האם תאונה בדרך הביתה מהעבודה נחשבת תאונת עבודה?

תוכן עניינים

מקום העבודה הוא ללא ספק מקום בו אנחנו מבלים חלק ניכר משעות הערות והפעילות שלנו במהלך ביממה. כתוצאה מכך, גם מקום זה הוא מוקד לתאונות פוטנציאליות שלא ניתן למנוע. החוק מתייחס לתאונות העבודה ומעניק זכויות שונות לנפגעי תאונות אלו. מה קורה כשתאונה מתרחשת בדרך הביתה מהעבודה? גם לזה מתייחס החוק.

 

תאונת דרכים

תאונת דרכים היא דבר שככל הנראה לא ניתן למנוע. תאונת דרכים יכולה להתרחש בין שני רכבים, בין כמה רכבים, בין רכב להולך רגל ובאמצעות כלי רכב שונים, החל ממכוניות פרטיות, דרך אופנועים ועד לאוטובוסים. אדם שנפגע וניזוק כתוצאה מתאונת דרכים, יכול להגיש תביעות מסוימות כתוצאה מהזכויות שמקנה לו החוק. תאונת דרכים יכול להיחשב במקרים מסוימים גם לתאונת עבודה.

 

הגדרת החוק לתאונת עבודה

כל עו"ד תאונות עבודה ידע לספר לכם שהחוק מגדיר תאונת עבודה ככל תאונה שמתרחשת במקום העבודה או כתוצאה מהעבודה. למרות זאת, החוק מתייחס גם למצבים בהם תאונה התרחשה בדרך הביתה מהעבודה. עובד לא יכול לעבוד במקום עבודה מבלי להגיע אליו, ברכב או ברגל. לכן, תאונה שנגרמת לו בדרך הביתה מהעבודה נחשבת לתאונת עבודה, שכן המקום בו הוא נפגע הכרחי ליכולת שלו לעבוד באופן מעשי.

 

האם יש הבדל בין תאונה בדרך מהבית לתאונה בדרך אל הבית?

החוק קובע גם שתאונת דרכים בדרך אל העבודה, כלומר בדרך מהבית שלכם אל מקום העבודה, היא גם תאונת עבודה. לכן, אין הבדל מעשי מבחינה משפטית בין תאונה בדרך מהבית אל מקום העבודה לבין תאונה בדרך אל הבית ממקום העבודה.

 

מקרים חריגים

חשוב להבין – לא כל תאונה כזאת תחשב לתאונת עבודה. אם סטיתם מהדרך שלכם ועצרתם במקום שאינו קשור למסלול שבין מקום העבודה לבין הבית שלכם, התאונה עשויה שלא להיחשב לתאונת עבודה, אלא לתאונת דרכים רגילה, עם משמעויות משפטיות שונות.

 

פנייה לעורך דין

גם אם התאונה שלכם נחשבת לתאונת דרכים וגם אם היא נחשבת לתאונת עבודה, מומלץ לפנות אל עורך דין. הוא יוכל לבאר לכם את הסיטואציה מבחינה משפטית ולהסביר לכם אלו זכויות מגיעות לכם ומה הם דרכי הפעולה האפשרויות במצב שלכם.

 

זכויות לנפגעי תאונת דרכים

אדם שנפגע בתאונת דרכים זכאי להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. אם הוא היה ברכב בעת הפגיעה, הוא יתבע את הביטוח שלו, ואם הוא נפגע בתור הולך רגל, הוא יצטרך לתבוע את חברת הביטוח של הנהג הפוגע או את קרנית, הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים.

 

זכויות לנפגעי תאונת עבודה

אדם שנפגע בתאונת דרכים ונחשב לנפגע תאונת עבודה, יוכל גם בנוסף לתבוע דמי פגיעה מהביטוח הלאומי. במקרה והתאונה מסיבה לנפגע נכות חמורה וקבועה, הוא יוכל להגיש תביעה לביטוח הלאומי לקבלת קצבת נכות מעבודה.

עוד תאונות עבודה

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
תמלול משפטי מקצועי

לא כולם יודעים זאת, אך שירותי תמלול הם דבר נדרש בתחומי חיים רבים ומגוונים, החל מהשדה האקדמי וכלה בעולם העסקים. אחד המרכיבים הבולטים בעולם התמלול

מהם השלבים לאישור פינוי בינוי

בשנים האחרונות, לאור הגידול הטבעי באוכלוסייה ולצד ההכרה בסכנת התרחשותה של רעידת אדמה בעוצמה גבוהה, מקדמת המדינה הליכים של התחדשות עירונית. הליכים אלו כוללים מתן