תפקידו של עורך דין פלילי

תוכן עניינים

עורך דין פלילי הוא בעל מקצוע אשר הוכשר במשך שנים ארוכות למטרה אחת – לייצג אתכם במאבקים משפטיים מול אישום מטעם המדינה.

עורך הדין הפלילי עבר לימודים אקדמאים והוצאת תואר ראשון במשפטים, התמחות של שנה, מעבר של בחינות לשכה, ואז שנים ארוכות של עבודה בשטח והשתפשפות בתחום, תוך למידה לעומק של מקרים משפטיים רבים מההווה וכמובן גם מהעבר.

 

מה היא תביעה פלילית

בשונה מתביעה משפטית סטנדרטית, אשר מבוצעת בעקבות תלונה של אדם אחד על התנהלותו של אדם אחר, תביעה פלילית היא תביעה אשר בה המדינה היא המעמידה לדין.

מדובר לרוב בעבירות אשר עוברות באופן גס ובולט על חוקי המדינה, ושיש להן עונש מאסר מוצמד בחוק. אך ורק עבירות פליליות יכולות לגרום לנאשם בהן לבלות זמן רב בבית הכלא.

אדם אשר פצע אדם אחר למשל, יועמד לדין לרוב באופן כפול – פעם אחת בתביעה פלילית על תקיפה, אשר במסגרתה יתכן והוא ייאלץ לבלות זמן רב מאחורי סורג ובריח, ופעם נוספת בתביעה אזרחית אשר תוגש על הנזק והפגיעה בפרנסת הנפגע, אשר התוצאה שלה תהיה תשלום פיצויים כספיים.

 

מה תפקידו של עורך דין פלילי בדיונים בבית המשפט?

רבים חושבים שיש להם את הכישורים הנדרשים להציג את עמדתם בבית המשפט באופן עצמאי, ללא ייצוג הולם.

מחשבה זו מקורה בתחושה שהצלחה במאבק בבית הדין היא אך ורק תולדה של חוכמה ואינסטינקט. מדובר לרוב בטעות חמורה, אשר תוביל לעונש חמור בהרבה. כדאי מאוד להיכנס לאתר https://www.alonerez.co.il ולבחור עורך דין פלילי שייצג אתכם באופן מיטבי.

ייצוג בבית המשפט הוא אומנות של ממש. יש צורך להכיר את החוקים של השיח במסגרת הדיון הפלילי, לדעת מהם השיקולים וההיבטים השונים של החוק שיכולים להיות רלוונטיים למקרה הנוכחי, ולהכיר באופן אישי את השופטים, כך שתוכלו לדעת אילו טיעונים הם נוטים יותר לקבל.

עורך דין פלילי הוא הנציג שלכם בבית הדין, והוא האדם אשר יאפשר לכם לוודא שהצד שלכם נשמע באופן חד, חזק וברור בבית המשפט.

 

כיצד עורך דין יכול להשפיע על תוצאות המשפט בעזרת הכנה מראש?

הדיון המשפטי בבית הדין הוא אמנם חלק חשוב מההכרעה בנוגע לתוצאות המשפט, אך הוא לחלוטין לא החלק העיקרי.

למעשה, מדובר רק בקומה האחרונה בבניין ההגנה המשפטית שלכם, אשר עורך דין פלילי מוביל יבנה במשך זמן רב. ההגנה המשפטית מתחילה בתהליך מחקר שיעשה עורך הדין, מתוך מטרה לברר פרטים רבים ככל האפשר על המקרה, מכל זווית אפשרית.

לאחר מכן, יתחיל עורך הדין לגבש את הטיעונים להגשה לשופט לקריאה לפני ההכרעה. במסגרת זו, יתחיל עורך הדין לחקור תיקים דומים אשר נידונו בעבר, מתוך מטרה למצוא תקדימים רבים ככל האפשר שיתמכו בכם. כלל החומר יועבר בסופו של דבר לעיון השופט, ויהיה חלק מרכזי מהכרעתו הסופית.

 

פטיש משפטי בבית משפט

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
מה צריך לעשות כשמקבלים מכתב יידוע

לפי הדין הישראלי, בטרם הגשת כתב אישום ישנה חובה להודיע לחשוד על כוונת התביעה להגיש נגדו כתב אישום. מדובר בהליך חשוב במיוחד שכן להגשת כתב

מעצר ימים – מעצר לצורכי חקירה

מעצר אמור לאפשר למשטרה לבצע את עבודתה ולאסוף נתונים וראיות, אך היא לא יכולה להפעיל אותו בכל מחיר אלא רק בכפוף לחוק. אבל מה קובע

מהן עבירות סייבר? מדריך מקוצר

כל אחד יודע ששימוש ברשת האינטרנט הוא תופעה חובקת עולם אשר מתעצמת מיום ליום. בתקופתנו אנשים רבים משתמשים באינטרנט במשך שעות רבות כל יום, ואפילו

באילו תיקים מתעסק עו״ד פלילי

עורכי דין פליליים ממלאים תפקיד מכריע בניווט המורכבות של מערכת המשפט הפלילי. הם מייצגים לקוחות העומדים בפני מגוון רחב של אישומים פליליים ופועלים מסביב לשעון