מה הוא תפקידו של עורך דין דיני עבודה?

תוכן עניינים

תחום המשפט הוא תחום נרחב עם המון נושאים והתמחויות שונות. התמחויות שונות ומשונות אלו לא תמיד רלבנטיות לחלק גדול מהאוכלוסייה ואכן אזרחים רבים במדינת ישראל נמנעים מלהתייעץ עם עורכי דין.

עבורם, עצם הרעיון של להעסיק עורך דין נראה כמו טרחה שעדיף להימנע ממנה. אך למעשה יש תחומי התמחות שכלל האזרחים יוכלו להיעזר בהם בשלב כלשהו בחייהם ומדובר בשירות נגיש שאם משתמשים בו נכונה יש הרבה מה להרוויח. אחד מתחומים אלו הוא תחום דיני העבודה.

 

מהו למעשה תחום דיני העבודה

בחלוקה גסה ניתן לחלק את כוח העבודה בימינו לשתיים: עובדים עצמאיים ועובדים שכירים שעובדים עבור מעסיק מסוים. תחום דיני העבודה בא להסדיר את היחסים בין המעסיק לעובדים שלו.

כיוון שבמקרים רבים למעסיק יש כוח רב יותר ביחס לעובדיו. דיני העבודה מספקים הגנה לעובדים בכדי למנוע מצב שבו המעסיק מנצל את כוחו לרעה ופוגע בעובדיו.

 

באיזה מקרים מומלץ לפנות לעורך דין דיני עבודה

כאמור, דיני העבודה חוקקו כדי להגן על העובד מניצול מצד המעסיק. בכל אותם מקרים בהם המעסיק עובר על חוקים אלו מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בדיני עבודה. למשל אם המעסיק:

  • מסרב לשלם לעובד שעתי שכר עבור שעות נוספות
  • לא מספק לעובד סביבת עבודה ראויה אשר מגינה עליו מפני פגעי מזג האוויר ומאפשרת לו לבצע את עבודתו בבטחה
  • לא מאפשר לעובד לצאת להפסקות בהיקף שמגיע לו על פי חוק
  • מרגל אחר העובד ומפר את הפרטיות שלו בניגוד לחוק
  • לא מספק לעובד ציוד עבודה תקני וציוד מגן מתאים ובכך מסכן את בריאותו ואת חייו של העובד
  • מפטר את העובד ללא עריכת שימוע לפני פיטורין או מבלי לשלם לו פיצויי פיטורים

 

מה יכול עורך דין דיני עבודה לעשות

במקרים בהם המעסיק מבקש לפטר את העובד ללא הצדקה יכול העורך דין לפנות לבית הדין לענייני עבודה ולהוציא צו מניעה על מנת למנוע את הפיטורין מבעוד מועד.

כמו כן, עורך דין דיני עבודה מנוסה יוכל להוביל הליך משפטי כנגד המעסיק על מנת לחייב אותו לשלם פיצויים לעובד בשל החוקים שהפר נגדו. בנוסף, במידה ושני הצדדים מעוניינים בכך, יוכל העורך דין להגיע עם המעסיק להסכם פשרה.

 

כיצד לדעת כי בחרתי עורך דין דיני עבודה מתאים

כאשר בוחרים עורך דין לדיני עבודה חשוב לבדוק כי יש לו מספיק ניסיון רלבנטי בתיקים הדומים ככל האפשר לתיק שבגינו נשקלת ההעסקה שלו.

למשל, אם מדובר בתביעה נגד המעסיק על פיטורי עובדת בשל טיפולי פוריות כדאי למצוא עורך דין שכבר התנסה בתיקים כאלו בעבר. כמו כן, מומלץ מאוד לבקש מהעורך דין לדבר עם לקוחות קודמים שלו ולבקש המלצות.

תחום המשפט אומנם עושה רושם של תחום מעט מאיים וסבוך אך ברגע שתמצאו את העורך דין המתאים ללוות אותכם בתהליך תיווכחו לדעת שלא כך הדבר ותוכלו ללכת לעבודה בראש שקט שכן תדעו שבמקרה צורך, יש מי שיתמוך בכם במידה והמעסיק הפר את הזכויות שלכם.

 

פטיש בית המשפט כתום

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
ייצוג בכירים בדיני עבודה

הדין מחייב את המעסיקים לנהוג כלפי עובדיהם בהתאם לחוקי העבודה, אך ישנם מקרים בהם מעסיקים בכירים נזקקים לייעוץ או ייצוג בדיני עבודה. לשם כך יצטרכו

משרד עו"ד לדיני עבודה וזכויות עובדים

חוויתם פגיעה כלשהי בתנאי העסקתכם? פוטרתם שלא כדין? מתעניינים בפיצויי פיטורים? משרד עו"ד לדיני עבודה יכול לסייע לכם. עובדים נהנים מזכויות הנקראות זכויות עובדים. באמצעות

מה חשוב לדעת על זכויות עובדים?

רגע לפני תחילת העבודה כשכירים עלינו לדעת מה מגיע לנו על פי חוק ולהבין אחת ולתמיד מה כתוב בתלוש השכר. לא תמיד אנחנו יודעים כמה