הקלות חוב לעסק שקרס בזמן הקורונה?

תוכן עניינים

מגפת הקורונה זימן לנו בשנים האחרונות לא מעט סגרים והגבלות שונות, אשר חוללו משבר כלכלי הן בקרב המגזר הפרטי והן בקרב בעלי עסקים. יחד עם זאת, המדינה מעמידה לחייבים מספר דרכים לצאת מהמשבר הכלכלי ומהחובות שנצברו בזמן הקורונה. במאמר זה נתמקד בהקלות חוב לעסק שקרס בזמן הקורונה

 

כיצד משבר הקורונה השפיע על בעלי עסקים?

בשנים האחרונות כולנו נאלצנו להתמודד עם מצב בריאותי חדש ולא מוכר, משבר הקורונה, אשר במסגרת הדרכים להתמודד עימו הוטלו על האזרחים סגרים ומגבלות שונות, אשר אט אט החלו לתת את אותותיהן גם בתחום הכלכלי.

כך, אנשים פרטיים ובעלי עסקים רבים, חוו קשיים ומשבר כלכלי, כאשר בעלי עסקים רבים נאלצו אף לסגור את העסק לפרקי זמן ממושכים, באופן שהביא להצטברות של החובות השוטפים ובסופו של דבר, לקריסה כלכלית מוחלטת.

 

הפתרונות הכלכליים לעסקים שנפגעו מהקורונה

ההבנה כי מציאות הקורונה שנכפתה עלינו הביאה ליצירת משבר כלכלי של ממש בקרב בעלי עסקים רבים, הביאה את המדינה להביא לעומדים בקריטריונים מסוימים, מענקים בסכומים שונים, שאמורים היו לעזור לבעלי העסקים לעמוד על הרגליים. אך בחלק לא מבוטל מהמקרים ועל אף הכוונה הטובה העומדת מאחוריהם, מענקים אלו היו בגדר "כוסות רוח למת".

 

הקלות חוב לעסקים שקרסו בתקופת הקורונה

תקופת הקורונה והסגרים נמשכו כשנתיים והביאו כאמור לקריסתם של עסקים רבים, אשר מלבד חוסר ההכנסה והיכולת להתפרנס כראוי בתקופה זו, נאלצו להתמודד גם עם מצב של הצטברות חובות וחוסר יכולת לפרוע את חובותיהם, באופן שהעמיק את הבור הכלכלי אליו נכנסו ואף פגע בבריאותם.

בהתאם לכך, ניתן למנות מספר הקלות חוב לעסקים, כפי שתוכלו לראות בהרחבה באתר https://www.yml-law.co.il, כאשר אחת מהקלות החוב הנפוצות והמשמעותיות במיוחד, היא במסגרת הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי, המיועד למקרים בהם סך החובות שהצטברו עולים על סכום של 50,000 ₪.

 

מהו הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי?

במסגרת הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי, כל מקרה ייבחן לאשורו וככל ויעמוד בתנאים שנקבעו, יקבל החייב תכנית לשיקום כלכלי, הכוללת תכנית תשלומים ותנאים נוספים לקבלת ההפטר בסיומו של תהליך. במהלך התהליך עצמו, יוקפאו הליכים קיימים והגבלות שהושתו על החייב, כאשר חלק מההגבלות יחולו בתקופת השיקום.

 

כיצד ניתן לבדוק את זכאותי להליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי?

מלבד סכומי החוב ותנאים "יבשים" אחרים, כל בקשה להליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי נבחנת על ידי ממונה מטעם בית המשפט ובכדי למקסם את סיכויי הצלחת הקשה לפתיחת התהליך ואת הצלחת תהליך השיקום עצמו וקבלת ההפטר, מומלץ יהיה להיעזר בשירותיו של עו"ד מומחה בתחום.

 

לסיכום

משבר הקורונה הביא לקריסתם של לא מעט עסקים בישראל, שנותרו להתמודד עם מציאות של חובות שלא ניתן לשלם. אחת מהאפשרויות הנוחות והיעילות להתמודד עם החובות היא באמצעות הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי, שבמסגרתו, יכול החייב להגיע להפטר חובות ולצאת לדרך כלכלית חדשה.

הפטרת חובות

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
החוקים החלים על חברות עבודות בטון

ישנם לא מעט חוקים ותקנות אשר חלים על חברות עבודות בטון. החוקים הללו באים להבטיח שעבודות הבטון תהיינה בטוחות לחלוטין וזאת כאשר הם כאשר מסייעים

מהם הפשעים השכיחים ביותר בארץ?

במדינת ישראל לא חסרים פושעים, שמתעסקים מדי יום בפגיעה ברכוש ציבורי, ברכוש פרטי וגם בגוף ובנפש. לצערנו, כמעט מדי ערב אנחנו שומעים במהדורת החדשות על

חוק ונדלן – הכל על הקשר בין השניים

חוק ונדלן הוא תחום רחב כל כך שבמאמר הזה נוכל לגעת בקצרה רק בכמה נושאים שלדעתנו לפחות הם החשובים ביותר ופרקטיים ביותר עבורכם. במאמר נדבר

מה ההגדרה של נזקי גוף?

נזקי גוף כוללים כל פגיעה שנגרמה לנפגע בגוף או בנפש וגורמת לו למגבלה במהלך החיים התקין. נזקי גוף עקב תאונת דרכים משליכים על מגוון היבטים