רשלנות של אבחון רפואי שגוי – מהי ואילו פיצויים ניתן לקבל?

תוכן עניינים

רשלנות רפואית לא בהכרח באה מופיעה רק בטיפול רפואי לקוי. שלב האבחון הוא חלק חשוב מכל הליך רפואי, ועל כן גם אבחון שגוי או מאוחר יכולים להיחשב כרשלנות רפואית לכל דבר. במאמר הבא נעסוק ברשלנות של אבחון רפואי שגוי ונסביר אילו פיצויים אפשר לקבל מכך.

 

מהי רשלנות רפואית באבחון?

מקובל לחלק את האפשרויות לרשלנות רפואית לארבעה מצבים עיקריים: טיפול רפואי לא הולם, רשלנות רפואית באבחון, טיפול רפואי שנעשה שלא בהסכמת או ידיעת המטופל וטיפול רפואי שאינו הולם את הפרוטוקול הרפואי. בהקשר של אבחון, רשלנות רפואית תיחשב לכזאת כאשר נעשה אבחון שגוי או מאוחר למטופל. רשלנות רפואית באבחון אינו מוגבלת לתחום רפואי אחד ולמרבה הצער ניתן למצוא דוגמאות לכך מתחומים מגוונים כגון סרטן, הריון ולידה, גידולים בראש ועוד.

 

אבחון – חלק בלתי נפרד מההליך הרפואי

מדוע אבחון שגוי או מאוחר נחשב לרשלנות רפואית? מכיוון שמדובר בשלב קריטי בהליך הרפואי. אבחון לא מדויק, או שנעשה שלא בזמן הנכון, יכול להוביל לטיפול רפואי שגוי או לחוסר טיפול כלל. אלו בתורם יכולים להביא לנזק ממשי אצל מטופל: התפתחות של מצב רפואי קשה, אובדן ימי השתכרות ואף מוות במקרים חמורים.

רשלנות רפואית באבחון יכולה להתבטא בשורה של טעויות אפשריות, החל מפענוח לא נכון של בדיקות CT או MRI (בהקשר של גידולי ראש למשל) ועד לאי מתן הפנייה לרופא מומחה בעת הצורך, מרשם תרופות שאינן מתאימות למצבו של הפציינט וכיוצא בזה.

 

אילו פיצויים ניתן לקבל על רשלנות רפואית באבחון?

רשלנות רפואית באבחון נקבעת על סמך שלושה מרכבים מרכזיים שהוכחו בבית המשפט: מרכיב ההתרשלות, מרכיב הנזק ומרכיב הקשר הסיבתי בין השניים. ככל מקרה של רשלנות רפואית, גם הפיצויים הנגזרים מרשלנות רפואית באבחון נקבעים על סמך מה שאיבד המטופל כתוצאה מההתרשלות זאת.

כך למשל, בית המשפט יכול לפסוק פיצויים למטופל בגין ההוצאות הרפואיות הנוספות שנאלץ לשלם כתוצאה מהאבחון הלקוי, ובמקרים מצערים בהם המטופל נפטר בתוצאה מכך גם על הוצאות קבורה ואבל. בנוסף פיצויים יכול להיפסק בגין אובדן של ימי עבודה או כושר השתכרות וכן בשל כאב או סבל שנגרם למטופל עקב הרשלנות הרפואית.

 

לא מזלזלים באבחון

לסיכום, חשוב לדעת כי האבחון הוא שלב משמעותי בכל פרוצדורה רפואית שהיא. מתוקף כך, לרופא המאבחן יש אחריות גדולה ועליו לתת את האבחון המדויק ביותר שביכולתו להשיג, בזמן הנכון.

במקרה והמטופל נפגע כתוצאה מליקוי באבחון, בין אם מדובר בהליך אונקולוגי, סיבוכי הריון, אבחון הקשור באירוע מוח או כל תחום רפואי אחר, מומלץ מאוד שיעמוד על זכויותיו, יסתייע בעורך דין מתאים אשר מתמחה בעניין משפטי זה, ויתבע פיצויים כדין על הרשלנות הרפואית שחווה.

רשלנות רפואית

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
חוות דעת רשלנות רפואית

על מנת שתוכלו להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד המוסד בו טופלתם כמו גם הרופא המטפל נדרשת מכם קבלה של חוות דעת לרשלנות רפואית. כיצד מקבלים?

הכוח של אבחון מוקדם

כידוע, אבחון מוקדם של מחלת הסרטן, משמעו טיפול במחלה כאשר היא בשלביה המוקדמים, בשלבים אלו הסיכויים להחלמת המטופל גבוהים משמעותית. ככל שהאבחון מתאחר, כך הסיכויים

אילו מקרים נפוצים יש של רשלנות רפואית?

מי שפתח חדשות לאחרונה יודע עד כמה הרופאים עייפים. עייפים בעקבות תורנויות מתמשכות ואינסופיות שמוגדרות כיום כתורנויות של 26 שעות, בעקבות ההפגנות המתמשכות לתנאים בסיסיים,

מה היא רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית הינה אחד מהביטויים הנפוצים ביותר של רשלנות בישראל כיום. ישראלים רבים זכאים לפיצויים נאים, אם רק ישכילו להכיר א הרשלנות הרפואית ולתבוע את

מהי רשלנות רפואית בלידה?

מעבר לכך שמדובר בתהליך מרגש אליו חיכינו והתכוננו במשך מספר חודשים, הלידה היא גם פרוצדורה רפואית מורכבת ביותר, המחייבת את הצוות הרפואי לפעול ולהגיב במהירות