עשיתי תאונה ללא ביטוח חובה – ההליך

תוכן עניינים

אנחנו עומדים לגלות לכם כאן נתון מדהים.

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים ללא ביטוח חובה, אתם עדיין יכולים על פי החוק לקבל שיפוי כספי.

כיצד מקבלים פיצוי כספי אם מעורבים בתאונת דרכם ללא ביטוח חובה? ומה ההליך בזמן תאונה ללא ביטוח חובה? הנה כל הפרטים.

מה אדם צריך בחיים האלו, אם לא קצת ודאות וביטחון? ובכן, זה בדיוק התפקיד של ביטוחים מסוגים כאלו ואחרים – לספק ביטחון ושקט נפשי. כשאדם מבוטח בביטוח מקיף לרכב, הוא הולך לישון בלילה בראש שקט ומתעורר לעוד יום עם כיסוי ביטוחי. כשאדם נוהג ברכב ללא ביטוח כלל (גם לא ביטוח חובה), הוא נוהג עצבני וחסר שקט, מפוחד ובאופן שמפחיד נהגים אחרים. אם כך, כבר עכשיו אנחנו ממליצים באופן גורף – אל תעלו לכביש בלי ביטוח חובה לרכב. מחפשים מידע נוסף בנושא? אתר כמו קפיטל מוטורס יספק לכם את כל ערך המוסף שאתם צריכים. מוזמנים לבקר בו ולסקור אותו.

 

תאונת דרכים ללא ביטוח חובה ברכב – מה חשוב לדעת?

אם בכל זאת נקלעתם לתרחיש של תאונת דרכים ללא ביטוח חובה, אנחנו ממליצים לכם להזמין שמאי לזירת התאונה. יחד עם שמאי, אפשר גם להזעיק משטרה, אבל ברוב המקרים זה יהיה חסר תועלת. גם אם המשטרה תגיח כבדרך פלא, היא תגיד לכם שעליכם להחליף ביניכם פרטים.

כשנקלעים לתאונת דרכים, וזה לא משנה אם יש ביטוח חובה או אין ביטוח חובה, קודם כל מחליפים פרטים ומוודאים שכולם בסדר. גם אם אין לכם ביטוח חובה, עדיין תצטרכו לספק את הפרטים שלכם לרכב שפגע בכם, או לרכב שאתם פגעתם בו.

 

האם ניתן לתבוע את חברת הביטוח גם אם אין פוליסת חובה?

כדאי לדעת, גם אם אין ביטוח חובה ברכב, אתם עדיין יכולים לתבוע את חברת הביטוח של הרכב שהיה מעורב אתכם בתאונת הדרכים. אבל חשוב להדגיש, אתם תצטרכו על פי החוק להוכיח כי הוא היה זה שאחראי על התאונה. אם הרכב הפוגע ננהג ברשלנות על ידי הנהג וזה הוביל לתאונת דרכים, יהיה ניתן להוכיח זאת בד"כ. למשל, תוכלו להוכיח זאת באמצעות עדים שנכחו בזירת האירוע.

אם כך, אנחנו מבינים שחשוב מאד לגבות עדות מהנוכחים במקום. אם אתם היסטריים מדי בשביל לעשות את זה בזמן אמת, יהיה כדאי לפחות לקחת מספרי טלפון מהעדים שנכחו בזירת תאונת הדרכים בה הייתם מעורבים.

 

מה עוד חשוב לדעת לגבי תאונות דרכים ללא ביטוח חובה

עוד חשוב לדעת, אם מעורבים בתאונת דרכים, יהיה כדאי לבדוק אם ישנן מצלמות אבטחה מסביב זירת האירוע. בטוחים שאינכם האשמים בתאונה? יום לאחר התאונה כשתהיו רגועים יותר, תוכלו לבקר באחד מבתי העסק שנמצאים בזירת התאונה שהייתם מעורבים בה. אם יש שם מצלמות אבטחה, תוכלו לבקש בנימוס להתבונן בצילומים. לאחר מכן, תוכלו להסתייע בעורך דין נזיקין, עורך דין תעבורה, עורך דין תאונות דרכים ועוד.

 

רכב טוטלוס

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
הבנת דיני נזקי רכוש: מדריך מקיף

נזקי רכוש הם פגיעה ברכוש של אדם אחר שנגרמת כתוצאה מפעולה או מחדל. פגיעות אלו יכולות להתרחש במגוון נסיבות, כגון תאונות דרכים, גניבה, שריפה או