורך דין מקצועי העוסק בתחום. גם תביעה לביטוח הלאומי גוררת התעסקות רבה בבירוקרטיה וועדה רפואית שאליה מומלץ להגיע עם עורך דין על מנת למצות את כל הזכויות. ישנם מקרים בהם מגישים באמצעות עורך הדין תביעה משפטית שאורכת שנים במידה ולא מגיעים להסכמות. לסיכום, התייעצות עם עורך דין נזיקין היא הכרחית במקרה של תאונות אישיות על מנת להגיע לתוצאות ראויות.

 

איש משפט

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף