האם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה בקלות יותר בעזרת חברה?

תוכן עניינים

תהליך הקבלה של פטורים, הכרה בנכות, קבלת תמלוגים ועוד זכויות רפואיות שמגיעות לאזרחי ישראל, הוא לעיתים קשה ומסובך. לכן הוקמו חברות שמטרתן לעזור בתהליך זה ולפשט אותו עבור הלקוחות שלהן. אבל האם באמת יותר קל לקבל את הפטור כשמשתמשים בשירותיה של חברה? ומתי כדאי להיעזר בשירותים אלה? 

 

ייצוג על ידי חברה או עבודה עצמאית?

אז מתי כדאי להגיש את הבקשה לפטור ממס בצורה עצמאית ומתי כדאי להיעזר בחברה? התשובה לשאלה זאת תלויה במצב האישי של מבקש הבקשה. הקריטריונים לקבלת פטור ממס הכנסה משתנים ממצב למצב, ולכן יש להתחשב במספר גורמים לפני שמקבלים החלטה לגבי היעזרות בחברה למימוש זכויות רפואיות.

עבודה עצמאית

האם יש לכם תעודת עיוור או לקוי ראייה?

במידה ויש לכם תעודת עיוור או לקוי ראייה, כל מה שעליכם לעשות כדי לקבל את הפטור הוא להגיש בקשה לביטוח לאומי. במקרים של ליקוי ראייה קיצוני או עיוורון ביטוח לאומי לא דורש כינוס של ועדה רפואית לשם קבלת הפטור, אלא מעניק אותו באופן אוטומטי. במקרים כאלה אין צורך בייצוג על ידי חברה מתמחה.

 

האם קיבלתם את ההכרה באחוזי הנכות שמזכים בפטור?

במידה וכבר קיבלתם הכרה באחוזי נכות בגובה של 90% אחוז ומעלה, כל מה שעליכם לעשות הוא להגיש את החלטת ופרוטוקולי הוועדה הרפואית לרשות המיסים כחלק מתיאום מס. טופס 1516 הוא הטופס הרלוונטי לצורך קבלת הפטור הסופי מטעם רשות המיסים. במקרה שלא קיבלתם עדיין הכרה בנכות שלכם, חלק הארי של העבודה עוד נמצא לפניכם. במקרים כאלה כדאי לשקול פנייה לחברה שמתמחה בתחום.

 

עד כמה אתם מכירים את החוק ויודעים להתנהל מול בירוקרטיה?

העבודה מול ביטוח לאומי היא בירוקרטית ביסודה, ולכן אם קיימת אצלכם רתיעה מכל דבר שמריח מטפסים ופקידים, יש מקום לשקול בכובד ראש היעזרות בחברה למימוש זכויות רפואיות. חברות אלו משתדלות לשאת את עול הבירוקרטיה במקומכם כדי לקבל תוצאות מהירות וחיוביות יותר.

חוֹק

לדוגמא פטור ממס הכנסה עם חברת בשביל הזכויות הוא תהליך בן שלושה שלבים שבכולם תקבלו ליווי צמוד. הראשון הוא שיחת טלפון, בה יתקבל גם אומדן לגבי סיכוייכם לקבל פטור ממס הכנסה, לאחר מכן תיערך פגישה במשרד, ובשלב השלישי תתכנס הוועדה הרפואית ובה יוחלט לגבי גובה הנכות המוכר בעבורכם.

 

האם קל יותר לקבל פטור ממס הכנסה בעזרת חברה – סיכום

ישנם מקרים בהם שירותיה של חברה למימוש זכיות רפואיות הוא מיותר לחלוטין. מקרים אלו הם בדרך כלל מקרים בהם כבר ניתנה הכרה בנכות או שהם ברורים ופשוטים כמו במקרה של עיוורון. במקרים אחרים, חברה למימוש זכויות רפואיות יכולה להיות ההבדל בין קבלת פטור ממס לבין דחייה של הבקשה לפטור. לכן חשוב לבדוק את הנושא לעומק.

חֶברָה

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
תמלול משפטי מקצועי

לא כולם יודעים זאת, אך שירותי תמלול הם דבר נדרש בתחומי חיים רבים ומגוונים, החל מהשדה האקדמי וכלה בעולם העסקים. אחד המרכיבים הבולטים בעולם התמלול

מהם השלבים לאישור פינוי בינוי

בשנים האחרונות, לאור הגידול הטבעי באוכלוסייה ולצד ההכרה בסכנת התרחשותה של רעידת אדמה בעוצמה גבוהה, מקדמת המדינה הליכים של התחדשות עירונית. הליכים אלו כוללים מתן