רשימת עבירות שיובילו לאי חידוש רישיון של נהג חדש

תוכן עניינים

פסילת רישיון היא מקרה מאוד קיצוני הנובע בעקבות עבירת תעבורה.

מה קורה כשמדובר בנהג חדש והאם יכולה להיפסק פסילה תמידית?

נהג חדש הוא אחד הדברים המרגשים לכל נער בישראל – לאחר חודשים של שיעורי נהיגה, למידה לתיאוריה ולחץ מטסטים הגיע השלב המיוחל והנער הופך נהג חדש. אף אחד לא חולם להגיע למפגש עם עורך דין תעבורה בעקבות עבירות תעבורה ובטח לא עבירות נהג חדש אשר מפחידות ויכולות גם להיות גורליות עבור רישיונו של אדם זה.

 

נהג חדש

חוץ מהשלט הצהוב התלוי בחלקו האחורי של האוטו נהג חדש הוא תואר אשר ניתן למקבלי רישיון מרגע קבלת הרישיון ובמשך שנתיים קדימה. עד גיל 24 יוגדר הנהג כנהג חדש צעיר ומעל גיל זה הוא  יוגדר נהג חדש בלבד ולכן חלות עליו הגבלות אחרות כגון חובת הליווי. בכל מקרה עבור כל הגילאים על נהג חדש יש אכיפה יותר מהודקת כדי למנוע תאונות קשות ועבירות תנועה חמורות אשר יכולות להביא לפגיעה בחיי אדם ורכוש.

 

פסילת רישיון

לאחר שנהג נתפס על עבירת תנועה שביצע רישיונו עלול להיפסל. תקופת השלילה, או בעצם התקופה בה הרישיון מוחרם, היא כתלות בחומרת התאונה ובעבירות קודמות של הנהג וכן, באם הנהג חדש או ותיק. לרוב רישיון אשר נפסל יחודש אוטומטית בתום תקופת הזמן שהוחרם אך ישנם מקרים חמורים בהם לא מתבצע חידוש אוטומטי והנהג מחויב לבצע מבחני תיאוריה וטסט שוב ולעיתים גם בדיקת כשירות לנהיגה.

 

מניעת חידוש רישיון

כאמור, נהגים חדשים, ובפרט נהגים חדשים צעירים, נתונים לענישה חמורה יותר בשל היותם חסרי ניסיון ולרוב גם צעירים במיוחד. ישנן מספר עבירות אשר בעקבותן לרוב לא יחודש רישיונו של נהג חדש והוצאת רישיון חדש תדחה לו מאוד.

 

עבירות אי ציות

בכל דרך וכביש בה אנו נוהגים ישנם תמרורים או רמזורים אשר מורים על הדרך. ישנם מספר כללים אשר אי ציות להם ימנע חידוש רישיונו של נהג חדש  וביניהן תמרור זכות קדימה או לקיחת זכות קדימה גם באזור ללא תמרורים אשר לפי חוקי התעבורה מחויב הנהג לתת זכות זו. גם כאשר נהג לא עוצר למפני מסילת רכבת או כל מסילת ברזל מדובר בעבירה חמורה וכלה על עקיפה לא חוקית.

 

חוקים נוספים

כמעט כל עבירה חמורה אשר תחשבו עליה תמנע חידוש רישיון של נהג. הכוונה לחוקי הדרך כגון עדות לתאונה ואי דיווח עליה, נהיגה בשכרות ונהיגה מופרזת מעל המהירות המותרת ומן הסתם ביצוע עבירה אשר הובילה לתאונת דרכים. כל נזק אשר נגרם על ידי נהג חדש יכול להוביל לאי חידוש רישיונו.

בהחלטת בית המשפט להורות על איסור חידוש רישיונו של נהג – באופן אוטומטי כאשר הרישיון נפסל לתקופה ממושכת של למעלה מ3 חודשים או בעקבות ביצוע עבירות חמורות וקלות כאחד על ההגה.

 

גבר נוהג

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
עו"ד תעבורה כמה זה עולה ב 2019?

נאשמים בדיני תעבורה ומתלבטים לגבי ייצוג של עורך דין? להלן המחיר שזה יעלה לכם בשנת 2019. עברות תעבורה – יצירת קשר באופן מיידי עם עורך

עבירות נהיגה

כשאתה מאחורי ההגה של מכונית – לבד או עם נוסעים – נהיגה בבטחה תמיד צריכה להיות הדאגה העיקרית שלך. אנו מוסחים יותר מתמיד, ולכן חשוב

מהן עבירות התנועה החמורות ביותר?

ישנן עבירות תנועה שמותנות בקנס של 100 ₪, וישנן עבירות שבגינן הנהג ייכנס למאסר בפועל. מה הן העבירות החמורות וכיצד אפשר לבטלן?   נהיגה בשכרות