איך לקצר הליך פשיטת רגל

תוכן עניינים

כאשר חייב נמצא בהליך פשיטת רגל וכפוף להגבלות המוטלות עליו, אין הדבר אומר שהוא אינו יכול לקחת חלק פעיל בקידום הליך פשיטת הרגל על מנת לסיימו בצורה מהירה יותר. באפשרותו להציע "הסדר נושים", שבמסגרתו החייב מציע פשרה שמסדירה את חובותיו. במידה ונושיו מקבלים את ההסדר ובית המשפט מאשר אותו, ניתן יהיה לסיים את הליך פשיטת הרגל.

 

הליך פשיטת הרגל

הליך פשיטת רגל, בניגוד להליך הוצאה לפועל, הוא הליך שהאדם פותח מיוזמתו, ולא ננקט כלפיו. הליך פשיטת הרגל הוא הליך בן כמה שלבים שמטרתו לאפשר לאדם להסדיר את חובותיו לנושיו, במידה ואינו מסוגל לעמוד בהם כלכלית. על ידי תשלום חודשי קבוע וסנקציות כלכליות ועסקיות שמוטלות על החייב, ניתנת לו הזדמנות לשיקום כלכלי והחזר חלקי של חובותיו, עד שיינתן לו צו ההפטר שמכריז על סיום ההליך.

עם זאת, מדובר בהליך ארוך שהסנקציות המוטלות במסגרתו עשויות להקשות מאוד על ניהול חיים תקינים עבור החייב. לכן, עולה האופציה האפשרית של הסדר נושים. כך החייב יכול לקחת חלק אקטיבי בזירוז ההליך, ולהציע הסדר שמתאים גם לו.

 

הסדר נושים

כאמור, הסדר נושים זוהי הצעת פשרה להסדרת חובות שמוצעת על ידי החייב לנושיו. ראשית, על החייב לכנס את נושיו ולהציג בפניהם את הצעת פירעון החובות. במידה והנושים שמחזיקים ב- 75% מהחובות של החייב ומעלה, מאשרים את ההצעה, ההצעה תתקבל, וניתן יהיה להציגה בפני בית המשפט. בית המשפט אף עשוי לאשר את הצעת הפשרה שאושרה על ידי הנושים שמחזיקים ב- 50% מהחובות של החייב. כאשר ההצעה מאושרת בידי בית המשפט, היא תחול על כל הנושים, גם אלה שהתנגדו להצעה.

חשוב לציין שהסדר נושים אינו הליך המתאים לכל חייב. על מנת שההליך יהיה אסטרטגי, מהיר ולא יצריך משאבים כלכליים רבים, יש לדעת מה הזמן הנכון להגישו ומה התוכן הראוי. ייתכן שאם הסדר נושים יוצע בשלב מאוחר מדי של תהליך פשיטת הרגל, הוא לא יצדיק את העלות שהושקעה בהליך פשיטת הרגל עד אותו הרגע, ואף לא ישתלם כלכלית.

על מנת לוודא שהליך פשיטת הרגל מתנהל באופן שמיטיב עם החייב ולבחון אם הסדר נושים זהו ההליך המתאים והנכון, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מיומן שמכיר את המקרים המתוארים ויוכל לבחון את המצב בצורה אובייקטיבית.

משרד עו"ד הוצאה לפועל דן מור מזמין אתכם ליצור קשר אם אתם נמצאים במצב של פשיטת רגל, חדלות פירעון, הוצאה לפועל ועוד. נוכל לסייע לכם להגיע להחלטה המתאימה ביותר עבורכם, שתשרת את צרכיכם בצורה טובה ביותר. היעזרות בעו"ד מנוסה עשויה להקל על ההליך ולהפוך אותו למהיר יותר, יעיל יותר ומשתלם יותר. נשמח לייעץ לכם וליידע אתכם בנוגע לזכויותיכם בכל ההליכים המתוארים.

איש עובד על לפטופ
שיחה עם עורך דין למידע נוסף

יש לכם שאלות הקשורות בחוק ומשפט? לקבלת שיחת ייעוץ חינם עם עורך דין, השאירו פרטים! 

מידע נוסף
חשבון בנק בתהליך פשיטת רגל

על אדם שבבעלותו חשבון בנק בתהליך פשיטת רגל מופעלות הגבלות מבחינה כלכלית, ולפעמים גם חשבון הבנק מעוקל, אך אין זה אומר שהוא מנוע מחשבון בנק