רשלנות רפואית – איך יודעים מתי להיעזר באנשי מקצוע?

תוכן עניינים

פעמים רבות אנו חשים כי הטיפול הרפואי שקיבלנו היה לוקה בחסר ואיננו יודעי האם מגיע לנו פיצוי על ההתנהלות ברפואית שקיבלנו. מתי לפנות להיוועץ באנשי מקצוע? כמה כסף זה עולה וכמה פיצויים אפשר לקבל? הנה מדריך קצר על רשלנות רפואית ואנשי המקצוע שיכולים לסייע.

 

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא עבירה המוגדרת בחוק הישראלי. רשלנות הוא מצב בו נותן השירות הרפואי לא נקט בצורה מספיק זהירה או מקצועית בהתאם לנורמות המקובלות בתחום הרפואה. בית המשפט יבחן האם הרופא המטפל נקט בזהירות ובמיומנות הנדרשות במתן הטיפול הרפואי הספציפי שלכם ובמידה ויקבע שהרופא חרג מהנורמות הדבר יחשב כרשלנות רפואית של הרופא.

רשלנות רפואית

פיצויים בגין רשלנות רפואית

במידה ונגרם לכם נזק בעקבות הרשלנות הרפואית תוכלו לדרוש מהרופא המטפל פיצויים. בית המשפט יבחן האם נעשה נזק ועד כמה הנזק חמור ובהתאם לראיות השונות יבחר אם לחייב את הרופא המטפל בתשלום פיצוי וכן יקבע את גובה הפיצוי במידת הצורך.

 

רשלנות רפואית בהריון או בלידה

רשלנות רפואית בהריון היא תופעה מסוכנת שעלולה לפגוע בעובר בטווח ארוך. הרשלנות יכולה להיות בהריון עצמו ובמעקב אחרי התינוק דבר שעלול להוביל לתינוק בעל מום או בתהליך הלידה עצמו.

רשלנות בלידה עלולה להסתיים בנזקים בלתי הפיכים לעובר או לאם היולדת. דמיה והאם ניזוקה מתהליך הלידה ניתן לתבוע עד 7 שנים מרגע הנזק ואילו על נזקים שנעשו לילד עד הגיעו של הילד לגיל 25.

 

עלויות תביעת רשלנות רפואית ורשלנות בלידה בפרט

על מנת לתבוע את הגופים שהיו מעורבים ברשלנות יש צורך בחוות דעת של רופא מקצועי שיקבע כי אכן הייתה רשלנות. לעיתים יש להביא חוות דעת של יותר מרופא אחד ובמקרים מסוימים גם ניתן להשיג מימון לחוות הדעת.

עלות נוספת היא עלות התשלום לעורך דין שלרוב נקבעת כאחוז קבוע מראש מסכום הפיצוי במידה ויהיה כזה. כל מקרה נידון לגופו וההוצאות על תביעת רשלנות רפואית עלולות להגיע לכמה עשרות אלפי שקלים.

רשלנות רפואית

מתי לפנות לייעוץ מקצועי

תביעות רשלנות רפואי אינן פשוטות. לא כל מקרה של טיפול לא מוצלח יוכל להסב לכם פיצויים ולעיתים ההוצאות הכרוכות בתביעת רשלנות רפואי גבוהות. לכן לפני שנכנסים לתהליך מומלץ לפנות לגורם מקצועי שיסביר לכם עד כמה סיכויי ההצלחה גבוהים בהתאם לקריטריונים הקבועים בחוק.

 

סיכום

רשלנות רפואית קורית בארץ ובעולם לא אחת ומוגדרת כמצב בו הגוף המטפל לא העניק טיפול רפואי מיומן או זהיר מספיק במידה ונוצר נזק בעקבות הטיפול ניתן לתבוע את הגוף המטפל ולדרוש ממנו לשלם פיצויים על הנזק. על מנת לתבוע פיצויים יש קבל חוות דעת מקצועית מרופא ולהוכיח בבית משפט את היתכנות הנזק, מומלץ לפנות לגורם מקצוע שיסייע לכם בתהליך וייעץ על כדאיותו.

רשלנות רפואית

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
תמלול משפטי מקצועי

לא כולם יודעים זאת, אך שירותי תמלול הם דבר נדרש בתחומי חיים רבים ומגוונים, החל מהשדה האקדמי וכלה בעולם העסקים. אחד המרכיבים הבולטים בעולם התמלול

מהם השלבים לאישור פינוי בינוי

בשנים האחרונות, לאור הגידול הטבעי באוכלוסייה ולצד ההכרה בסכנת התרחשותה של רעידת אדמה בעוצמה גבוהה, מקדמת המדינה הליכים של התחדשות עירונית. הליכים אלו כוללים מתן