מתי נגיש תביעה על רשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הגס?

תוכן עניינים

אבחון הוא שלב משמעותי מאוד במהלך הליך רפואי כלשהו. רופא, פרמדיק, חובש או אחות, לא יכולים להעניק אף טיפול לפני שהם מבצעים אבחון ברמה מסוימת. בין אם מדובר על אדם במצב חירום, אצלו האבחון הוא מהיר יותר ומתבצע על מנת לסייע לו באופן מיידי, ובין אם מדובר על אבחון לתסמונת רפואית קבועה – אי אפשר להתחיל בטיפול ללא אבחון. במקרים מסוימים, אבחון יכול להיחשב לרשלנות רפואית. כך תדעו מתי להגיש תביעה על רשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הגס.

 

רשלנות רפואית באבחון

רשלנות רפואית לא מתרחשת רק במהלך ניתוח או בטיפול רפואי כלשהו. רשלנות רפואית יכולה להתרחש גם באבחון, כמו אבחון סרטן המעי הגס. רשלנות רפואית באבחון משליכה על המשך הטיפול של המטופל. אם האבחון שגוי למשל, המטופל עשוי לקבל טיפול רפואי שלא יתרום למצבו הבריאותי ואף יזיק לו. אם האבחון ניתן מאוחר מדי, ייתכן שטיפולים מסוימים לא יוכלו לסייע עוד למטופל ומצבו יחמיר.

רשלנות רפואית באבחון מתרחשת רק כאשר נגרם נזק משמעותי למטופל. ייתכן שרופא יאבחן בצורה שגויה למשל או באיחור, אך כל עוד למטופל לא נגרם נזק משמעותי, לא ניתן יהיה להגיש תביעת פיצויים. הגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית היא הזכות המשמעותית ביותר ככל הנראה שעומדת לצידו של מטופל שחווה אירוע כזה.

 

רשלנות באבחון סרטן המעי הגס

גם באבחון סרטן המעי הגס יכולה להתרחש רשלנות רפואית מצד הרופא המאבחן. כדי לאבחן מחלה כמו סרטן המעי הגס, על המטופל, שצפוי להרגיש בתחושה רעה, לפנות אל הרופא לקבלת אבחון. הרופא מצידו, יצטרך לתשאל את המטופל על מצבו, על ההיסטוריה הבריאותית שלו ושל משפחתו, על הרגליו השונים וכן לבצע בדיקות מסוימות ולשלוח אותו לבדיקות משלימות.

רק באמצעות אלו ניתן להגיע לאבחנה נכונה. לכן, אי ביצוע של אחד מאלו יכול לגרום לאבחון רשלני מצד הרופא. רופא שלא ביצע בדיקות לשלילת מחלות או תסמונות אחרות, עשוי להיחשב גם למי שהתרשל בביצוע האבחנה שלו. גם פענוח שגוי של תוצאות בדיקות עשוי להיחשב לרשלנות רפואית מצד הרופא במקרה הזה.

 

לא כל אבחון מאוחר הוא רשלנות

במקרים רבים, אבחון מאוחר של סרטן מעי הגס הוא אירוע בו ניתן להגיש תביעת פיצויים בעקבות רשלנות רפואית. חשוב לציין שבאבחון סרטן המעי הגס לא כל אבחון מאוחר הוא רשלנות רפואית. אם הרופא ביצע את כל הנהלים המחייבים, תישאל את המטופל ושלח אותו לבדיקות הרלוונטיות, ייתכן ומדבור בטעות שלא ניתן היה למנוע ולא ברשלנות.

 

כל מקרה לגופו

מכיוון שרשלנות רפואית היא אירוע מורכב, מוטב להבין שכל מקרה הוא לגופו. לא בכל אירוע בו נגרם נזק למטופל ניתן להגיש תביעת פיצויים. לכן, כדאי להתייעץ לפני כן עם עורך דין אירוע כלשהו באופן פרטני.

רשלנות רפואית

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
חוות דעת רשלנות רפואית

על מנת שתוכלו להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד המוסד בו טופלתם כמו גם הרופא המטפל נדרשת מכם קבלה של חוות דעת לרשלנות רפואית. כיצד מקבלים?

הכוח של אבחון מוקדם

כידוע, אבחון מוקדם של מחלת הסרטן, משמעו טיפול במחלה כאשר היא בשלביה המוקדמים, בשלבים אלו הסיכויים להחלמת המטופל גבוהים משמעותית. ככל שהאבחון מתאחר, כך הסיכויים

אילו מקרים נפוצים יש של רשלנות רפואית?

מי שפתח חדשות לאחרונה יודע עד כמה הרופאים עייפים. עייפים בעקבות תורנויות מתמשכות ואינסופיות שמוגדרות כיום כתורנויות של 26 שעות, בעקבות ההפגנות המתמשכות לתנאים בסיסיים,

מה היא רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית הינה אחד מהביטויים הנפוצים ביותר של רשלנות בישראל כיום. ישראלים רבים זכאים לפיצויים נאים, אם רק ישכילו להכיר א הרשלנות הרפואית ולתבוע את

מהי רשלנות רפואית בלידה?

מעבר לכך שמדובר בתהליך מרגש אליו חיכינו והתכוננו במשך מספר חודשים, הלידה היא גם פרוצדורה רפואית מורכבת ביותר, המחייבת את הצוות הרפואי לפעול ולהגיב במהירות