תביעות הטרדה מינית – מהו ההליך האזרחי?

תוכן עניינים

לצערנו, מקרים של הטרדות מיניות הם נפוצים מאוד. נקודת האור היא שלעומת שנים עברו בהן המקרים האלה הודחקו, כיום הם מקבלים מענה והם נמצאים הרבה יותר בשיח הציבורי. אחד הדברים שניתן לעשות כדי להתמודד עם הטרדה מינית הוא להגיש תביעה אזרחית.

מי שחווה פגיעה מינית מכל סוג זכאי לתבוע מהמטריד פיצויים על הנזק שנגרם, אם נפשי, פיזי או כלכלי. אז איך מבצעים תביעה אזרחית? במאמר זה נפרט את כל מה שצריך לדעת.

 

מהם ההליכים דרכם ניתן להגיש תביעה אזרחית?

תביעה אזרחית ניתן להגיש במידה והמטריד או התוקף הורשע בפלילים. במקרה כזה ניתן להגיש תביעה אזרחית רגילה בה משתמשים בהרשעה הפלילית כראייה מרכזית. שיטה נוספת היא להגיש תביעה אזרחית נגררת, שבעצם מוגשת לאותם השופטים שדנו בתביעה הפלילית של המקרה והרשיעו אותו.

במקרה כזה יש להגיש את התביעה עד 30 יום ממתן פסק הדין. לתביעה אזרחית נגררת יש מספר יתרונות, ביניהם פנייה לשופטים שכבר מכירים את המקרה ושמעו את כל הראיות השונות.

את התביעה האזרחית יש להגיש באמצעות עורך דין מומחה בתחום שיוכל לעזור לכם בבחירת הדרך הנכונה לגשת אל התביעה ולייצג אתכם מול הגורמים השונים.  עורך דין אלעד שאול יוכל לעזור לכם בכל התהליך, גם בתביעה פלילית וגם בתביעה אזרחית, וזאת בכדי שתקבלו את הפיצויים המגיעים לכם.

 

מה אפשר לתבוע בתביעה אזרחית?

בתביעה אזרחית ניתן לתבוע על הנזקים השונים שנגרמו לנפגעים בעקבות ההטרדה או הפגיעה המינית. בין הנזקים האלה אפשר למצוא נזקים נפשיים ופוסט טראומטיים, חבלות וכאבים פיזיים שנגרמו בעקבות תקיפה, הפסד ימי עבודה ועוד.

בתביעה אזרחית ניתן לבקש פיצויים כספיים על מספר דברים. אפשר לתבוע על הפסד שכר בעקבות קושי לעבוד, על הזדקקות לעזרה חיצונית עקב קשיי תפקוד, עלויות של טיפולים בריאותיים או נפשיים ושאר עלויות שנדרשות לשיקום ועוד.

גובה הפיצויים יכול להשתנות בהתאם לאופי המקרה, אך החוק מאפשר לקבל פיצויים של עד 59 אלף שקלים בנוסף לפיצוי של הנזקים שהוכחו במהלך הדיון על התיק.

 

האם קיימת התיישנות בתביעה אזרחית?

כמו בכל הליך משפטי קיימת התיישנות על יכולת הגשת תביעה אזרחית. ניתן להגיש תביעה על תקיפה מינית עד 7 שנים מתאריך בו התרחשה ההטרדה או התקיפה. אם הגשתם לאחר מכן- כבר לא יהיה לתביעה תוקף והיא תבוטל. במקרה ומדובר בהטרדה או פגיעה בקטין, 7 השנים הללו יתחילו להיספר מגיל 18.

בנוגע להטרדה מינית, התוקף הוא 3 שנים להגשת התביעה האזרחית מהרגע שהתרחש המקרה. למרות זאת, קיימות דרכים שונות כדי להקפיא את ההתיישנות. לצורך זה חשוב לפנות לעורך דין שיוכל לבחון את המקרה ולהמליץ את המלצותיו השונות לצורך הגשת התביעה במסגרת הזמנים ויצירת התנאים האידיאליים לכך.

תביעות הטרדה מינית

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
5 פעולות שיש לבצע מיד לאחר הטרדה מינית

הטרדות מיניות הן עדיין ולמרבה הצער תופעה נפוצה בחברה הישראלית. תופעה זאת נפוצה בכל תחומי החיים החל מקשרים בין אישיים, דרך מקומות עבודה וכלה במקומות